Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Scooterhjelp: Piaggio Zip?

Anbefalte innlegg

Noen som har noen erfaringer med denne?

Det er den som er mest aktuell for meg nå. Den er billig (12,900,-), ser bra ut og jeg har hørt at den kjører bra. Kan umulig være den beste når den er såpass billig, men så lenge den kjører i 45 km/t er det greit for meg ;p Det viktigste for meg er at den er stabil (ikke må fikses annenhver uke), grei å kjøre og ellers en grei scooter.

Bilde:

http://www.angliamotorcycles.co.uk/files/2...0zips%20002.jpg

Den jeg har sett på er 4-takt.

Jeg har prøvesittet på den, men ikke kjørt. Tror den er grei for meg, da jeg er ganske liten (161 cm). Vanlig sittehøyde på den, men liten og søt scooter ;p

Ellers tror jeg Piaggio er et godt merke. Det er jo de som eier Vespa og flere andre merker, og har visstnok holdt på i 60 år. Italiensk design ser jo flott ut, og virker bra.

Tekniske data

* Motortype: 2-takt og 4 takt, 49 ccm

* Kjøling: Luft

* Effekt (Hk): 4,5

* Girkasse: Trinnløs aut.

* Starter: Elektrisk + kick

* Bremser - foran/bak: Skive/trommel

* Sittehøyde (mm): 790/820

* Hjuldimensjon foran: 100/80-10

* Hjuldimensjon bak: 120/70-10

* Vekt (kg): 82

Så.. Noen som har noen erfaringer med den, eller noe å si om Piaggio, scootere eller annet generelt? Se gjerne på de tekniske dataene.

Takk for all hjelp! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Veldig fin scooter, har selv kun prøvd 2 takter Zip, men har selv en 4 takter i vespaen. 2 takteren drar muligens litt bedre, mens firetaktsmotoren bruker mindre bensin. Toppfarten er omtrent den samme, men varierer dog fra scooter til scooter..

Zipen er behagelig og god å kjøre, praktisk å bruke, er fin og se på, hva mer trenger du? :) Zipen er vel kanskje den scooteren som i den prisklassen drar best.

Anbefales å kjøpe en Piaggio scooter, er bra kvalitet, og mange verksted som kan fikse dem! De holder seg dessuten godt i pris.

Noe mer du vil vite?

Lenke til kommentar

Jeg kjørte med Zip når jeg tok mopedlappen. Veldig fin egentlig. Gikk ikke så værst originalt heller. Det var 2-takteren da riktignok, som anbefales framfor 4-takt.

Den er veldig grei og enkel å kjøre, men det er de fleste scootere :)

Lenke til kommentar

Gratulerer! Du må komme med feedback ja..

Kanskje designet passer bedre for jenter, jeg vet ikke jeg.

Kjenner både gutter og jenter som har den, alle jeg har snakket med er godt fornøyd med den.. uansett en fin scooter! ;)

Bestilte en i går, så får i løpet av uken!

Bestilt hos R & B Scooter?

Lenke til kommentar
Jepp, R&B : )

Skal gi tilbakemelding på den. Får den torsdag-fredag, og så vet jeg ikke hvor lang tid det tar å fikse med omregistrering og forsikring. Men snart klar. ^^

Kom med tilbakemeldinger Jannekake : ) Gjerne noen bilder og :p

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Skal gi tilbakemelding på den. Får den torsdag-fredag, og så vet jeg ikke hvor lang tid det tar å fikse med omregistrering og forsikring. Men snart klar. ^^

Haha, glemte å gi tilbakemelding.. Er kjempefornøyd med den :) Skal dessverre selges nå fordi jeg flytter, men en veldig god scooter til å være så billig.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Haha, glemte å gi tilbakemelding.. Er kjempefornøyd med den :) Skal dessverre selges nå fordi jeg flytter, men en veldig god scooter til å være så billig.

Post-answer 2 år etter. Nice... :!: Bil snart da tenker jeg?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...