Gå til innhold

Windows 7 får Vista-kjerne


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Windows Vista 2 da med andre ord?

Utrolig skuffende at de faktisk velger å gå videre på tidenes største flopp.

 

Største flopp? Hva er det du snakker om? Vista var for eksempel gjennom flere runder med store betatester med ulike Release Candidates og diverse. Vista x64 er den Windowsversjonen jeg har vært mest fornøyd med hittil med tanke på stabilitet, grensesnitt og ytelse. Men det er vel ikke relevant siden jeg ikke har en PC fra 2001?

 

" den store feile som ble gjort var å lanser nye maskiner med vista som egentlig ikke var kraftige nok til å takle vista " er nok riktige og dette hat ødlagt veldige mye for Vista. Men dette gjelder ikke nå lenge. Jeg har bygde et high-end system (altså ikke top-system) for par månder siden, og får den håøyeste Vista Exprience Index som er 5.9 på alle komponentene.

 

Jeg tror vi kan konkludere med at, idag maskinvaren er kraftige nok for å kjøre Vista i full guffe.

 

Og Vista kan da knapt kalles dårlig selv om det krever bedre maskinvare enn XP!

Lenke til kommentar

Selvfølgelig er hoppet stort. De fikk jo testet ut en hel masse ting jo. ME var jo nesten en Alpha, så dårlig var den utgivelsen.

 

Jeg er ikke her for å rekrutere folk til Linux, i couldn't care less. Bruk det du vil. Jeg bruker selv XP til å lage musikk, og der en den uslåelig.

 

Men å ikke i det hele tatt innrømme forretningstaktikker og annet møl, bare pga at man er fanboy er faen meg sjukt.

 

Windows 7 kommer til å bli en revolusjon. Kanskje så stor at ALLE må ha det. Slik tenker MS. Da kan de holde på monopolet og loppe folk for penger med fantasipriser på produktene sine!

Lenke til kommentar
Flopp og flopp.

Etter hva meg bekjent er det flere Vistabrukere enn de med OSX/linux.

Det stemmer. Allerede et par måneder etter lansering var det flere Vistabrukere enn desktop-brukere av Linux. På verdensbasis. På en håndfull uker...

 

Hvis *det* er en flopp så sier det jo litt om hvor marginalt Linux faktisk er og hvor enormt lang veien frem er for Linux skal bli et seriøst alternativ for folk flest.

Lenke til kommentar
Flopp og flopp.

Etter hva meg bekjent er det flere Vistabrukere enn de med OSX/linux.

 

Og har da fått LANGT mindre kritikk en Win ME. :whistle:

Flopp er flopp, og er ikke noe personlig mening. (med mindre man spesifiserer)

 

 

Selvfølgelig. Folk kjøper ferdig PC-er MED et operativsystem. Vi på dette forumet har peilig, mens vanlige folk hadde ikke engang sett forskjellen om det hadde vært levert et annet OS på maskinen deres. Vanlige folk vet ikke hva drivere er engang, så det vi syns om saken, er irrelevant.

 

Gi en hel masse penger under bordet og styrk båndene med PC produsenter så kun DITT produkt blir gitt ut til desktop markedet. Det er hele taktikken til MS. Og det funker. De har lært godt av kommunistene. Snart siler de vel ut hardware produsenter også, så det kun blir en 2-3 igjen av de også. Når Abit går til skifteretten jubles det sikkert i gangene. Drømmen om monopolet på alle fronter er nærmere.

 

Kunkuranse og slikt i kapitalisme er bare en illusjon. Alle store selskap vil bli enerådene på sine områder.

Lenke til kommentar
Her tar du helt feil. Fyr opp en installasjon og se! Til å med masse grafiske detaljer er tatt med videre. ME ble gitt ut ene og alene for å Beta teste før XP. AKKURAT som Vista er beta med kjernen til Windows 7. (jeg snakker om kjernen, ikke det skrellete interfacet. Det har de ikke akkurat lagt mye arbeid ned i.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Windows_Me

 

Windows Me is a continuation of the Windows 9x model, but with access to real mode MS-DOS restricted in order to speed up system boot time. This was one of the most publicized changes in Windows Me, because applications that needed real mode DOS to run, such as older disk utilities, did not run under Windows Me.

 

Compared with other releases of Windows, Windows Me had a short shelf-life of just over a year; it was soon replaced by the NT-based Windows XP, which was launched on October 25, 2001.

 

Står vel der at ME var basert på 9x kjerne, og XP på NT kjerne.

Lenke til kommentar
Flopp og flopp.

Etter hva meg bekjent er det flere Vistabrukere enn de med OSX/linux.

 

Og har da fått LANGT mindre kritikk en Win ME. :whistle:

Flopp er flopp, og er ikke noe personlig mening. (med mindre man spesifiserer)

 

 

Selvfølgelig. Folk kjøper ferdig PC-er MED et operativsystem. Vi på dette forumet har peilig, mens vanlige folk hadde ikke engang sett forskjellen om det hadde vært levert et annet OS på maskinen deres. Vanlige folk vet ikke hva drivere er engang, så det vi syns om saken, er irrelevant.

 

Gi en hel masse penger under bordet og styrk båndene med PC produsenter så kun DITT produkt blir gitt ut til desktop markedet. Det er hele taktikken til MS. Og det funker. De har lært godt av kommunistene. Snart siler de vel ut hardware produsenter også, så det kun blir en 2-3 igjen av de også. Når Abit går til skifteretten jubles det sikkert i gangene. Drømmen om monopolet på alle fronter er nærmere.

 

Kunkuranse og slikt i kapitalisme er bare en illusjon. Alle store selskap vil bli enerådene på sine områder.

 

Hvis Dell begynte å selge PC`er med Mandriva istedet for Vista tror jeg fort de får misfornøyde kunder. Det er slik jeg ville tenkt hvis jeg skulle selge PC`er. Det at PC`er selges med Windows er gunstig både for selgeren, da Vista er mer brukervenlig en tidligere Windowsversjoner, noe som er høyt prioritert med tanke på hvor mange som vil dra nytte av det. At Microsoft tjener på det i tillegg er nå slik den fungerer i den verden.

 

Du kan gjerne sitte på sidelinjen og skrive ut om hvor fært det er at Microsoft og andre store firmaer utvikler programmer og tjener penger på det senere, men det er vel kanskje på tide å legge sammenlikningene med kommunismre og alle slags konspirasjoner og bare se på fakta. Microsoft er en stor bedrift i et krevende marked. De skal tjene penger, og det er da forståelig?

Lenke til kommentar
Gi en hel masse penger under bordet og styrk båndene med PC produsenter så kun DITT produkt blir gitt ut til desktop markedet. Det er hele taktikken til MS. Og det funker.

'Taktikken' er ikke mer avansert enn at hvis man selger en PC med en OEM-versjon av Windows så tjener man som PC-produsent/leverandør noen hundrelapper på den lisensen. Akkurat som med alle andre varer så går selvfølgelig ikke hele kjøpssummen til den som har laget varen - 'kjøpmannen' sitter igjen med en god sum av hvert salg.

 

Derfor er det så vanskelig å få større PC-leverandører til å enten levere standardpakkene sine helt uten OS eller med en gratis OS-variant. For det er et tap på flere hundre kroner pr. PC solgt.

 

Verre er det faktisk ikke.

Lenke til kommentar
Gi en hel masse penger under bordet og styrk båndene med PC produsenter så kun DITT produkt blir gitt ut til desktop markedet. Det er hele taktikken til MS. Og det funker.

'Taktikken' er ikke mer avansert enn at hvis man selger en PC med en OEM-versjon av Windows så tjener man som PC-produsent/leverandør noen hundrelapper på den lisensen. Akkurat som med alle andre varer så går selvfølgelig ikke hele kjøpssummen til den som har laget varen - 'kjøpmannen' sitter igjen med en god sum av hvert salg.

 

Derfor er det så vanskelig å få større PC-leverandører til å enten levere standardpakkene sine helt uten OS eller med en gratis OS-variant. For det er et tap på flere hundre kroner pr. PC solgt.

 

Verre er det faktisk ikke.

 

Jeg tror nok taktikken er litt mere utspekulert enn det. Og at korrupsjonen ligger ganske så mye dypere. Til å med i Norge florerer det med avtaler under bordet og taktikkeri mellom selskap.

Lenke til kommentar
Når det gjelder ressursbruken i Vista så er denne unaturlig høy. Microsoft har nok avtaler med hardware produsenter for å loppe folk for penger.

 

De får gunstige avtaler, og holder Microsoft inne i varmen som monopolister på desktopmarkedet, og Microsoft lager lite effektiv kode, så alle må oppgradere.

 

Slike avtaler og korrupsjon er vanlig i all virksomhet. Da superkapitalistenes mål er det samme som kommunistenes. MONOPOL!

Hvis du har så mye i mot store monopoliserende kommersielle aktører, hvorfor i huleste kjøpte du da dSLR kamera fra Canon? Maken til kommers produsent skal du lete lenge etter, hvorfor ikke gå for noe alternativt som f.eks. Olympus eller Pentax?? ... :!:

Lenke til kommentar
Gi en hel masse penger under bordet og styrk båndene med PC produsenter så kun DITT produkt blir gitt ut til desktop markedet. Det er hele taktikken til MS. Og det funker.

'Taktikken' er ikke mer avansert enn at hvis man selger en PC med en OEM-versjon av Windows så tjener man som PC-produsent/leverandør noen hundrelapper på den lisensen. Akkurat som med alle andre varer så går selvfølgelig ikke hele kjøpssummen til den som har laget varen - 'kjøpmannen' sitter igjen med en god sum av hvert salg.

 

Derfor er det så vanskelig å få større PC-leverandører til å enten levere standardpakkene sine helt uten OS eller med en gratis OS-variant. For det er et tap på flere hundre kroner pr. PC solgt.

 

Verre er det faktisk ikke.

 

Jeg tror nok taktikken er litt mere utspekulert enn det. Og at korrupsjonen ligger ganske så mye dypere. Til å med i Norge florerer det med avtaler under bordet og taktikkeri mellom selskap.

 

Og dette vet du selvfølgelig ved hjelp av konkrete fakta? Eller er det fordommene dine som overskygger evnen din til å innse at folk prøver å tjene penger? Ved mindre Apple ønsker å gjøre OSX tilgjenglig for PC har man ingen seriøse konkurrenter til Windows. Du har Linux for de entusiastene som ønsker det, men jeg velger å hevde at Linux rett og slett ikke vil passe for i nærheten av like mange

Lenke til kommentar
Flopp og flopp.

Etter hva meg bekjent er det flere Vistabrukere enn de med OSX/linux.

 

Og har da fått LANGT mindre kritikk en Win ME. :whistle:

Flopp er flopp, og er ikke noe personlig mening. (med mindre man spesifiserer)

 

 

Selvfølgelig. Folk kjøper ferdig PC-er MED et operativsystem. Vi på dette forumet har peilig, mens vanlige folk hadde ikke engang sett forskjellen om det hadde vært levert et annet OS på maskinen deres. Vanlige folk vet ikke hva drivere er engang, så det vi syns om saken, er irrelevant.

 

Gi en hel masse penger under bordet og styrk båndene med PC produsenter så kun DITT produkt blir gitt ut til desktop markedet. Det er hele taktikken til MS. Og det funker. De har lært godt av kommunistene. Snart siler de vel ut hardware produsenter også, så det kun blir en 2-3 igjen av de også. Når Abit går til skifteretten jubles det sikkert i gangene. Drømmen om monopolet på alle fronter er nærmere.

 

Kunkuranse og slikt i kapitalisme er bare en illusjon. Alle store selskap vil bli enerådene på sine områder.

 

Hvis Dell begynte å selge PC`er med Mandriva istedet for Vista tror jeg fort de får misfornøyde kunder. Det er slik jeg ville tenkt hvis jeg skulle selge PC`er. Det at PC`er selges med Windows er gunstig både for selgeren, da Vista er mer brukervenlig en tidligere Windowsversjoner, noe som er høyt prioritert med tanke på hvor mange som vil dra nytte av det. At Microsoft tjener på det i tillegg er nå slik den fungerer i den verden.

 

Du kan gjerne sitte på sidelinjen og skrive ut om hvor fært det er at Microsoft og andre store firmaer utvikler programmer og tjener penger på det senere, men det er vel kanskje på tide å legge sammenlikningene med kommunismre og alle slags konspirasjoner og bare se på fakta. Microsoft er en stor bedrift i et krevende marked. De skal tjene penger, og det er da forståelig?

 

 

Da burde de faktisk begynne og levere varene bedre enn de gjør. Jeg er ikke nå anti noe som helst, men når folk ikke leverer, og at utbytte festen blir større og større for vært år som går, da blir jeg skeptisk.

 

Hvor er de gamle kapitalistene og de i styrene som skjønte at man ikke skulle haie ut alt av et selskap, og spille på taktikker og avtaler for å komme videre? Det går ann å drive et kapitalistisk samfunn uten problem om folk tar ansvar og leverer.

 

Isteden for å livnære seg på avtaler, lisenser, patenter, og kameraderi for å oppnå monopol, burde man levere varene.

 

Jeg tror Microsoft har gått seg vill. De burde bruke mere penger på konstruktive ting og utvikling og ikke på advokater og konsulenter som skaffer seg "deals" og tull. Hadde de gjort det, tror jeg vi ville sett et mye bedre Vista feks, og det ville gjort mange Vista brukere glade.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...