Gå til innhold

AoC: Hvilken server bør man velge?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ok... starter en tråd om serverne i AoC

 

Hva er forskjellene på serverne?

 

hva burde man velge?

Velg en av disse om du vil kunne angripe alle til enhver tid og ikke bryr deg om at de kan ta deg også:

Battlescar, Fury, Soulstorm, Twilight, Wildsoul

 

Velg en av disse om du ikke vil bli angripet av andre spillere utenom i Borderkingdoms hvor man kan lage spillerbyer til krigføring, velg også en av disse hvis du er i tvil etter å ha lest beskrivelsene:

Ahriman, Bori, Crom, Dagon, Ymir

 

Velg en av disse for å rollespille og være åpen for angrep overalt:

Aquilonia, Corinthia

 

Velg denne for å rollespille og bare kunne angripe spillere i Borderkingdoms:

Hyrkania

 

Merk:

Byer man kan kjempe om kan lages på alle serverene.

Rollespilling innebærer å være karakteren sin i handling og prat, samt heftig bruk av *emotes* Men det er varierende grad av hvor mye innlevelse folk forventer fra deg avhengig av hvem du spiller med.

Endret av Aran
Lenke til kommentar

Det jeg har fatta om pvp serveren er at det er der du finner mest småunger og hjernedød ganking faktisk,

 

ekte pvp er spill som Mortal online eller ultima online

 

i aoc er det eneste du taper på å dø = tid

 

i andre pvp spill som er ment for free pvp så er det muligheten for å loote fienden eller lignende som har et mer fornuftig preg over seg..

 

Men culture Pvp har jeg hørt skal komme til aoc og da blir d evt mer vits å rolle pvp,

 

Men nå er det samme hvem som mener jeg har feil, så er det noe hjernedødt og dårlig planlagt det som er i pvp systemet i pvp serveren per i dag.

 

Men de som elsker å ganke og ligger i mellom 14-16 år i mental alder så er pvp topp i aoc

Lenke til kommentar
Det jeg har fatta om pvp serveren er at det er der du finner mest småunger og hjernedød ganking faktisk,

 

ekte pvp er spill som Mortal online eller ultima online

 

i aoc er det eneste du taper på å dø = tid

 

i andre pvp spill som er ment for free pvp så er det muligheten for å loote fienden eller lignende som har et mer fornuftig preg over seg..

 

Men culture Pvp har jeg hørt skal komme til aoc og da blir d evt mer vits å rolle pvp,

 

Men nå er det samme hvem som mener jeg har feil, så er det noe hjernedødt og dårlig planlagt det som er i pvp systemet i pvp serveren per i dag.

 

Men de som elsker å ganke og ligger i mellom 14-16 år i mental alder så er pvp topp i aoc

 

hvilken server har dere valgt?

Lenke til kommentar
Det jeg har fatta om pvp serveren er at det er der du finner mest småunger og hjernedød ganking faktisk,

 

ekte pvp er spill som Mortal online eller ultima online

 

i aoc er det eneste du taper på å dø = tid

 

i andre pvp spill som er ment for free pvp så er det muligheten for å loote fienden eller lignende som har et mer fornuftig preg over seg..

 

Men culture Pvp har jeg hørt skal komme til aoc og da blir d evt mer vits å rolle pvp,

 

Men nå er det samme hvem som mener jeg har feil, så er det noe hjernedødt og dårlig planlagt det som er i pvp systemet i pvp serveren per i dag.

 

Men de som elsker å ganke og ligger i mellom 14-16 år i mental alder så er pvp topp i aoc

 

Ganske idiotisk det du sier der. Og forresten, hvis du hadde fulgt med litt så hadde du kanskje fått med deg at pvp-xp og bloodmoney ikke er lagt til spillet ennå, som vil forandre en del på pvpen. Når du snakker om småunger som ganker så tar du helt feil. Vet om flere folk i 20+ som elsker å ganke pga av spenningens skyld, så slutt å legg skylden på "unger" fordi du er clueless. PvP serverne er til for folk som liker å spille mot andre folk, PvE for de som liker å gå rundt og late som de lever i spillet.

 

Og hvis du går på en PvP server så godtar du automatisk at det blir ganking. Uansett om du vil det eller ikke så er det en del av PvP'en.

Lenke til kommentar

Tidligere spilte jeg på en PvP server i WoW. Jeg likte PvP, og kunne ikke tenke meg å rolle til en PvE server fordi da ville jeg miste mye av PvPen. Nå som AoC kom ut ble jeg sterkt rådet til å starte på en PvE server fordi det var kaos på PvP serverne. Jeg valgte til slutt å starte på en PvE server, og nå føler jeg at jeg ikke har mistet noe. Savner ikke PvPen som er på PvP servere ...

 

Så mitt råd er; start på en PvE server. Ikke vær redd for å miste PvP-delen av spillet, du vil nok ikke savne den.

Lenke til kommentar
Ok... starter en tråd om serverne i AoC

 

Hva er forskjellene på serverne?

 

hva burde man velge?

 

Servere med PvP eller RP-PvP innebærer ganking hele tiden. Dette betyr at de som er sterkere enn deg omtrent når som helst kan angripe deg og drepe deg på et sekund eller mindre, vær forberedt på å bruke ekstra lang tid på quester fordi du må løpe tilbake til kroppen eller gravstenen din mye.

Lenke til kommentar

Blir ganske oppgitt når jeg leser slike posts, men det er helt greit. Folk ahr forskejellige meninger.

 

Jeg spiller selv på PvP server, og jar gått solo til over lvl 40

Jeg har ALDRI opplevd å bi gankget så mye at jeg blir irritert av det. Jeg blir ALDRI ganket av noen som er over 10 lvls over meg. Hvis jeg blir angrepet av noen som er 2-3 lvls over meg, så fighter jeg dem, taper jeg så har jeg en stamina potion på lager og løper vekk. Det samma er hvis noen som er 10 lvler over meg skal ganke meg, kommer meg ganske lett vekk.

 

jeg bryr meg MAKS lite om hvordan spilelt er i lvl 1-80, outdoor PvP blir dritbra på en PvP server i lvl 80, og det suger på en PvE server.

 

Det er ikke noe stress å lvle 1-80 på en PvP server, og de som ikke klarer det, er kids som griner fordi de blir ganka. Stikk fra palssen og gjør questen senere, er nok med quester her ute.

 

Håper dere som roller PvE server har det like kjedelig som de som rolla PvE server i World of Warcraft ^^

 

that's my word

 

-Zoby

Lenke til kommentar
hvilken server anbefaler du da?
Jeg regner med å havne på Fury hvis det ennå er plass der når jeg får PCen min. Det er der alle jeg kjenner har samla seg.

 

Men jeg står ved det første jeg sa om at hvis du er usikker så velger du en av Ahriman, Bori, Crom, Dagon eller Ymir. I tvil er alltid PvE å foretrekke. Du kan alltids lage en ny karakter når du har litt mer erfaring og ikke noe å tape på å eksperimentere et annet sted.

Endret av Aran
Lenke til kommentar
hvilken server anbefaler du da?
Jeg regner med å havne på Fury hvis det ennå er plass der når jeg får PCen min. Det er der alle jeg kjenner har samla seg.

 

Men jeg står ved det første jeg sa om at hvis du er usikker så velger du en av Ahriman, Bori, Crom, Dagon eller Ymir. I tvil er alltid PvE å foretrekke. Du kan alltids lage en ny karakter når du har litt mer erfaring og ikke noe å tape på å eksperimentere et annet sted.

 

 

Jeg valgte Dagon som server, ser norske skriver der i general chat hele tida, og det er også svært mange iallfall rogalendinger her :) iallfall de jeg kjenner og mange jobbrelaterte har valgt denne serveren.

Lenke til kommentar
Det jeg har fatta om pvp serveren er at det er der du finner mest småunger og hjernedød ganking faktisk,

 

ekte pvp er spill som Mortal online eller ultima online

 

i aoc er det eneste du taper på å dø = tid

 

i andre pvp spill som er ment for free pvp så er det muligheten for å loote fienden eller lignende som har et mer fornuftig preg over seg..

 

Men culture Pvp har jeg hørt skal komme til aoc og da blir d evt mer vits å rolle pvp,

 

Men nå er det samme hvem som mener jeg har feil, så er det noe hjernedødt og dårlig planlagt det som er i pvp systemet i pvp serveren per i dag.

 

Men de som elsker å ganke og ligger i mellom 14-16 år i mental alder så er pvp topp i aoc

 

Ganske idiotisk det du sier der. Og forresten, hvis du hadde fulgt med litt så hadde du kanskje fått med deg at pvp-xp og bloodmoney ikke er lagt til spillet ennå, som vil forandre en del på pvpen. Når du snakker om småunger som ganker så tar du helt feil. Vet om flere folk i 20+ som elsker å ganke pga av spenningens skyld, så slutt å legg skylden på "unger" fordi du er clueless. PvP serverne er til for folk som liker å spille mot andre folk, PvE for de som liker å gå rundt og late som de lever i spillet.

 

Og hvis du går på en PvP server så godtar du automatisk at det blir ganking. Uansett om du vil det eller ikke så er det en del av PvP'en.

 

Tja idiotiskt eller idiotiskt,

 

Forresten er du rimelig clueless med tanke på min pvp erfaring,

 

Spille mot andre folk ja, Men hjernedød ganking er det jeg har hørt om aoc serverene

 

Og hadde du spillt pvp i ultima online for noen år tilbake hadde du forstått hva ordentlig pvp innebar, nå er det stort sett ganking og folk som dreper folk på 5-10 % helse og kaller det en seier enten de er afk eller sloss mot mobs etc.

 

Og flere mot en.. og en med høyere level. Det finnes ingen respekt for og kalle dette pvp i mine øyne,

 

Det er så lite mann mot mann som det er mulig og bli og så lite lagt opp for pvp som det er mulig,

 

Så ser jeg heller ikke for meg pvp ranks og bloodmoney vil fungere på samme måte i friland for da vil store guild eller kamerater bare planlegge å drepe hverandre for å få høyest rang med en gang så hvordan vil du forklare det?

 

Uansett, folk som har begynt mmorpg pvp i spill som wow og aoc har ikke peiling på hva skikkelig pvp er, de vet og tror at ganking er det som er skikkelig pvp og spiller mot spiller men nei.

Lenke til kommentar

Som jeg sa, jeg blir aldri ganket, trur det har skjedd 2 ganger i AoC totalt. Hvis du ikke klarer å PvP med andre spilelre, så er PvE server fint nok for deg. Men for de som kan spille PvP så passer PvP serveren. Du har ikke spilt på PvP server så du kan faktisk ikke si om det er mye ganking eller ikke.

Lenke til kommentar

pvp= player vs player..

 

du kan vel tipse funcom å blizzard å be dem endre navnet til noe annet, kan ikke du komme med et forslag til nytt navn a :) siden det ikke er pvp de har laget..

 

hva innebærer skikkelig pvp da? det er jo litt av morroa å gå drepe andre hvor som helst å når som helst..

 

jeg tar gjerne å meier en pil i ryggen på en som fighter mobs å har lite hp..

Endret av ezkoo125
Lenke til kommentar
Som jeg sa, jeg blir aldri ganket, trur det har skjedd 2 ganger i AoC totalt. Hvis du ikke klarer å PvP med andre spilelre, så er PvE server fint nok for deg. Men for de som kan spille PvP så passer PvP serveren. Du har ikke spilt på PvP server så du kan faktisk ikke si om det er mye ganking eller ikke.

 

Jeg har flere kamerater og har lest og de som er på pvp vet ikke om de er på feil server eller om du er heldig men?

 

Iallfall er det nok av ganger de blir ganka enten fordi flere vil ha samme quest eller noen bare gjør det for moro skyld og slikt.

 

Har spilla nok pvp men når jeg fant ut det bare blir meningsløs pvp alle mot alle

 

vel da venter jeg heller på at de lager culture pvp server som er noe mer "velpolert"

 

Ser ikke for meg å starte på en server og føle d bare er deathmatch med ingenting særlig mål og mening annet enn for de som må være så harde og ha pvp

 

I wow er det pvp på meg men det er fordi det er mer hensikt og der har de fått sjans å få d gjort noe bedre system på det

 

pvp= player vs player..

 

du kan vel tipse funcom å blizzard å be dem endre navnet til noe annet, kan ikke du komme med et forslag til nytt navn a :) siden det ikke er pvp de har laget..

 

hva innebærer skikkelig pvp da? det er jo litt av morroa å gå drepe andre hvor som helst å når som helst..

 

jeg tar gjerne å meier en pil i ryggen på en som fighter mobs å har lite hp..

 

 

Tror du må lese posten min en gang til og ta deg et lite momentum og finne ut hva Ulitma online Var i sin tid så vet du hva skikkelig pvp er og hva den nye generasjonen pvp er blitt til. så hva skjer a? <--

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...