Gå til innhold

Windows 7 får Vista-kjerne


Anbefalte innlegg

På Epsons's hjemmeside står det : "This product is discontinued". Hvis du mangler driver for en gammel/utgått produkt som Epson 2480, da bør du anklage Epson. Det er nemlige produsenten som må levere drivere for ny OS.

 

Du kan ikke anklage Vista for ikke ha driver for en gammel vrak.

 

På samme måte som det ikke er linux sin skyld at spillprodusenter ikke bruker openGL. Men som konsument, hvorfor er det viktig hvem som har skylda? Hans produkt fungerer ikke i et av OSene, det er det han må forholde seg til når han gjør sitt valg.

 

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var selv litt skeptisk til å gå over til vista 64 bit når jeg kjøpte meg ny pc i vår.

men må si at jeg er positivt overaska over hvor stabilt og bra det er.

har kun støtt på et problem med drivere og det er på en 9 år gammel canon scanner. hadde egentlig ikke regna med at det var mulig å få brukt denne. og det var det jo såklart ikke.

 

ellers har jeg kun hatt et par småproblemer med vista. har også prøvd meg på linux og da snakker en ikke om småproblemer noe lengre, det å starte et spill er jo bare prakk.

 

ikke at linux er et dårlig OS men det egner seg ikke for andre enn programmereren og de som kun surfer, sender mail og bruker tekstbehandling.

 

den dagen jeg ser full spillstøtte i linux så går jeg sansynlig vis over men ser ikke at denne dagen kommer på lenge.

Lenke til kommentar
Hvis du insisterer på å bruke gammel og utgått utstyr, da synes jeg at du fortjener Linux.

 

Så du mener at jeg skal kaste min gode SCSI baserte filmscanner som kostet ca 10 000 kr da den ble kjøpt for 6 - 7 år siden. Et produkt som jeg faktisk er avhengig av, bare neste uken skal jeg digitalisere ca 100 - 150 mellomformat slides.

 

Utstyr er faktisk ikke utgått om det er 5 - 6 år eller eldre. Faktisk vil jeg påstå at det er utstyr som er opptil 10 år gammelt, der man knapt finner brukbare erstatninger.

 

Klart jeg kan kjøpe en ny til 20 000+ (og som er ennå bedre enn den jeg har), men så lenge den jeg har gir bildekvalitet nok i massevis ser jeg ikke grunnen. Det finnes rimeligere, planscannere som også kan håndtere mellomformat, men de har en del andre ulemper, blant annet manglende dynamikk. I og med at min gamle bruker SCSI fungerer den kurant under Linux. Noe også verdens beste scannerprogramvare (VueScan) også gjør.

 

Ellers er det klinkende klart at man ikke kan forvente at produsenten vedlikeholder drivere på et produkt som ble sluttet å produsere for 4 år siden. Det er ikke engang sikkert at produsenten eksisterer. Men jeg forventer faktisk at en "monopolist" som MS, faktisk kan tilby API som gjør det mulig å bruke gamle drivere. Jeg er langt fra motstander av at de ha valgt et nytt og bedre driver API, men de burde også ha levert en "plugin" som kunne gjort det mulig å få ikke virkende gamle drivere til å virke.

Lenke til kommentar
Hvis du insisterer på å bruke gammel og utgått utstyr, da synes jeg at du fortjener Linux.

 

Så du mener at jeg skal kaste min gode SCSI baserte filmscanner som kostet ca 10 000 kr da den ble kjøpt for 6 - 7 år siden. Et produkt som jeg faktisk er avhengig av, bare neste uken skal jeg digitalisere ca 100 - 150 mellomformat slides.

 

Utstyr er faktisk ikke utgått om det er 5 - 6 år eller eldre. Faktisk vil jeg påstå at det er utstyr som er opptil 10 år gammelt, der man knapt finner brukbare erstatninger.

 

Klart jeg kan kjøpe en ny til 20 000+ (og som er ennå bedre enn den jeg har), men så lenge den jeg har gir bildekvalitet nok i massevis ser jeg ikke grunnen. Det finnes rimeligere, planscannere som også kan håndtere mellomformat, men de har en del andre ulemper, blant annet manglende dynamikk. I og med at min gamle bruker SCSI fungerer den kurant under Linux. Noe også verdens beste scannerprogramvare (VueScan) også gjør.

 

Ellers er det klinkende klart at man ikke kan forvente at produsenten vedlikeholder drivere på et produkt som ble sluttet å produsere for 4 år siden. Det er ikke engang sikkert at produsenten eksisterer. Men jeg forventer faktisk at en "monopolist" som MS, faktisk kan tilby API som gjør det mulig å bruke gamle drivere. Jeg er langt fra motstander av at de ha valgt et nytt og bedre driver API, men de burde også ha levert en "plugin" som kunne gjort det mulig å få ikke virkende gamle drivere til å virke.

 

Den holdningen som ikke kan gi slipp på den gode og gamle 8086'n, og mener at "min gode SCSI baserte filmscanner som kostet ca 10 000" fremdels holder mål, fortjener ikke noe bedre enn Linux heller. Jeg synes at du fortjener Lunix også :p

 

Verden går videre, og utviklingen i datatutstyr tilbyr ofte så ovelegne egenskaper at folk flest og dertetter produsentene velger å gi slipp på gamle modeller. Scannere har forbedret seg dramatisk i de siste årene og folk flest har valgt å gi slipp på sine "gode SCSI baserte filmscanner" vrak, fordi de bryr seg om kvalietet, funksjonalitet, osv. og ønsker seg det beste som teknologien kan tilby idag. I virkligheten fungere det slikt at, folk slutter å kjøpe gamle og utgåtte utstyr, da produsentene slutter å produsere dem, og etterhvert slutter å utvikle drivere for dem. Denne prosessen tar gjerne flere år og etter det, selv om de fugrerer, kan du trygd kalle dem "gammel vrak". Fordi kvalitet, funksjnalitet osv. av den "gode SCSI baserte filmscanner som kostet ca 10 000" holder ikke mål i forhold til dagens 1000 kroners scanere.

 

Jeg tor vi kan konkludere at Vista er ikke beregnet til fanatikere som er optatt av å bruke gamle vrak. Den er heller er mer egnet til folk som er opptat av det nyesste, beste og det mest effektive som teknologien kan tilby.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar

ha er hensikten med å kaste utstyr som fungerer utmerket selv om det er gammelt ? en sparer jo miljøet en del hvis man venter med å kaste det gamle utstyret.

 

det er vel slik denne bransjen er.

en lite oppgradering fører til at alt utstyret byttes ut bare fordi ingen kan legge inn støtte for de gamle driverne

 

det er jo ikke alle som har lyst til å bytte ut alt utstyre hver andre år men man blir jo neste tvunget til det i mange sammenhenger.

 

kjøper man ny bedre hardware så er det nesten ingen vists med linux hvis det virkelig stememr at progrmvarestøtten (driverstøtten) henger igjen her

Endret av elg-elg123
Lenke til kommentar
ha er hensikten med å kaste utstyr som fungerer utmerket selv om det er gammelt ? en sparer jo miljøet en del hvis man venter med å kaste det gamle utstyret.

 

det er vel slik denne bransjen er.

en lite oppgradering fører til at alt utstyret byttes ut bare fordi ingen kan legge inn støtte for de gamle driverne

 

det er jo ikke alle som har lyst til å bytte ut alt utstyre hver andre år men man blir jo neste tvunget til det i mange sammenhenger

 

Gjenvining av utgått elktronikk er en stor utfordring og krever nytenkning og bedre planlegging. Fordi du kan ikke forvente at folk skal la være å kjøpe nye flatskjerm TV, nye moblitelfoner, ovs.

 

Du må ikke vri dette på hodet. Nyere modeller erstater de gamle fordi forbrukere vil ikk ha de gamle lenger, og dertetter produsenten velger å "droppe" modellen. Når først dette skjer, da driveren uteblir. Ikke det motsatte !

 

Utstyret byttes ut bare fordi de ikke duger til dagens behov, og deretter ingen vil ha dem lenger, du må ikke vri dette på hode og si det er fordi ingen kan legge inn støtte for de gamle driverne.

 

Hvem vil ha en VHS-spiller idag og hvem gidder å produsere VHS-filmer? Tror du at folk har kastet sine HVS-spillere bare p.g.a mangel på VHS-filmer?

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Sam_Oslo:

Du kommer her faktisk med gode poeng, selv om de sikkert provoserer enkelte mektig. :)

Konklusjon:

MS/Vista støtter mao perfekt opp vårt moderne forbrukssamfunn.

 

Hoi..!

Min 37'' LCD-tv er jo "crap" jo!

Ut til Elkjøp/Elprice og kjøpe den nyeste 52''ern!

37'' får jeg sette i kjellern..ingen som vil bruke den lenger. :)

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

slik det er i dag så er det ikke vi som brukere men mere produsenten som bestemmer denne utskiftingstakten.det er mindre tallet som ønsker å ha det absoluttet siste hele tiden likevel så ønsker vi som forbrukere å ha noe som fungerer tilfredsstillende

 

skal man kjøpe seg et nytt tv så er det kun flatskjerm å få kjøpt i dag.

at de kjøper ny tv i dag er nok mest p.g.a digital tv bommen som foregår for tiden ( startet for noen år siden).

 

 

 

skal man kjøpe seg en pc-skjer så finnes de også kun som flatskjerm , likevel så eer et enkelte gamere som insisterer på å bruke crt skjermen . de de har ikke noe valg de blir tvunget.

 

 

end så er det bar noen få som i realiteten har bruk for ful hd likevel så preses det på for å folk skal kjøpe slike skjermen noe som koster lit ekstra.

 

hvorfor skal en kjøpe seg ny scanner uansett pris når den gamle funger utmerket til den oppgaven den skal gjøre.

bare fordi det nye oset krever ny skanner ?

her er det nok mest for produsenten skal tjene enda mere penger.

 

 

ikke glem at det koster penger å bytte ut alt utstyret på en gang.

og mange ønsker å ta det over flere år.

slik som det er i dag så er det ikke så lett å få det til

Lenke til kommentar
ha er hensikten med å kaste utstyr som fungerer utmerket selv om det er gammelt ? en sparer jo miljøet en del hvis man venter med å kaste det gamle utstyret.

 

det er vel slik denne bransjen er.

en lite oppgradering fører til at alt utstyret byttes ut bare fordi ingen kan legge inn støtte for de gamle driverne

 

det er jo ikke alle som har lyst til å bytte ut alt utstyre hver andre år men man blir jo neste tvunget til det i mange sammenhenger

 

Gjenvining av utgått elktronikk er en stor utfordring og krever nytenkning og bedre planlegging. Fordi du kan ikke forvente at folk skal la være å kjøpe nye flatskjerm TV, nye moblitelfoner, ovs.

 

Du må ikke vri dette på hodet. Nyere modeller erstater de gamle fordi forbrukere vil ikk ha de gamle lenger, og dertetter produsenten velger å "droppe" modellen. Når først dette skjer, da driveren uteblir. Ikke det motsatte !

 

Utstyret byttes ut bare fordi de ikke duger til dagens behov, og deretter ingen vil ha dem lenger, du må ikke vri dette på hode og si det er fordi ingen kan legge inn støtte for de gamle driverne.

 

Hvem vil ha en VHS-spiller idag og hvem gidder å produsere VHS-filmer? Tror du at folk har kastet sine HVS-spillere bare p.g.a mangel på VHS-filmer?

Hvem vil ha en elg idag og hvem gidder å produsere elger. Tror du at folk har kastet sine elger bare p.g.a mangel på elger?
Lenke til kommentar

@Sam_Oslo:

 

Hvorfor skal man gi slipp på, være nødt til å kjøpe nytt, når det gjelder velfungerende produkter der utviklingen i realiteten har stått stille de siste åra. Det er nemlig ikke på alle områder verden går så fort framover. Eller skal jeg droppe å ta bilder med mitt Mamiya 645 mellomformatkamera. Et 20 år gammelt kamera som når det gjelder bildekvalitet glatt overgår det meste på markedet i dag. Om du ikke tror det, spør en yrkesfotograf. Dette har intet med ikke å gi slipp på 8086 (jeg har faktisk hver innom 8086, 80286, 80386, 80486, Pentium, Pentium MX, Pentium II, Pentium III og Pentium 4, samt noe annet snadder), som jeg skiftet fra i 1988. Men det gjelder produkter som er fullt på høyde med det som finnes tilgjengelig i dag.

 

Filmscannere har ikke utviklet seg en døyt siden Nikon kom med Coolscan LS-50/LS-5000/LS-9000 i 2003/2004. Vet du noe annet, vil jeg gjerne ha kilder. LS-9000, som ble lansert i november 2003 er den eneste rene filmscanner jeg vet som er tilgjengelig på markedet i dag som klarer 120/220 film med dynamisk område på mer enn 4.5D. Og den finnes faktisk bare med FireWire tilkobling. 48 bit farge og 4,5D har min scanner. Grunnen til at den ikke er USB, er rett og slett at overføringshastigheten for USB 1.1 er altfor lav. Husk at USB 2 først var tilgjengelig på en skikkelig måte med SP2 av XP. Coolscan LS-50/LS-5000 og LS-9000 er topproduktene også i dag.

 

Det finnes ellers rimelige 135 film scannere, men igjen er problemet litt for lite dynamisk område. Ny funksjonalitet inneholder de ikke, de fungerer akkurat som min gamle, og jevnt over lansert i 2003 - 2005. Til og med programvaren er mer eller mindre identisk. Programvaren som de fleste bruker (Silverfast eller VueScan), har utviklet seg, men Silverfast har fremdeles versjon 6.x, noe den også hadde i 2002.

 

Det finnes rimeligere planscannere som klarer mellomformat film, men da også med alt for lite dynamisk område.

 

Oppløsning på mer enn 3500 - 4000 dpi betyr null og niks. Et 6 x 9 bilde scannet med 4000 dpi er på ca 100 Megapixler. 6 x 4,5 ca 50 Megapixler. Normalt klarer jeg meg godt med 20 - 25 Megapixler, selv når A1 plakater skal lages. Oppløsning er eneste område som det har skjedd endringer på, i og med at min bare har 2700 dpi. ICE (støyreduksjon) kom alt i 2002/2003, noe som for enkelte var en annen revolusjon.

 

Nei, scannerteknologi har egentlig stått på stedet hvil i mange år. Så du kan jo finne en filmscanner som har 48 bit farge, dynamisk område på 4.5D, håndterer 120/220 film og har minst 2700 dpi og koster under 10 000 kr ny. Klart man kan kjøpe et digitalt bakstykke til kameraet, men da snakker vi om 35 - 40.000. At man da også må kjøpe nytt hus, er et annet problem.

 

Men når du tydeligvis har holdningen at alt som er mer enn 2 - 3 år, uansett hva det er, er "vrak" fordi utviklingen har gått så fort, ja da regner jeg med at du ikke har et teknisk produkt som er eldre enn dette. Ja, for min del kan du gjerne kaste vekk penger.

Lenke til kommentar
ha er hensikten med å kaste utstyr som fungerer utmerket selv om det er gammelt ? en sparer jo miljøet en del hvis man venter med å kaste det gamle utstyret.

 

det er vel slik denne bransjen er.

en lite oppgradering fører til at alt utstyret byttes ut bare fordi ingen kan legge inn støtte for de gamle driverne

 

det er jo ikke alle som har lyst til å bytte ut alt utstyre hver andre år men man blir jo neste tvunget til det i mange sammenhenger

 

Gjenvining av utgått elktronikk er en stor utfordring og krever nytenkning og bedre planlegging. Fordi du kan ikke forvente at folk skal la være å kjøpe nye flatskjerm TV, nye moblitelfoner, ovs.

 

Du må ikke vri dette på hodet. Nyere modeller erstater de gamle fordi forbrukere vil ikk ha de gamle lenger, og dertetter produsenten velger å "droppe" modellen. Når først dette skjer, da driveren uteblir. Ikke det motsatte !

 

Utstyret byttes ut bare fordi de ikke duger til dagens behov, og deretter ingen vil ha dem lenger, du må ikke vri dette på hode og si det er fordi ingen kan legge inn støtte for de gamle driverne.

 

Hvem vil ha en VHS-spiller idag og hvem gidder å produsere VHS-filmer? Tror du at folk har kastet sine HVS-spillere bare p.g.a mangel på VHS-filmer?

Hvem vil ha en elg idag og hvem gidder å produsere elger. Tror du at folk har kastet sine elger bare p.g.a mangel på elger?

 

det diktet du har lagt til meg var ikke noe særlig bra. det gir ingen mening .

 

hvis det er slik at du magler noen elger så kan jeg sikker få sendt noen til deg siden det kryr av dem utenfor huset. det går 10-15 stykker i nærheten

 

og så må du ikke tro at jeg er mot alt som er nytt.

selv om noe er gammelt så er det ikke nødvendigvis vrak ( som flere skriver) spesielt når det er dyrt utstyr det er snakk om.

Lenke til kommentar
Hvorfor skal man gi slipp på, være nødt til å kjøpe nytt, når det gjelder velfungerende produkter der utviklingen i realiteten har stått stille de siste åra. Det er nemlig ikke på alle områder verden går så fort framover. Eller skal jeg droppe å ta bilder med mitt Mamiya 645 mellomformatkamera. Et 20 år gammelt kamera som når det gjelder bildekvalitet glatt overgår det meste på markedet i dag. Om du ikke tror det, spør en yrkesfotograf. Dette har intet med ikke å gi slipp på 8086 (jeg har faktisk hver innom 8086, 80286, 80386, 80486, Pentium, Pentium MX, Pentium II, Pentium III og Pentium 4, samt noe annet snadder), som jeg skiftet fra i 1988. Men det gjelder produkter som er fullt på høyde med det som finnes tilgjengelig i dag.

 

Filmscannere har ikke utviklet seg en døyt siden Nikon kom med Coolscan LS-50/LS-5000/LS-9000 i 2003/2004. Vet du noe annet, vil jeg gjerne ha kilder. LS-9000, som ble lansert i november 2003 er den eneste rene filmscanner jeg vet som er tilgjengelig på markedet i dag som klarer 120/220 film med dynamisk område på mer enn 4.5D. Og den finnes faktisk bare med FireWire tilkobling. 48 bit farge og 4,5D har min scanner. Grunnen til at den ikke er USB, er rett og slett at overføringshastigheten for USB 1.1 er altfor lav. Husk at USB 2 først var tilgjengelig på en skikkelig måte med SP2 av XP. Coolscan LS-50/LS-5000 og LS-9000 er topproduktene også i dag.

 

Det finnes ellers rimelige 135 film scannere, men igjen er problemet litt for lite dynamisk område. Ny funksjonalitet inneholder de ikke, de fungerer akkurat som min gamle, og jevnt over lansert i 2003 - 2005. Til og med programvaren er mer eller mindre identisk. Programvaren som de fleste bruker (Silverfast eller VueScan), har utviklet seg, men Silverfast har fremdeles versjon 6.x, noe den også hadde i 2002.

 

Det finnes rimeligere planscannere som klarer mellomformat film, men da også med alt for lite dynamisk område.

 

Oppløsning på mer enn 3500 - 4000 dpi betyr null og niks. Et 6 x 9 bilde scannet med 4000 dpi er på ca 100 Megapixler. 6 x 4,5 ca 50 Megapixler. Normalt klarer jeg meg godt med 20 - 25 Megapixler, selv når A1 plakater skal lages. Oppløsning er eneste område som det har skjedd endringer på, i og med at min bare har 2700 dpi. ICE (støyreduksjon) kom alt i 2002/2003, noe som for enkelte var en annen revolusjon.

 

Nei, scannerteknologi har egentlig stått på stedet hvil i mange år. Så du kan jo finne en filmscanner som har 48 bit farge, dynamisk område på 4.5D, håndterer 120/220 film og har minst 2700 dpi og koster under 10 000 kr ny. Klart man kan kjøpe et digitalt bakstykke til kameraet, men da snakker vi om 35 - 40.000. At man da også må kjøpe nytt hus, er et annet problem.

 

Men når du tydeligvis har holdningen at alt som er mer enn 2 - 3 år, uansett hva det er, er "vrak" fordi utviklingen har gått så fort, ja da regner jeg med at du ikke har et teknisk produkt som er eldre enn dette. Ja, for min del kan du gjerne kaste vekk penger.

 

Nå må det sies at du og de som hører til din gruppe er nok mere unntaket enn regelen. Man kan ikke tilfredstille alle med ethvert produkt, det vil alltid falle noen utenfor. Hva skal man ta hensyn til? De 99,99% med "ny" (1-5 år) hardware eller 0,01% med gammel (>5 år) hardware? I tillegg har gammel hardware gamle drivere, og gamle drivere kan inneholde sikkerhetshull og lignende. Har selv gammel hardware og software som ikke fungerer under Vista, men sånn er det nå bare.

Lenke til kommentar
det er i grunnen lit rart at man ikke hører mere fra miljø frikene, når så mange blir tvunget til å opgradere alt (kjøpe nytt) når det er bare noe av utstyre som må byttes ut.

 

her er enda et argument mot Windows vista og senere versjoner

 

Kanskje fordi miljø frikene som du kaller dem har mer vett enn å legge for stor skyld på datautstyr? De er trossalt brukere av data selv..

Lenke til kommentar
Nå må det sies at du og de som hører til din gruppe er nok mere unntaket enn regelen. Man kan ikke tilfredstille alle med ethvert produkt, det vil alltid falle noen utenfor. Hva skal man ta hensyn til? De 99,99% med "ny" (1-5 år) hardware eller 0,01% med gammel (>5 år) hardware? I tillegg har gammel hardware gamle drivere, og gamle drivere kan inneholde sikkerhetshull og lignende. Har selv gammel hardware og software som ikke fungerer under Vista, men sånn er det nå bare.

 

Hvorfor presenterer du dette som en enten eller-problematikk? Det er da fint mulig med en både-og-løsning.

 

AtW

Lenke til kommentar
Hvorfor presenterer du dette som en enten eller-problematikk? Det er da fint mulig med en både-og-løsning.

 

AtW

 

Javel? Hvorfor det? Selv ikke i Guds eget operativsystem (linux) fungerer 7-8 år gamle drivere bra med nye kjerner o.l. Nei, selv der må det skrives nye drivere som fungerer. Og som jeg også nevnte; gamle drivere har dårligere sikkerhet enn nye drivere, det som for 7-8 år siden ble sett på som god praksis blir sett ned på i dag.

Lenke til kommentar
Hvorfor presenterer du dette som en enten eller-problematikk? Det er da fint mulig med en både-og-løsning.

 

AtW

 

Javel? Hvorfor det? Selv ikke i Guds eget operativsystem (linux) fungerer 7-8 år gamle drivere bra med nye kjerner o.l. Nei, selv der må det skrives nye drivere som fungerer. Og som jeg også nevnte; gamle drivere har dårligere sikkerhet enn nye drivere, det som for 7-8 år siden ble sett på som god praksis blir sett ned på i dag.

 

Hvorfor er det å tilby at API som gjør det mulig å bruke gamle drivere noe som gjør at man ikke tar hensyn til de med ny hardware?

 

AtW

Lenke til kommentar
Hvorfor er det å tilby at API som gjør det mulig å bruke gamle drivere noe som gjør at man ikke tar hensyn til de med ny hardware?

 

AtW

 

Fordi det ikke lar seg gjøre på en fornuftig måte? Finnes ikke et OS som lar deg bruke urgamle drivere uten at du får seriøse stabilitets-problemer, crash o.l. Skal man lage et API som gjør det, vil nok dette vesentlig redusere ytelsen på systemet, da man må ta hensyn til alt mulig rart av koding. Det er derfor vi har standarder og slikt, sånn at vi kan jobbe mot et felles mål med optimal ytelse og oppetid.

Lenke til kommentar

@elf_man:

 

Derfor har jeg også innsett at Vista ikke er et alternativ for meg. Men faktisk er det en god del som har en eller annen duppeditt/programvare tilknyttet PC-en som gir slike problemer, langt større enn de 0,01 % du angir. Og det er nok at man har et stk software eller annen enhet som ikke funker.

 

Men i realiteten forteller det også om en utviklingsmodell, arkitektur og bruk av API-er i MS sine OS-er som er/har vært problematisk, og som faktisk har låst store deler av bedriftsmarkedet fra å ta i bruk Vista så fort som MS trolig ønsker.

 

Problemer som faktisk kunne/ville være løsbare i en god del sammenhenger. Det er faktisk ikke umulig å lage "emuleringslag" som gir muligheter for å bruke gamle periferienheter uten at det går ut over hverken ytelse eller særlig med sikkerhet.

 

Men så lenge "problembarna" mine fungerer i XP og Linux så er det ikke noe problem for meg.

Endret av Bolson
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...