Gå til innhold

Windows 7 får Vista-kjerne


Anbefalte innlegg

en liten kommentar til dem som mete at det var brukeren sin feil når man lagret dokumentene i Microsoft sine spesielle tekst formater ( doc o.l)

 

når en person kjøpe seg en maskin med windwos og Microsoft programmer . lagrer datafilen i standard formatene. gjør ingen endring side han ikke er spesielt datakyndig.

Jeg vil anbefale å ikke bruke ordene Microsoft og standard i samme setning.

 

Hvis man lagrer en tekstbehandlingsfil med Microsoft-programvare, så ender man som "standard" opp med én av 4 vidt forskjellige formater avhengig av hvilket MS-program man har brukt:

 

- WordPad: RTF

- Works: WPS

- Word (-2003): DOC

- Word 2007: DOCX

 

Verden skal ikke være enkel :p

Hvorfor skal man rote seg i 4 forskjellige tekstbehandlings formater? Om man har et sterkt ønske for å gjøre livet vansklgie, da er alle disse "backward compatible" og kan kovnvertes til hverandre.

 

Denne mulighten for å kovnvertere til forskjlellige formater er nok en av geniale Microsoft standardner. Før dette var det nesten umulige å konvertere dokumenter feks. Werdperfect til Wordsatr. :p

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvorfor skal man rote seg i 4 forskjellige tekstbehandlings formater? Om man har et sterkt ønske for å gjøre livet vansklgie, da er alle disse "backward compatible" og kan kovnvertes til hverandre.

 

Denne mulighten for å kovnvertere til forskjlellige formater er nok en av geniale Microsoft standardner. Før dette var det nesten umulige å konvertere dokumenter feks. Werdperfect til Wordsatr. :p

Det er litt vanskelig å forstå hva du mener her. Muligheten til å enkelt konvertere er en av geniale Microsoft standarder? Enda mer genialt måtte det vel være å ikke ha så mange ulike format.

 

Forvøvrig tror jeg du har problemer med stavekontrollen i vista'en din. Eller er det en buggy keyboard-driver? :p

Lenke til kommentar
VIs meg hvordan jeg kan bruke et .docx-dokument i Office 2003 på en enkel måte uten administratorrettigheter.

 

Jeg kan dessverre ikke hjelpe deg fordi jeg har ikke Office 2003, og ser ingen vits i å bruke 4 år gammel/utdatert software. Hvis du forteller hva er formålet og hva du skal gjøre med det dokumentet i Office 2003, kanskje jeg kan forslå en løsning alikevel.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar

dere forsto hva jeg mente.

 

og for dem som ikke var like kloke så mente jeg selvfølgelig standard inn stilig til det enkelte programmet . bl.a. standar lagrings format .

 

det har ikke noe med hva som er felles standard i resten av hverden.

 

i sin tid var heller ikke office og works kompatibel på noen måte slik jeg husker det.

mulig at word kunne lese noen av works filen , men ikke slik jeg husker det.

 

det er vel neppe endret i nyere versjoner.

 

 

windows er et ferdig produkt som ofte blir feilrettet .

linux er et system som er beregnet for fikling.

jeg liker ingen av delene spesiel det med linux.

Hvordan kan en ukyndig vite hvordan alle instiligene skal settes

Endret av elg-elg123
Lenke til kommentar
Hvorfor skal man rote seg i 4 forskjellige tekstbehandlings formater? Om man har et sterkt ønske for å gjøre livet vansklgie, da er alle disse "backward compatible" og kan kovnvertes til hverandre.

 

Denne mulighten for å kovnvertere til forskjlellige formater er nok en av geniale Microsoft standardner. Før dette var det nesten umulige å konvertere dokumenter feks. Werdperfect til Wordsatr. :p

Det er litt vanskelig å forstå hva du mener her. Muligheten til å enkelt konvertere er en av geniale Microsoft standarder? Enda mer genialt måtte det vel være å ikke ha så mange ulike format.

 

Forvøvrig tror jeg du har problemer med stavekontrollen i vista'en din. Eller er det en buggy keyboard-driver? :p

Når argumentene tørker opp og folk eriterer seg over at de ikke kan svare, da begynner de å pirke på stavekkontrollen. Jeg bryr meg lite om skrivefeil, ok kommer til å skrive i full fart akkurat som passer meg.

 

Disse ulike formatene dukker opp når den underliggende teknologien forandrer seg. Hvis man bruker samme format, da skaper de problemer for de gamle systemene. Men du må huske at "geniale Microsoft standarder" sørger for "backward compatiblity" og konvertering.

 

Det du forslår, med en format, er som å si at alle applikasjoner(tekstbehandling, grafikkbehandling, spill osv.) skulle hatt samme format, men det går ikke fordi det underligende teknologien er ikke det samme.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar
Disse ulike formatene dukker opp når den underliggende teknologien forandrer seg. Hvis man bruker samme format, da skaper de problemer for de gamle systemene.

Eh :roll:

Det du forslår, med en format, er som å si at alle applikasjoner(tekstbehandling, grafikkbehandling, spill osv.) skulle hatt samme format, men det går ikke fordi det underligende teknologien er ikke det samme.

Les innlegget mitt på nytt, for jeg aldri foreslått noe slikt.

 

Jeg skrev eksplisitt om tekstbehandlingsformater, og lurte på hvorfor MS har greid å operere med så mange formater parallelt. MS Works er jo fortsatt i utvikling etter hva jeg vet, og hvorfor i granskauen bruker de et helt eget filformat?

Når argumentene tørker opp og folk eriterer seg over at de ikke kan svare, da begynner de å pirke på stavekkontrollen. Jeg bryr meg lite om skrivefeil, ok kommer til å skrive i full fart akkurat som passer meg.
Det var faktisk du som begynte med å svare meg.

 

Jeg går ikke rundt og mobber folk som har dysleksi, men du kunne sikkert med fordel brukt noen sekunder ekstra på å formulere innleggene dine bedre, slik at det går an å skjønne hva du egentlig mener. Se på det som et vennlig tips, for du prøver jo å heve kredibiliteten din med å skryte på deg mange års arbeidsarfaring i USA og Norden. Men måten du skriver og argumenterer på tyder heller at du har fått PCen din i konfirmasjonsgave eller noe slikt :p

Lenke til kommentar
Ingen kopisikring er sikker i lengden, til og med Starforce kan brytes. Starforce versjonen som fulgt med Armed Assault kunne man bryte ved å overbelaste CPU og RAM i det man startet spillet.

Det som er så håpløst er hvis man ser på alle online-spillene som tross alt er umulige å spille uten egen key. Så hvorfor i huleste gidder produsenten likevel å hive penger ut av vinduet på ubrukelig rootkit-liknende teknologi fra Starforce og andre parasitter for å forhindre at CD-ROM'en skal bli kopiert :no:

Lenke til kommentar
Jeg går ikke rundt og mobber folk som har dysleksi, men du kunne sikkert med fordel brukt noen sekunder ekstra på å formulere innleggene dine bedre, slik at det går an å skjønne hva du egentlig mener. Se på det som et vennlig tips, for du prøver jo å heve kredibiliteten din med å skryte på deg mange års arbeidsarfaring i USA og Norden. Men måten du skriver og argumenterer på tyder heller at du har fått PCen din i konfirmasjonsgave eller noe slikt :p

 

QFT! :D

 

@Sam_Oslo: Så... Office 2003 er gammelt og altså ubrukelig. Er det ubrukelig fordi det har blitt ødelagt? Har det mistet funksjonaliteten det opprinnelig hadde? Er det garantert at det blir tilført ny funksjonalitet alle brukere har bruk for i en nyere versjon av MS Office? Om man bare skal skrive en ren tekst (uten tabeller eller WordArt eller fatal clipart), vil ikke RTF være overlegent, ved at man kan åpne fila stort sett hvor som helst og at filstørrelsen blir vesentlig lavere? Jeg mener at dersom man absolutt skal begi seg ut på å krydre dokumentene sine med grafikk og voldsomme tabeller, etc., kan man like så godt bruke PDF. PDF = Portable Document Format, og det er uhyre hinsides omfattende og kraftig som sådan. Trenger man ikke all den funksjonaliteten/grafikken, så kan man godt lagre sine tekster (med tabeller og greier) som HTML+CSS. Man opprettholder små filstørrelser og det er uhyre tilgjengelig for alle sammen, fordi det er standard som er satt av et uavhengig team.

Lenke til kommentar
Disse ulike formatene dukker opp når den underliggende teknologien forandrer seg. Hvis man bruker samme format, da skaper de problemer for de gamle systemene.

Eh :roll:

Det du forslår, med en format, er som å si at alle applikasjoner(tekstbehandling, grafikkbehandling, spill osv.) skulle hatt samme format, men det går ikke fordi det underligende teknologien er ikke det samme.

Les innlegget mitt på nytt, for jeg aldri foreslått noe slikt.

 

Jeg skrev eksplisitt om tekstbehandlingsformater, og lurte på hvorfor MS har greid å operere med så mange formater parallelt. MS Works er jo fortsatt i utvikling etter hva jeg vet, og hvorfor i granskauen bruker de et helt eget filformat?

Når argumentene tørker opp og folk eriterer seg over at de ikke kan svare, da begynner de å pirke på stavekkontrollen. Jeg bryr meg lite om skrivefeil, ok kommer til å skrive i full fart akkurat som passer meg.
Det var faktisk du som begynte med å svare meg.

 

Jeg går ikke rundt og mobber folk som har dysleksi, men du kunne sikkert med fordel brukt noen sekunder ekstra på å formulere innleggene dine bedre, slik at det går an å skjønne hva du egentlig mener. Se på det som et vennlig tips, for du prøver jo å heve kredibiliteten din med å skryte på deg mange års arbeidsarfaring i USA og Norden. Men måten du skriver og argumenterer på tyder heller at du har fått PCen din i konfirmasjonsgave eller noe slikt :p

 

Det er mye bedre å ha ha noen skrivefeil, enn å ha feil i forstanden. Jeg har nettpp forklart for deg, og i tilleg burde du vite at disse formatene er ikke pareleller.

 

Selv om MS Works er jo fortsatt i utvikling, men du trenger ikke å være veldge smart for å forstå at fundamnetet forandrer seg med ny OS og platformen. Hvis du ikka kan forstå så enkel sak, da bør du heller se din lege ganske raskt.

 

EDIT:

Det er ikke slikt at MS har laget 4 Word versjoner i samme tid(parallel), de har heller utviklet en ny versjon for hver OS over tid. Beklager at jeg måtte stave for deg hva parellel betyr.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar

Dette er tragikomisk. Jeg har ikke magesyre til å lese mer i denne tråden. Hvor blir det av Sony-boy og kjeklulf, noen bør tipse kjeklulf om at vi er inne på officeformater igjen. Tips fenderebest og Sparboresh med det samme, så blir det full fest.

Lenke til kommentar
VIs meg hvordan jeg kan bruke et .docx-dokument i Office 2003 på en enkel måte uten administratorrettigheter.

 

Veldig enkelt.

Klientene våre kjører XP uten adminrettigheter og har Office2003 installert(enn så lenge). Vi distribuerer ut konverteringspakka via global policy automatisk fra AD serveren (dette tok vel ca 15-20 min. å sette opp). Dette fører til at konverteringspakka automatisk blir installert på klientene idet de logger på (den blir selvsagt ikke installert på nytt dersom den allerede er installert).

 

Det eneste brukerene merker, er at innloggingen tar ca. et halvt minutt lenger den ene gangen pakka blir installert.

 

Dette gjør at brukerene kan åpne .docx dokumenter enkelt, selv uten admin-rettigheter.

Lenke til kommentar

Makan til sutring. Åpenbart at flere her inne ikke har peiling på hvor utbredt Office 2003 er. Det er ikke bare bare å totalt forandre det visuelle grensesnittet på et produkt som har sett nesten helt likt ut siden starten. For oss som jobber med systemer som er litt mer kompliserte enn en hjemmemaskin, eksempelvis terminalservere for citrix løsning vet at det ikke bare er å slenge inn den nyeste versjonen.

Vi løste docx problemet med en oppdatering til office 2003. Jeg ser for meg en overgang til nyeste office innen starten av 2009.

Jeg er skuffet over at MS måtte innføre et nytt format som ikke var bakoverkompatibelt, men det kom nå i det minste en oppdatering som sørget for at disse filene også fungerer på eldre versjoner.

 

Dermed er problemstillingen helt relevant. Hva gjør man uten admin rettigheter dersom man får et docx dokument og ikke får åpnet det? Burde ikke MS tenkt på bakoverkompatibilitet FØR de lanserte ny versjon?

Lenke til kommentar
Dermed er problemstillingen helt relevant. Hva gjør man uten admin rettigheter dersom man får et docx dokument og ikke får åpnet det? Burde ikke MS tenkt på bakoverkompatibilitet FØR de lanserte ny versjon?

 

Det er en grunn til at noen av oss sender alt som ikke skal endres i pdf, ting som mottaker skal rette/bruke i .doc eller .odt (avhengig av hva mottaker har installert). Annen info via nettsider.

 

Og jeg har faktisk Office 2007 installert, og har hatt det siden beta 2.

 

Og Office 2007 er virkelig utbredt.

 

Edit: setningen skal være: Office 2003 er virkelig utbredt

Endret av Bolson
Lenke til kommentar
Selv om MS Works er jo fortsatt i utvikling, men du trenger ikke å være veldge smart for å forstå at fundamnetet forandrer seg med ny OS og platformen. Hvis du ikka kan forstå så enkel sak, da bør du heller se din lege ganske raskt.

Hørt om filformater som kan "vokse"? Eller anbefaler du å bytte ut HTML med et nytt format for hver nye Windows-versjon?

Det er ikke slikt at MS har laget 4 Word versjoner i samme tid(parallel), de har heller utviklet en ny versjon for hver OS over tid. Beklager at jeg måtte stave for deg hva parellel betyr.

Igjen, les innlegget mitt på nytt. Jeg har aldri påstått at det har finnes 4 Word-versjoner samtidig. MS Works er et annet produkt enn MS Word.

 

Og når du er inne på staving så heter det forøvrig parallell, ikke parallel eller parellel ;)

Endret av Langbein
Lenke til kommentar

Jeg synes at MS har bommet en del på docx. De har tatt alt for lite hensyn til tiligere versjoner og kunne ha gjort en bedre jobb, men jeg har et inntrykk at de jobber med det.

 

Selv om MS Works er jo fortsatt i utvikling, men du trenger ikke å være veldge smart for å forstå at fundamnetet forandrer seg med ny OS og platformen. Hvis du ikka kan forstå så enkel sak, da bør du heller se din lege ganske raskt.

Hørt om filformater som kan "vokse"? Eller anbefaler du å bytte ut HTML med et nytt format for hver nye Windows-versjon?

Det er ikke slikt at MS har laget 4 Word versjoner i samme tid(parallel), de har heller utviklet en ny versjon for hver OS over tid. Beklager at jeg måtte stave for deg hva parellel betyr.

Igjen, les innlegget mitt på nytt. Jeg har aldri påstått at det har finnes 4 Word-versjoner samtidig. MS Works er et annet produkt enn MS Word.

 

Og når du er inne på staving så heter det forøvrig parallell, ikke parallel eller parellel ;)

Du har bestemt deg for henge deg på mine skrive feil. Det er greit fordi jeg bryr meg veldige lite ome det. Hvis det kan hjelpe deg med å løse none av dine komplekser, da er det greit.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar
Dermed er problemstillingen helt relevant. Hva gjør man uten admin rettigheter dersom man får et docx dokument og ikke får åpnet det? Burde ikke MS tenkt på bakoverkompatibilitet FØR de lanserte ny versjon?

 

Det er en grunn til at noen av oss sender alt som ikke skal endres i pdf, ting som mottaker skal rette/bruke i .doc eller .odt (avhengig av hva mottaker har installert). Annen info via nettsider.

 

Og jeg har faktisk Office 2007 installert, og har hatt det siden beta 2.

 

Og Office 2007 er virkelig utbredt.

Har du kjørt Office 2007 beta 2 på på terminalserver eller virtualisert system? I så fall har ikke dine brukere like høye krav til stabilitet som brukerne jeg jobber med.

Endret av mistercartman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...