Gå til innhold

Min gamle mor skal ha seg digitalt kompaktkamera

Anbefalte innlegg

Etter lang tid med overtaling har min mor på snart 70år innsett at fremtiden er digital, og jeg er bedt om å skaffe et kompaktkamera.

Det er som kjent en det av disse på markedet, og jeg er her ute etter anbefalinger som dekker de krav jeg stiller til kameraet. Kravene er:

Stor LCDskerm, helst ý,5’’

Billedstabilisator(optisk best?)

Enkelt og brukervennlig uten mange forrvirrende knapper.

Grei billedkvalitet

Pris helst ikke over 2.500,-

Noen forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hmmm kompakt digitalkamera med 5" skjerm... good luck with that...

de fleste digitalkamera i dag her en skjerm på 2,5" og noen er oppe i 2,8"

og det med å finne en med lite knapper og forvirrende menyer og sånt er heller ikke noe bedre...

men skulle jeg ha kommet med noen forslag så kanskje et sony eller panasonic kamera kunne ha fungert best... et slik kamera med et menyhjul på som man bare setter på det man skal. sette til bilde for å ta bilde og vis for å vise bildene.. veit at noen nyere sonykamera har dette og de litt eldre panasonicene har det også

Lenke til kommentar

Jeg ville kikket på Fujifilm F40fd, har riktignok ikke bildestabilisator, men svært gode optiske ytelser og god lysfølsomhet. Ellers er f.eks. Panasonic FX-33 et fint kamera, lett å bruke og svært gode bilder, spesielt på lave ISO-verdier. Optikken er også her svært god, selv om sensoren/signalbehandlingen i kameraet ikke er like god som Fuji sin, har den en god bildestabilisator som kompenserer ett trinn eller to dersom motivet står i ro...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...