Gå til innhold

Paintball - Hva slags beskyttelse?

Dernel

Anbefalte innlegg

Heisann, jeg og klassen skal til Fåberg på klassetur, der de blant annet har paintball. Vi har fått utdelt et ark med litt informasjon der det står: "Deltakerene får utdelt verneutstyr for hode og ansikt + klær til og dekke resten av kroppen"

Så var det en som lurte på om det er noe beskyttelse til skrittet? Det må jo være det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Aldri spillt med beskyttelse for skrittet jeg iallefall. Har heller aldri blitt truffet der. Det mest populære å beskytte synes å være fjes (maske) hals (headover eller dertil egnet paintballbeskyttelsesprodukt) og fingre (hansker). Ellers er det normale klær, litt posltret om du vil, men ellers kanskje så tynt som en kjeledress.

Lenke til kommentar

Disse malingkulene kan ha en god del kraft ja.

Har heller aldri spilt med beskyttelse for skrittet. De utleiedressene er som regel ganske side (som i store, posete). Skrittet er vel ikke det mest utsatte området, går nok bra. ;)

Alt av store muskler kjennes, bare så det er sagt. :)

Lenke til kommentar
Er det noe særlig kraft i disse malingskulene da? :p

Tror de skytes ut i 250m/sek, så kraft er det nok av.

Spilte Paintball for hmm.... på lørdag er det vel 3 uker siden og jeg har fortsatt blåmerker!! Og jeg får ikke lett blåmerker :p

Men det er skitgøy! Gled dere! Imidlertid bør dere ikke ta på finstasen. Til tross for at dere får utdelt kjeledresser har fargene en tendens til å trenge gjennom tøy.

Lenke til kommentar

nå har ikke jeg drevet så alt for mye med paintball, men en del med softgun, av den kraftige typen :p

der har jeg en heldekkende maske for ansikt og ører som er sterk nok til at kulene ikke går gjennom og at glasset ikke knuses.

det er alt jeg og de jeg spiller med bruker av beskyttelse

nå har ikke jeg drevet så alt for mye med paintball, men en del med softgun, av den kraftige typen :p

der har jeg en heldekkende maske for ansikt og ører som er sterk nok til at kulene ikke går gjennom og at glasset ikke knuses.

det er alt jeg og de jeg spiller med bruker av beskyttelse

Lenke til kommentar

Jeg har spilt paintball en del år, og de plassene du IKKE har lyst å bli truffet er halsen, og som nevnt, skrittet.

I kampens hete, så er det ikke alltid like lett å tenke på hva som er over skrittet, og hva som er under. Det viktigste er å pepre så mange baller som mulig, slik at du forvisser deg om å treffe vedkommende. Det resulterer igjen til at noen baller havner der de egentlig ikke skulle.

Jeg har spilt med susp så lenge jeg kan huske, og det har reddet meg et par ganger for å si det sånn :)

Lenke til kommentar

Aldri spilt paintball, men reball, det vil si det samme som paintball, men med gummikuler i stedet. Vi spiller i hvertfall i t-skjorte og joggebukse, funker fett det :p men ja, skrittet, halsen, og bakhodet kan være relativt vondt

Lenke til kommentar

Bare for å legge til, halsen+baksiden av knærne (Noen som kjenner seg igjen i ræv fra skolegårdfotball?) er forferdelige steder å bli truffet.

Anbefaler deg å kneppe igjen en eventuell krage kjeledressen din har. For en riktig treff på halsen sender deg hylskrikende minst en fire-fem meter bakover.

:)

EDIT: Fotballskolegården er da også et ord.

Endret av Binko
Lenke til kommentar
Er det noe særlig kraft i disse malingskulene da? :p

Tror de skytes ut i 250m/sek, så kraft er det nok av.

Spilte Paintball for hmm.... på lørdag er det vel 3 uker siden og jeg har fortsatt blåmerker!! Og jeg får ikke lett blåmerker :p

Men det er skitgøy! Gled dere! Imidlertid bør dere ikke ta på finstasen. Til tross for at dere får utdelt kjeledresser har fargene en tendens til å trenge gjennom tøy.

Feil, 300 FPS (feet per second, dvs. 31,4 cm pr. Sekund) er maksgrensen. Markører pleier (SKAL) ligge på 280 - 290 for å ikke overskride grensen. Meter pr. sekund ligger altså på ca. 90 - 95.

En .22 kaliber pistol derimot, har en litt høyere utgangshastighet, ofte fra 250 m/s og oppver (mener jeg å huske).

Til trådstarter; Susp trengs ikke, men dersom dere føler for å være bedre føre var, legg en klut og to foran skrittet, så demper nok det smerten litt. Som andre over emg har sagt, skrittet er ikke en spesielt utsatt plass.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...