Gå til innhold

AoC: Tips for å få bedre FPS


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
antar at rivatuner ikke funker no særlig på ati radeon kort? :p

Hvem har snakket om ATI da?

 

I førsteposten står det "NVIDIA GeForce 8400M GS". Noe jeg ikke har fått med meg eller?

 

skjerp deg. jeg skulle bare høre om den fungerte for ATI skjermkort også for å være på den sikre siden.

Lenke til kommentar
Skjerp meg? Prøver du å være morsom eller? Enten var du smilende sarkastisk eller så var det noe du lurte på. Jeg oppfattet det som det første.

 

jeg spurte et spørsmål som var relevant i forhold til riva tuner og du tar en spydig tone, noe jeg helst vil ha meg frabedt.

 

Rivatuner fungerer helt fint med ATi kort. :)

 

åh, flotters! Takk for svar :)

Lenke til kommentar

Jeg finner ikke noe forceware detected eller reset all drivers på mitt radon 3870 kort på rivatuner. Det stod også at rivatuner ikke var testet for mine "display drivers", så det er vel kanskje ikke mulighet for dette på mitt kort enda? det står catalyst detected istedetfor forceware detected.

Endret av Balrog11
Lenke til kommentar

Får ikke til å klokke med rivatuner jeg :(

 

*Klikker på den nederste customize-pilen på startsiden. (den ved ForceWare detectred)

 

*Klikker på det bildet som forestiller et skjermkort

 

* Hva trykker jeg nå?

 

-Det er to målere og en del alternativer..

 

PS: Skal overklokke skjermkortet.

Endret av Adidas99
Lenke til kommentar
hvor mye vil dette egentlig si i form av bedre ytelse? Vil det være veldig merkbar forbedring eller.. ?

 

The Radeon HD 3850 went from 670MHz (GPU) and 830MHz (Memory) to 770MHz and 1040MHz.

 

 

skal klokke mitt hd 3850 selv nå.

 

Så lenge du gjøre det riktig, så vil du merke ganske stor forskjell. Nå kommer jeg på at jeg har tilbakestilt overklokkingen på mitt kort, men denne tråden minnet meg om det :)

 

Men i 3dMark06 gikk jeg fra en fps på 50 til 70 etter nøye overklokking.

 

Husk at du burde ta 5 av gangen på den øverste, og 10 på den nederste. Så burde du bruke 3dmark for å teste forbedringene.

 

Dette gjør du helt til du ser at resultatet ditt begynner å gå nedover(for mye overklokking gjør vondt verre).

 

Da går du til det forrige hakket, og setter den der og lagrer innstillingene. Husk at du kan også justere hastighet på vifta til 100% dette vil også øke noen fps.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...