Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

hjelp til engelsk eksamen!

Anbefalte innlegg

Skal ha engelsk eksamen i morra (29.05.08) og vi pleier alltid å få " A preparation sheet" som ingen skjønner noe av.

Det stod følgende: People can disagree about all sorts of issues, and such differences of opinion are reflected in the news media as well as in literature and films.

Find examples from English-language news media, literature, and/or films of disagreements about one ore more of the following areas:

1)international events

2)social issues

3)working- life issues and the presentation of workers.

som sagt er jo disse punktene omtrent umulige å skjønne hva vi egentlig skal gjøre.. Men hvis noen skjønner det, eller har eksempler på en eller flere av disse punktene, si ifra til meg :) Jeg er veldig usikker på dette her. :S :(

Endret av Spinexel
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Massemeida har jo en tendens til å ikkje vere heilt objektive, f.eks er nokon høgre-retta, mens andre ser på sakene frå eit meir sosialistisk perspektiv.

Nokon ser f.eks på USAs intervensjon i Iraqs politikk som absurd, mens andre aviser ser på det som heilt nødvendig.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Hei!

Jeg skal ha engelsk tentamen snart og oppgaven lyder slik: "People can diagree about all sort of issues, and such differences of opinion are reflected in the news media as well as in literature and films."

Er det noen som har eksamenoppgavene og som kan legge dem ut her? Please! Ville blitt glad om jeg kunen fått et svar innen torsdag:D

Lenke til kommentar

politikk fører deg til 5'er og mer. bare jatt med om ap,sv og se rart på høyre og frp så er ihvertfall 5'ern i boks. når det kommer til utenriks så er obama soleklar, mccain må du være mer passiv med å nevne.

de fleste lærere elskEr elsker rødt og grønt. så det gjelder å spille korta riktig;)

Lenke til kommentar
politikk fører deg til 5'er og mer. bare jatt med om ap,sv og se rart på høyre og frp så er ihvertfall 5'ern i boks. når det kommer til utenriks så er obama soleklar, mccain må du være mer passiv med å nevne.

de fleste lærere elskEr elsker rødt og grønt. så det gjelder å spille korta riktig;)

tusen takk!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Noen som har noen gode artikler eller kjenner til noen gode saker om dette da?

Find examples from English-language news media, literature, and/or films of disagreements about one ore more of the following areas:

1)international events

2)social issues

Poenget med forberedelsen er bare å ta med stoff/info/artikler fra "English-language news media", siden du sannsynligvis vil få en oppgave om å skrive om et av disse temaene og trenger informasjon og kilder til dette!

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Hei.. Er det noen av dere som har svarene på den oppgaven som har blitt lagt ut av brukeren før meg? Den oppgaven med social issues osv.. Fikk denne oppgaven på tentamen, og klarer ikke å vente på å se om jeg har svart riktig på del 1.. Så er det noen om har svarene, så please last opp.

Tusen takk<3

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Noen som har noen gode artikler eller kjenner til noen gode saker om dette da?

1)international events

2)social issues

Poenget med forberedelsen er bare å ta med stoff/info/artikler fra "English-language news media", siden du sannsynligvis vil få en oppgave om å skrive om et av disse temaene og trenger informasjon og kilder til dette!

hei:D har du noen svar på den oppgaven eller? skjønner ikke hvordan jeg skal forberede meg? hva gjorde du?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...