Gå til innhold

Skermkort til videoredigering

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg Har nettopp kjøpt meg Pinnacle studio plus 1.11.1

Da jeg startet programmet fikk jeg meldingen om får dårlig 3d server.

Så går utifra at det er skjerkortet som er montert i hovedkortet sin feil.

Har hatt problemer med det skjermkortet før, og når jeg feks. hører på musikk eller er på youtube,spiller spill på 123spill(feks) begynner pcen og lage en merkelig lyd ettervært.

Og CPU står på 70-100%.

Jeg tenkte jeg skulle bestille: Powercolor 9600 PRO Skjermkort og se om det hjelper.

Men først ville jeg bare se hva dere sier.

post-162568-1211972050_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uten spesifikasjoner på hele systemet ditt er det vanskelig å anbefale noe. Det kan være at du rett og slett har en treg gammel maskin med en underdimensjonert prosessor.

Det er ikke all software som utnytter skjermkortet på den måten du kanskje ser for deg. Feks 123spill er vel for det meste Flash. Flash bruker ikke skjermkortet til akselrere innhold (fremtidig versjoner vil det).

Btw, det skjermkortet du har plukket ut og har bilde av i posten din (Ati Radeon 9600 pro). Er ikke det flere år gammelt? Noe spesiell grunn til at du vil ha det?

Du mente kanskje ett Nvidia 9600 som er noe av det nyeste på markede?

AKIRA

Endret av AKIRAx24
Lenke til kommentar
Uten spesifikasjoner på hele systemet ditt er det vanskelig å anbefale noe. Det kan være at du rett og slett har en treg gammel maskin med en underdimensjonert prosessor.

Det er ikke all software som utnytter skjermkortet på den måten du kanskje ser for deg. Feks 123spill er vel for det meste Flash. Flash bruker ikke skjermkortet til akselrere innhold (fremtidig versjoner vil det).

Btw, det skjermkortet du har plukket ut og har bilde av i posten din (Ati Radeon 9600 pro). Er ikke det flere år gammelt? Noe spesiell grunn til at du vil ha det?

Du mente kanskje ett Nvidia 9600 som er noe av det nyeste på markede?

AKIRA

System:

Microsoft Windows xp

Home edition

Versjon 2002

service pack 2

Registrert til

(********)

Packard bell

Packard bell computer

Intel®

Celeron®CPU 2.93 GHz

2.93 GHz, 448 RAM

Fysisk adresseutvikelse.

Dær var det noe informasjon.

Fordi jeg valger det kortet er pga jeg får det billig og ubrukt

Lenke til kommentar

Du trenger RAM mer enn du trenger skjermkort. Det ser ut som om du bare har 512 MB med RAM. Du burde ha 2 GB. Altså fire ganger så mye.

CPUen din er en Celeron som er low end spektre fra Intel. Så den yter ikke så veldig bra for CPU intensive oppgver som video redigering og Flash kan være.

Skjermkortet passer komponentene siden det er gammelt, men det vil gjøre svært lite til å forbedre maskinen din. Hvis du betaler mer enn 350 kr for det så betaler du for mye. Men i første omgang ville jeg brukt penger på RAM. Eller ny maskin...

AKIRA

Lenke til kommentar
Du trenger RAM mer enn du trenger skjermkort. Det ser ut som om du bare har 512 MB med RAM. Du burde ha 2 GB. Altså fire ganger så mye.

CPUen din er en Celeron som er low end spektre fra Intel. Så den yter ikke så veldig bra for CPU intensive oppgver som video redigering og Flash kan være.

Skjermkortet passer komponentene siden det er gammelt, men det vil gjøre svært lite til å forbedre maskinen din. Hvis du betaler mer enn 350 kr for det så betaler du for mye. Men i første omgang ville jeg brukt penger på RAM. Eller ny maskin...

AKIRA

Skal kjøpe kortet får 300. kan fixe noe ram også, hjelper det da?

Har ett ValueRam KVr 266x64c25/256

2.5 V

Kingston

Endret av Nakken35
Lenke til kommentar

256 mb er litt meningsløst. Og antakeligvis har du 2x256 allerede i systemet og ingen flere ledige plasser.

Gå hit: http://www.komplett.no/k/kc.aspx?bn=10232 og velg Packard Bell og så videre hvilken modell du har. Så finner du ut hvilken RAM du skal ha. Finn 2 stk 1 GB brikker. Om du kjøper fra komplett eller ikke er det samme, men da vet du nøyaktig hvilken type RAM du skal ha.

AKIRA

Lenke til kommentar
256 mb er litt meningsløst. Og antakeligvis har du 2x256 allerede i systemet og ingen flere ledige plasser.

Gå hit: http://www.komplett.no/k/kc.aspx?bn=10232 og velg Packard Bell og så videre hvilken modell du har. Så finner du ut hvilken RAM du skal ha. Finn 2 stk 1 GB brikker. Om du kjøper fra komplett eller ikke er det samme, men da vet du nøyaktig hvilken type RAM du skal ha.

AKIRA

Så jeg kan ikke redigere film vist jeg kjøper skjermkortet? 3d serveren blir vel bedre?

Lenke til kommentar

Vanskelig å si. Begrepet "3D Server" er for meg helt ukjent og ett merkelig begrep. Men etter litt googling ser jeg at det handler om skjermkort.

Så hvis programmet krever en 3D prosessor av noe slag så kan kanskje det hjelpe ja. Men jeg kan ikke si noe absolutt sikkert.

AKIRA

Lenke til kommentar

Kan ikke helt se hvordan 3D og videoredigering kommer sammen.

Skjermkortet skal ikke ha noe som helst å si i videoredigeringsprogrammer. Mulig det er noe programvare som mangler til skjermkortet (drivere). Men det går jo alltids ann å kjøpe et nytt skjermkort for å se om dette løser problemet. Kan vel ikke koste stort mange hundrelapper for et slikt kort.

Lenke til kommentar
Vanskelig å si. Begrepet "3D Server" er for meg helt ukjent og ett merkelig begrep. Men etter litt googling ser jeg at det handler om skjermkort.

Så hvis programmet krever en 3D prosessor av noe slag så kan kanskje det hjelpe ja. Men jeg kan ikke si noe absolutt sikkert.

AKIRA

Fant noe brukt *RAM på finn hær: passer dette til meg eller: 2x Samsung 512mb ddr2 ram

Lenke til kommentar
Kan ikke helt se hvordan 3D og videoredigering kommer sammen.

Fler og fler videosoftware bruker GPU for å akselrere live visning og kjøre skisse effekter som er 3D. Men det er sjelden det er ett absolutt krav å måtte ha en GPU. Det som er litt rart her.

Den RAMen du har funnet vet jeg ikke. Som sagt..bruk den RAM velgeren jeg linket til for å finne nøyaktige specs på RAM og kjøp RAM som har samme specs.

AKIRA

Lenke til kommentar

JEg tok det som var Nermest imedia 3090.

Fant ett dær 116452

Crucial PC3200 DDR-DIMM 512MB CL3 5ns Unbuffered, Non-parity, 2.5V, 64Meg x 64.

Og det er det jeg har fra før av. Vist jeg setter det også inn i den andre RAM porten? da blir det oppe i 1 GB, funker ikke det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...