Gå til innhold

Interne komponenter til maks. 6000,-

Anbefalte innlegg

Hei, forumtroll!

En av harddiskene mine kræsjer og prosessoren min fryser regelmessig, så jeg har bestemt meg for å oppgradere. Den stasjonære PC-en blir brukt primært til å spille.

For øyeblikket sitter jeg med et socket 939-hovedkort, så oppgraderingsmulighetene er begrensede.

Jeg har dermed bestemt meg for en Intel-CPU, men er fortsatt litt usikker på om jeg skal gå for en 2-kjerneprosessor, fremfor en firkjerner.

Jeg har også hatt noen dårlige erfaringer med AMD/ATi-kort, så GeForce ville være å foretrekke, men dessverre ser HD3870 X2 til å være det kortet som gir mest bang for the buck.

Uansett ser foreløpig handlevognen min slik ut:

Corsair TWIN2X DDR2 4096MB (2x2048MB)

Intel Core 2 Duo E8400

PowerColor Radeon HD 3870 X2 1024 MB

Seagate Barracuda 7200.11 500 GB

Abit IP35 Pro

Det ville ha vært fint med noen inspill! (:

Endret av Ninfur
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har Sapphire sin utgave av 3870x2 kortet og har ingen problemer med "freezes" eller lignende. Crysis, TF2 og BF2. Har også prøvd demoen på CoD4 uten problemer.

Det eneste som er litt synd er manglende driver til linux, noe som jeg tror skyldes manglende crossfirestøtte i linux.

Ukens tilbud hos komplett til 1995,- gjør det skikkelig "bangforbøkketti" :grin:

Resten ser da greit ut det. Ville nok personlig hatt en quad med tanke på fremtiden, men det er ditt valg. Skal du oppe hastigheten på cpu'en (det er gode muligheter for å kjøre 3.6-4,0 Ghz på E8400) så bør du kanskje vurdere en bedre kjøler enn stock i tillegg.

Er du i det økonomiske hjørnet kan du fort spare 500,- på et billigere hovedkort feks P35-DS3 e.l.

Lenke til kommentar

Har ingen erfaring med Abit hk (Gigabyte ruler :lol:) , men cpu'en ser grei ut. Du mister 500 Mhz i klokkefrekvens, men du har 4 kjerner istedet for to. Alle "gamle" spill går greit på 1 kjerne med 2.5 Ghz, de fleste "nye" spill utnytter minst 2 kjerner og fremtidens spill vil nok bruke alle 4.

Hadde nok gått for Q9450

hadde jeg skullet oppgradere i dag. (Men den er jo ikke på lager da :( )

Tror cachen på 12MB kontra 6 har endel å si.

Endret av uggabugga
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...