Gå til innhold

Lønner dette seg? 1200W, 1800W eller 2400W ?

Anbefalte innlegg

tenkte å lage meg enten en 1200W, 1800W eller 2400W PSU ut av noen OCZ stealth 600w da den er så billig nå, holder egnelig lenge med 1200W og jeg prøver å spare til bil, så det jeg lurer på er det vits å lage en 2400W PSU som "antaglivis" vil holde en stund da jeg langt ifra har bruk for så krafitg :p

Det blir da en PSU uten garanti og som ikke holder ATX standaren.

ER DET VERDT DET ?

1200w = 850,- og litt arbeid

1800w = 1275,- og litt arbeid

2400w = 1700,- og litt arbeid

Endret av The Ghost
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jepp. Hvis maskinen din en dag trekker 2400W, eller begynner å nærme seg, så ville jeg nok vært mer bekymret for andre ting.

Det overgår det meste av panelovnene i huset på maks varme. ;)

1800W tipper jeg holder i lange baner. :)

Endret av andrull
Lenke til kommentar

Fordi det er gøy å kjøpe noe, demontere det, kople det opp litt annerledes og se det funker mye bedre etterpå :p /(kall meg gjerne gæ'rn)

Også får vi TEC som trekker 545W hver så da kan det for gå litt utover PSU'n :p

Men da blir det nok 1200W da, kommer litt ann på om jeg får ny PSU eller penger for min defekte PSU ....

Lenke til kommentar

er fremdeles uten PC og nye PSU'r ....

Grunnen er at jeg ikke vet hva som skjer med de gamle nå som jeg har sendt dem inn, får jeg et nytt P190 kabinett eller penger eller ....

Men bestiller nå uansett, har 14dagers angrerett det ikke går som jeg vil ha det :p

Lenke til kommentar

Nå er jo de som lager pc komponenter blitt mer og mer miljøbevisste de også så de lager mindre strømkrevende komponenter, når det er sagt så vil jo ikke en PSU på 2400W trekke så mye uansett, den vil jo bare drive å idle, noe som betyr mindre varme, noe som jo er bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...