Jannekake Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Noen som har noen erfaringer med denne? Det er den som er mest aktuell for meg nå. Den er billig (12,900,-), ser bra ut og jeg har hørt at den kjører bra. Kan umulig være den beste når den er såpass billig, men så lenge den kjører i 45 km/t er det greit for meg ;p Det viktigste for meg er at den er stabil (ikke må fikses annenhver uke), grei å kjøre og ellers en grei scooter. Bilde: http://www.angliamotorcycles.co.uk/files/2...0zips%20002.jpg Den jeg har sett på er 4-takt. Jeg har prøvesittet på den, men ikke kjørt. Tror den er grei for meg, da jeg er ganske liten (161 cm). Vanlig sittehøyde på den, men liten og søt scooter ;p Ellers tror jeg Piaggio er et godt merke. Det er jo de som eier Vespa og flere andre merker, og har visstnok holdt på i 60 år. Italiensk design ser jo flott ut, og virker bra. Tekniske data * Motortype: 2-takt og 4 takt, 49 ccm * Kjøling: Luft * Effekt (Hk): 4,5 * Girkasse: Trinnløs aut. * Starter: Elektrisk + kick * Bremser - foran/bak: Skive/trommel * Sittehøyde (mm): 790/820 * Hjuldimensjon foran: 100/80-10 * Hjuldimensjon bak: 120/70-10 * Vekt (kg): 82 Så.. Noen som har noen erfaringer med den, eller noe å si om Piaggio, scootere eller annet generelt? Se gjerne på de tekniske dataene. Takk for all hjelp! Lenke til kommentar
Runar777 Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Veldig fin scooter, har selv kun prøvd 2 takter Zip, men har selv en 4 takter i vespaen. 2 takteren drar muligens litt bedre, mens firetaktsmotoren bruker mindre bensin. Toppfarten er omtrent den samme, men varierer dog fra scooter til scooter.. Zipen er behagelig og god å kjøre, praktisk å bruke, er fin og se på, hva mer trenger du? Zipen er vel kanskje den scooteren som i den prisklassen drar best. Anbefales å kjøpe en Piaggio scooter, er bra kvalitet, og mange verksted som kan fikse dem! De holder seg dessuten godt i pris. Noe mer du vil vite? Lenke til kommentar
CFM Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Jeg kjørte med Zip når jeg tok mopedlappen. Veldig fin egentlig. Gikk ikke så værst originalt heller. Det var 2-takteren da riktignok, som anbefales framfor 4-takt. Den er veldig grei og enkel å kjøre, men det er de fleste scootere Lenke til kommentar
Jannekake Skrevet 2. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2008 Okei, tusen takk. Selv har jeg også bare hørt gode ting om den. Men noen som vet noe om trimming på den? Hva vil maksfart bli hvis du feks fjerner plomberingen? Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 Wow, ikke verst, 4,5hk drar nok godt til moped å være da. Har prøvekjørt litt for morroskyld, syns den var god å kjøre, har ingenting å utsette på den Men hadde aldri i livet ville eid en sånn selv, liker ikke utseendet så godt Lenke til kommentar
CFM Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 4.5hk drar ikke særlig godt nei. Ingen mopeder "drar bra". Lenke til kommentar
Runar777 Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 4.5hk drar ikke særlig godt nei. Ingen mopeder "drar bra". 4.5hk er en del for orginale scootre so har ikke noe å si på det. Nå er jo zipen en av de scooterne som drar best da.. men nei ingen drar spesielt bra! Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 4.5hk drar ikke særlig godt nei. Ingen mopeder "drar bra". Det var derfor jeg skrev "godt til moped å være" Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 Når vi først er i gang så er også lettsykler småtteri Lenke til kommentar
CFM Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 En fulleffekt KTM er ikke så ille, men alikevel må man opp i 250 skal det dra Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 (endret) Er ikke før 600+ det VIRKELIG begynner å skje ting 0-60 så kjenner man vel draget godt nok med cross/SM, men når man har motbakke så tviler jeg på at man kommer så mye over 100 med effektivt drag Endret 4. juni 2008 av Daniel_91 Lenke til kommentar
CFM Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 Nei ikke på cross/SM Men nok OT Lenke til kommentar
Jannekake Skrevet 10. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2008 Da så. Jeg er ikke mer enn 17 år, så kan uansett ikke kjøre noe mer enn 50cc. Og jeg synes den ser bra ut, så. Kanskje designet passer bedre for jenter, jeg vet ikke jeg. Bestilte en i går, så får i løpet av uken! Lenke til kommentar
Runar777 Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Gratulerer! Du må komme med feedback ja.. Kanskje designet passer bedre for jenter, jeg vet ikke jeg. Kjenner både gutter og jenter som har den, alle jeg har snakket med er godt fornøyd med den.. uansett en fin scooter! Bestilte en i går, så får i løpet av uken! Bestilt hos R & B Scooter? Lenke til kommentar
Jannekake Skrevet 10. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2008 Jepp, R&B : ) Skal gi tilbakemelding på den. Får den torsdag-fredag, og så vet jeg ikke hvor lang tid det tar å fikse med omregistrering og forsikring. Men snart klar. ^^ Lenke til kommentar
Requi Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Jepp, R&B : ) Skal gi tilbakemelding på den. Får den torsdag-fredag, og så vet jeg ikke hvor lang tid det tar å fikse med omregistrering og forsikring. Men snart klar. ^^ Kom med tilbakemeldinger Jannekake : ) Gjerne noen bilder og Lenke til kommentar
Jannekake Skrevet 24. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2010 Jepp, R&B : ) Skal gi tilbakemelding på den. Får den torsdag-fredag, og så vet jeg ikke hvor lang tid det tar å fikse med omregistrering og forsikring. Men snart klar. ^^ Kom med tilbakemeldinger Jannekake : ) Gjerne noen bilder og Haha, glemte å gi tilbakemelding.. Er kjempefornøyd med den Skal dessverre selges nå fordi jeg flytter, men en veldig god scooter til å være så billig. Lenke til kommentar
Requi Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 Jepp, R&B : ) Skal gi tilbakemelding på den. Får den torsdag-fredag, og så vet jeg ikke hvor lang tid det tar å fikse med omregistrering og forsikring. Men snart klar. ^^ Kom med tilbakemeldinger Jannekake : ) Gjerne noen bilder og Haha, glemte å gi tilbakemelding.. Er kjempefornøyd med den Skal dessverre selges nå fordi jeg flytter, men en veldig god scooter til å være så billig. Post-answer 2 år etter. Nice... :!: Bil snart da tenker jeg? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå