Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Windows 7 får Vista-kjerne

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
[...]

Linux=Gratis

Så mye som spillprodusenter "sliter" for å unngå piratvirksomhet er det lite trolig at de velger å "støtte" Linux. [...]

Hvorfor det? Har du noe som backer deg opp på at GNU/Linux-brukere er mer tilbøyelige til å piratkopiere enn Windows-brukere? Spekulasjoner kan gå begge veier -- jeg ville sagt det motsatte.

OK.

Ser at jeg kan misforstås.

Linux=gratis.

De som vil spille/spillprodusenter forholder seg til Windows (i hovedsak).

Det betyr ofte "piratkopiering" for å "være med" i de siste spilltitlene.

Klarer ikke å se mening resonnementet ditt. Har du glemt et ledd?

Lenke til kommentar

Microsoft nekter nå offisielt å supportere kunder som benytter ESX server som plattform for sin virtualisering. Selv om Microsoft har støttet dette i mange år allerede.

Dette er fordi Microsoft ønsker å tvinge kundene som bruker ESX over på den nye virtualiseringsløsningen de selv gir ut for Windows 2008 Server.

Her har vi Microsofts sanne ansikt, alle har kastet handskene og kan vi noen gang si vi vil se en storstilt krig i dette markedet så har "verdenskrigen" braket løs for åpen scene nå.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Ganske morro dette med Linux. Kjøpt meg ny PC med Vista for ca 6 mnd siden, og fant ut at jeg skulle installere Linux på den gamle PC-en min. Skal innrømme at jeg satt ikke mere enn et par timer med det etter det var installert, men det har sin grunn og den er at hvorfor i det huleste skal jeg gå over til Linux når jeg allerede har Windows som fungerer aldeles uuuuutmerket?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
[...]

Linux=Gratis

Så mye som spillprodusenter "sliter" for å unngå piratvirksomhet er det lite trolig at de velger å "støtte" Linux. [...]

Hvorfor det? Har du noe som backer deg opp på at GNU/Linux-brukere er mer tilbøyelige til å piratkopiere enn Windows-brukere? Spekulasjoner kan gå begge veier -- jeg ville sagt det motsatte.

OK.

Linux=gratis.

Nei.

Jeg tror du må ta av deg filteret ditt.

Lenke til kommentar
[...]

Linux=Gratis

OK.

Linux=gratis.

Nei.

Det var egentlig bare en uforskammet måte å spørre deg om å omformulere. Uansett, du mister meg på det siste punktet: Hvem er det som må ty til piratkopiering for å spille de nyeste titlene, og hvordan er det relatert til at de fleste spill er Windows-eksklusive?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
[...]

Linux=Gratis

OK.

Linux=gratis.

Nei.

Det var egentlig bare en uforskammet måte å spørre deg om å omformulere. Uansett, du mister meg på det siste punktet: Hvem er det som må ty til piratkopiering for å spille de nyeste titlene, og hvordan er det relatert til at de fleste spill er Windows-eksklusive?

En gang til:

*TA AV FILTERET*

:)

Jeg formulerte meg litt dårlig over her ja, men det er vel åpenbart hvor piratmiljøet florerer.

Det er ikke i linux-mljøet.

PS.

Ikke mobb den dårlig norsken min eller at jeg har en tendens til å uttrykke meg noe klønete. :D

Lenke til kommentar
Microsoft nekter nå offisielt å supportere kunder som benytter ESX server som plattform for sin virtualisering. Selv om Microsoft har støttet dette i mange år allerede.

Dette er fordi Microsoft ønsker å tvinge kundene som bruker ESX over på den nye virtualiseringsløsningen de selv gir ut for Windows 2008 Server.

Her har vi Microsofts sanne ansikt, alle har kastet handskene og kan vi noen gang si vi vil se en storstilt krig i dette markedet så har "verdenskrigen" braket løs for åpen scene nå.

Skal bli interessant å se hva som skjer, ja. Jeg vet i alle fall at terger du opp store kunder, da kan resultatet bli noe helt annet enn forventet.

Et lite apropos, Neelie Kroes hadde meget klare utsagn i et foredrag på en konferanse i dag. Noe som klart kan tolkes at MS fremdeles overvåkes med argusøyne, og ett hvert forsøk på å utnytte markedsmakt vil bli påtalt av EU.

Lenke til kommentar
En gang til:

*TA AV FILTERET*

Jeg spør deg om å omformulere, og du svarer med å skrive nøyaktig det samme i caps? Jeg er ærlig talt fristet til å konkludere med at du har malt deg inn i et hjørne.

Jeg formulerte meg litt dårlig over her ja, men det er vel åpenbart hvor piratmiljøet florerer.

Jeg er enig i det, men du skrev jo i utgangspunktet at spillprodusenter trolig ikke vil støtte GNU/Linux på grunn av piratkopiering (EDIT: med "Linux=gratis" påhengende). Endret av haalo
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
En gang til:

*TA AV FILTERET*

Jeg spør deg om å omformulere, og du svarer med å skrive nøyaktig det samme i caps? Jeg er ærlig talt fristet til å konkludere med at du har malt deg inn i et hjørne.

Jeg er enig i det, men du skrev jo i utgangspunktet at spillprodusenter trolig ikke vil støtte GNU/Linux på grunn av piratkopiering.

Huff.. at jeg gidder.

Du tar jo ikke et hint engang.

:roll:

Lenke til kommentar

Kan du ikke bare svare på hva du mente med dette:

Linux=Gratis

Så mye som spillprodusenter "sliter" for å unngå piratvirksomhet er det lite trolig at de velger å "støtte" Linux.

EDIT:

Ok, så du malte deg virkelig inn i et hjørne :).

Endret av haalo
Lenke til kommentar

Er det overraskende at de prøver å pushe mest mulig av sin egen software, og nekter folk å bruke andres, mener du?

Lenke til kommentar

Ruthless:

Det er overraskende at de velger å "gjøre sitt fornødne" på kundenes storstilte investeringer siste 3-5 år med konsolidering, mens de samtidig har vært trofaste MS Server og desktop kunder.

Svært overraskende, selv for meg som har vært med fra starten.

Her klasker de trofaste kunder mitt i fleisen med en stor tung hånd.

Det er ingen selvfølge at Microsoft skal ta over alle produktområder!

EDIT:

Jeg sa akkurat hva jeg mente til MS representanten fra USA som jeg hadde på telefonen og han ble ydmyk og forstod frustrasjonen.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...