Gå til innhold

Zalman VGA Heatpipe kjøler ZM80-HP for TI kort


Anbefalte innlegg

Zalman VGA Heatpipe kjøler ZM80-HP for TI kort

 

noen som vet om denne passer på et

MSI GeForce4 Ti4200-8X 128MB DDR DVI

AGP, G4TI4200-TD8X, Tv-Out, Retail

http://www.msi.com.tw/program/products/vga...8&MODEL=MS-8894

 

det som er problemet her er at jeg har shuttle ss51g (xpc)

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...24&GrpID=1&s=sr

 

 

Fikk skjermkortet for litt siden.... har heatpipe system fra før så å få en slik bråkebøtte :o i maskinen er ikke verdsatt :roll:

 

noen som bruker denne kjøleløsningen på skjermkortet i et shuttle kabinett??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Burde du ikke heller gå for en Thermaltake GF4 kjøler med en motstand?

I et shuttle kabinett vil jo kjøleren få luft rett fra siden av kabinettet så dermed vil vel det viktigste være å få plass over og under kortet. Dessuten tviler jeg på at der er nok sirkulasjon i kabinettet til å bruke Zalman kjøleren...

Lenke til kommentar

etter mine beregninger så skulle det bli akkurat plass i kabinettet :D

 

ka du mener med at det ikke blir kjølt? har du shuttle?

 

det går en "mild bris" gjennom kabinettet fra heatpipe system til cpu'en

skulle ikke det være nok? :shrug:

 

noen som vet hva desibelen er på msi vifta? har sett at det stod 50db en plass men det var annen vifte på det... kortet var helt likt ellers.... kanskje de byttet for å prøve å fikse i hvert fall litt støyen...

Lenke til kommentar

Vell jeg har XPC og jeg tviler STERKT på at det får plass. Jeg har BTW en Heatpipe som jeg har liggende her så jeg kan godt prøve og se om den passer ,men det er et annet STORT problem:

 

Begge radiatorene ligger like høyt. Dermed vil ikke heatpipeprinsippet virke.

 

EDIT: En annen ting er at den 80mm vifta i bakkant bruker endel, selv når den går i silent mode. Jeg byttet den ut og satt Fan Speedup på 52C.

 

Den har ALDRI speedet opp (Hvis jeg ikke legger noen klær elns oppå.)

Lenke til kommentar

Begge radiatorene ligger like høyt. Dermed vil ikke heatpipeprinsippet virke.

skjønte ikke helt hva du mente der... har du testet med zalman heatpipe?

 

min heatpipe vifte spinner aldri opp den :D spinnup på 52grader.... men blir vel å finne noe "Enda" mer stillegående vifte å ha der fordi.... :D

 

:woot: Stillegående :woot:

Lenke til kommentar

hei! Jeg har shuttle SS51 og GF TI4200. JEg bruker en passiv kobber løsning (ZM17CU)(microplex) Den kjøles nok pga luftsirkulasjon. All den luften som går ut gjennom CPU+PSU kommer jo fra luftehullene på siden av kabinettet. Den kjøleribben dekker nesten 1/3 av det arealet. Limte for sikrets skyld på en liten ekstra kjøleflate,- "just in case"....

Tar jeg av kabinettet blir kjøleløsningen VARM! Med kabinettet på, ikke mer en lunka... :)

Håper dette kan hjelpe deg!

Lenke til kommentar

ahhh takk....

 

det var det svaret jeg håpet på :D iamed at jeg aldri klarer å vente og har allerede bestilt delene :D

 

ble det god plass til din kjøleløsning?

og hva gforce4 4200 har du? (gainward,msi,asus,osv?)

 

Hva er vel bedre en å høre det man vil høre :yes:

 

 

METALLICA & PARADISE LOST :woot:

Lenke til kommentar
hei! Jeg har shuttle SS51 og GF TI4200. JEg bruker en passiv kobber løsning (ZM17CU)(microplex) Den kjøles nok pga luftsirkulasjon. All den luften som går ut gjennom CPU+PSU kommer jo fra luftehullene på siden av kabinettet. Den kjøleribben dekker nesten 1/3 av det arealet. Limte for sikrets skyld på en liten ekstra kjøleflate,- "just in case"....

Tar jeg av kabinettet blir kjøleløsningen VARM! Med kabinettet på, ikke mer en lunka... :)

Håper dette kan hjelpe deg!

 

Det er ikke samme prinsipp som ved ZM80. Så ja den kan fungere bra. Men heatpipe løsningen vil være svært så ineffektiv om ikke kortet ligger flatt slik det gjør i et normalt kabinett.

Lenke til kommentar
Fikk skjermkortet for litt siden.... har heatpipe system fra før så å få en slik bråkebøtte :o i maskinen er ikke verdsatt :roll:

 

Trodde nå den MSI kjøleren var veldig stille jeg??????

 

hehe vel sjekker du litt ut så ser du at første viftemodellen til msi g4 4200 hadde et db nivå på 50db!

så den er nok betraktelig stille den nye versjonen som jeg har i forhold liksom... men allikavel ikke nok... :wink:

Lenke til kommentar
hei! Jeg har shuttle SS51 og GF TI4200. JEg bruker en passiv kobber løsning (ZM17CU)(microplex) Den kjøles nok pga luftsirkulasjon. All den luften som går ut gjennom CPU+PSU kommer jo fra luftehullene på siden av kabinettet. Den kjøleribben dekker nesten 1/3 av det arealet. Limte for sikrets skyld på en liten ekstra kjøleflate,- "just in case"....

Tar jeg av kabinettet blir kjøleløsningen VARM! Med kabinettet på, ikke mer en lunka... :)

Håper dette kan hjelpe deg!

 

Det er ikke samme prinsipp som ved ZM80. Så ja den kan fungere bra. Men heatpipe løsningen vil være svært så ineffektiv om ikke kortet ligger flatt slik det gjør i et normalt kabinett.

 

hvorfor vil det bli ineffektiv? lufta sirkulerer fra hulene på siden rett på zalman'en for deretter å gå rundt kortet for så å bli spyttet ut av heatpipe systemet til prosessoren.... :D

 

forresten jeg gir f*** i 3dmark osv så om jeg må klokke kortet littegranne ned så gjør det absolutt ingenting =) skal en del til før det hakker allikavel :D

Lenke til kommentar

hei! Jeg har et POV GF4200 kort. Det er vel ca 2mm fra kabinettet til kjøleløsningen kanskje?Du kommer ikke til å bli skuffet (jeg ble hvertfall ikke det...) vurderte lenge hva jeg skulle kjøpe. men liten plass, så etter samtale med microplex ble jeg overbevist, og ikke minst fornøyd :)

Lenke til kommentar
hei! Jeg har shuttle SS51 og GF TI4200. JEg bruker en passiv kobber løsning (ZM17CU)(microplex) Den kjøles nok pga luftsirkulasjon. All den luften som går ut gjennom CPU+PSU kommer jo fra luftehullene på siden av kabinettet. Den kjøleribben dekker nesten 1/3 av det arealet. Limte for sikrets skyld på en liten ekstra kjøleflate,- "just in case"....

Tar jeg av kabinettet blir kjøleløsningen VARM! Med kabinettet på, ikke mer en lunka... :)

Håper dette kan hjelpe deg!

 

Det er ikke samme prinsipp som ved ZM80. Så ja den kan fungere bra. Men heatpipe løsningen vil være svært så ineffektiv om ikke kortet ligger flatt slik det gjør i et normalt kabinett.

 

hvorfor vil det bli ineffektiv? lufta sirkulerer fra hulene på siden rett på zalman'en for deretter å gå rundt kortet for så å bli spyttet ut av heatpipe systemet til prosessoren.... :D

 

forresten jeg gir f*** i 3dmark osv så om jeg må klokke kortet littegranne ned så gjør det absolutt ingenting =) skal en del til før det hakker allikavel :D

 

hei! Jeg har et POV GF4200 kort. Det er vel ca 2mm fra kabinettet til kjøleløsningen kanskje?Du kommer ikke til å bli skuffet (jeg ble hvertfall ikke det...) vurderte lenge hva jeg skulle kjøpe. men liten plass, så etter samtale med microplex ble jeg overbevist, og ikke minst fornøyd

 

Dere snakker om to forskjellige kjølere. ZM17 vil fungere mye bedre enn ZM80. Jeg gidder ikke forklare det på nytt. Kjøp deg en ZM17 og bli ferdig med det. se her

 

Om du fremdeles vil gå for en ZM80 så lykke til, men du vil mest sannsynlig ikke oppnå samme resultat som ved ZM17.

 

ZM17 kan du få kjøpt hos www.multicom.no for 149,- + frakt

Lenke til kommentar

er litt redd for at du ikke får plass til den i Shuttle SS51. Jeg vurderte det, men fant ut at jeg event måtte kjøpe 50versonen og 80 versonen og event klone de (bruke 80 baksiden, og 50 framsiden) for å få plass... Hvis jeg ikke husker helt feil... Men si fra åssn det går da!

Lenke til kommentar
er litt redd for at du ikke får plass til den i Shuttle SS51. Jeg vurderte det, men fant ut at jeg event måtte kjøpe 50versonen og 80 versonen og event klone de (bruke 80 baksiden, og 50 framsiden) for å få plass... Hvis jeg ikke husker helt feil... Men si fra åssn det går da!

 

måtte ta ut hdd/cd-rom ramma ei for å montere kortet... tror jeg feilmålte litt for zalmanen stikker ca 0,5-1 cm utenfor kabinettet... dette blir det vinkelsliper av :D

 

eller fungerte det helt greit... holder har ikke hatt noe form for ustabilitet enda... (har ikke kabinett toppen på... forventer mindre varme når det kommer på, bedre luftkjøling)

Lenke til kommentar
tror jeg feilmålte litt for zalmanen stikker ca 0,5-1 cm utenfor kabinettet... dette blir det vinkelsliper av :D
mishandling av et fint kabinett :grumpy:

 

utseende betyr mye for meg så her skal det gjøres skikkelig! tenkte på en plexiglass kupell for ribben slik at hele ribben er inni kabinettet på en stillig måte... har digitalkamera så bildet skal legges ut når prosjektet er ferdig... slike prosjekt er artige :D

 

jeg liker ikke stygge ting :grumpy:

 

derfor MÅ det bli pent :woot:

Lenke til kommentar
tror jeg feilmålte litt for zalmanen stikker ca 0,5-1 cm utenfor kabinettet... dette blir det vinkelsliper av :D
mishandling av et fint kabinett :grumpy:

 

utseende betyr mye for meg så her skal det gjøres skikkelig! tenkte på en plexiglass kupell for ribben slik at hele ribben er inni kabinettet på en stillig måte... har digitalkamera så bildet skal legges ut når prosjektet er ferdig... slike prosjekt er artige :D

 

jeg liker ikke stygge ting :grumpy:

 

derfor MÅ det bli pent :woot:

 

Bruk Dremel :yes:

 

se etter lister i samme farge som ZM80 ribben :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...