Gå til innhold

Simpel løsning eller problematisk? Les mer!

Anbefalte innlegg

Det skal utvikles en webapplikasjon som legger opp til to typer brukergrensesnitt.

En eller flere superbrukere, og normalbrukere. Det skal visuelt sett være meget enkelt, med to eller tre menyvalg.

Du logger inn fra en fremside hvor du ser lite forutenom innloggingen, deretter har du mulighet til å sette opp din bruker med kun navn og e-post. Normalbrukere skal kunne se en helt enkel oversikt over sine sendte tilbud.

På fremsiden etter man er logget inn kan det ligge helt enkle nyheter om nye tilbudsmaler, endringer og oppdateringer. Dette er nyheter kun superbrukere kan legge til.

Deretter skal du ha mulighet til å sende tilbuds-maler (ferdigstilte tilbud) til kunder, eventuelt laste inn malen i en teksteditor / WYSIWYG for å finpusse denne.

Det loggføres hvor mange tilbud som er sendt, og hvor mange brukere totalt som har sendt tilbud. Altså hvor mange brukere som har sendt det antallet tilbud som er generert ut fra scriptet.

Superbrukerens rettigheter er bl.a. å redigere, slette eller legge til brukere.

Superbrukerens rettigheter er bl.a. å redigere, slette eller legge til tilbudskladder.

Superbrukerens rettigheter er bl.a. å redigere, slette eller legge til nyheter.

Normalbrukerens rettigheter er bl.a. å opprette og sende tilbud til kunder.

Normalbrukerens rettigheter er bl.a. å endre et tilbud etter det er lastet inn i editoren.

Normalbrukerens rettigheter er bl.a. å se historikk over sine sendte tilbud.

Det jeg da lurer på er om dette byr på store problemer, er det allerede opprettede ferdigløsninger man kan ta i bruk? Det visuelle er klargjort for implementering, men selve database og php-script er ikke påbegynt.

Endret av johneliassen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om det finnes ferdigløsninger som gjør eksakt det der veit jeg ikke, men problemet virker ikke særlig komplekst iallfall. Slik jeg ser det bør det være rimelig trivielt å starte fra «scratch» med et rammeverk (Zend Framework f.eks) og få det der til. Det mest kompliserte er en WYSIWYG-editor, men her finnes det jo en rekke gratis- og/eller opensource-muligheter, så det bør ikke by på problemer. Det verste her er vel sånn sett at det ikke er gjort over natta å kode det, og ikke minst teste det.

Lenke til kommentar
Om det finnes ferdigløsninger som gjør eksakt det der veit jeg ikke, men problemet virker ikke særlig komplekst iallfall. Slik jeg ser det bør det være rimelig trivielt å starte fra «scratch» med et rammeverk (Zend Framework f.eks) og få det der til. Det mest kompliserte er en WYSIWYG-editor, men her finnes det jo en rekke gratis- og/eller opensource-muligheter, så det bør ikke by på problemer. Det verste her er vel sånn sett at det ikke er gjort over natta å kode det, og ikke minst teste det.

Det logiske ville vel være å ta det fra scratch ja, men jeg er ikke så kompetent på koding direkte, så jeg vet dessverre ikke hva Zend Framework vil si engang :) Prøver bare å kartlegge omfavnet av en slik operasjon. Men jeg vet med sikkerhet at WYSIWYG-editorer som er gratisvare holder i lange baner for den redigering personellet kommer til å utføre.

Det vil ha en utrullingsfase pr. team over en gitt periode, så testing vil ikke være et problem i og for seg.

* Glemte å si takk for tilbakemelding! Takk.

Endret av johneliassen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...