FenrisC0de Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 HTC Diamond vil nok kreve mindre pennbruk enn tidligere, men med en gang du dukker ned i de standard Windows Mobile applikasjonene som kalender og kontakter må den nok frem igjen. Eneste forskjellen er at HTC har økt størrelsen på skriften, slik at det er litt lettere. Med litt trening bruker ihvertfall ikke jeg pennen noe særlig Lenke til kommentar
bufodill Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 Det var jo akkurat kalender og kontakter jeg nevnte. Jeg hadde tidligere en touch. Etter å ha lagt inn litt snarveier og nytt tastatur var det stort sett bare hvis jeg skulle redigere en kontakt, eller bruke kalenderen jeg måtte frem med pennen. Når pennen er unødvendig blir jeg fristet til å gå tilbake til WM, men jeg skulle jo også gjerne sett en telefon med ok kamera. Blir spennende med xperia x1 om kameraet blir bra nok. Jeg synes forsåvidt diamond ser bedre ut, og er mer min størrelse, men den har ikke blitz og ikke minnekort (så vidt jeg har forstått, og synes er merkelig) Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 HTC har aldri fokusert på kamera i sine telefoner. De har den ambisjonen om at kameraet i telefonene skal være greie nok til øyeblikkstelefoner, men de prøver aldri å utgi "Kameratelefoner". For min del er det egentlig greit at de fokuserer på andre ting istedet, da jeg bruker mitt Canon 450D til ordentlige bilder, mens mobilkameraet funker fint til hverdagslige ting Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 (endret) Men før du begynner å hamstre penger(...) Huh? Endret 29. mai 2008 av Slettet+9871234 Lenke til kommentar
jevel Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 Tror han mener spare, ikke hamstre. -KJ Lenke til kommentar
G Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 Iphone har jo veldig elegant GUI. Lenke til kommentar
Zyren Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 (endret) iPhone er vel egentlig bare for de som vil ha merkevarer. Den er riktig nok brukervennelig og pen å se på, men ingen teknobombe. For 500,- ekstra får du HTC Touch Diamond. Det eneste du ikke får med Diamond i forhold til iPhone er en 3,5 tommer skjerm og 16GB minne. Diamond har 2,8 tommer med VGA oppløsning og 12GB hvis man kjøper et 8GB microSD kort som koster 399,-. Da får du en mobil som kan gjøre alt, til og med bruk av spill fra PS1, GBA, GB, NES og SNES med mer. Telefonen har også veldig naturtro farger på bildene man tar, samt VGA oppløsning på filmopptak. Med nyeste programvare er det absolutt ingen lag. Den er den første offisielle telefonen med Windows Mobile 6.1 som standard, samt 528 MHz prosessor, 256 MB ROM, 192 MB RAM, den mest presise touch-skjermen man finner på en mobil på markedet, den tynneste Windows mobilen på markedet (11.35 mm tykk, iPhone er 11.6 mm) og 7.2 mb/s på Tri-band. Diamond har også stålramme, laminert glass og andre solide materialer noe som gjør at den tåler MYE. HTC's nye grensesnitt gjør allikevel at mer vanlige oppgaver er like lett som med iPhone, men i min smak mer elegant framstilt. Det som er med Windows Mobile (akkurat som med en vanlig Windows pc) er at du installerer funksjoene du vil ha selv ved nye programmer og applikasjoner. Jeg sier ikke at iPhone er noen dårlig telefon, tvert imot, det er bare det at Diamond er en helt ny verden av telefoni som skulle dekke behovene hos en hver Apple fan også. Det er jo ingen hemmelighet at HTC har hentet en del inspirasjon fra Apple som er overført til deres produkter; Cover flow, docking stasjon, samme oppbygging av reiseladere osv. Selvfølgelig er det jo bare smak og behag! Endret 13. juni 2008 av Zyren Lenke til kommentar
Sigmund_Freud Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 Diamond har ... 12GB hvis man kjøper et 8GB microSD kortDessverre har ikke HTC gitt Touch Diamond plass til minnekort. Forklaringen jeg fikk igår var at de ikke ville ha de stygge plasslokkene på siden. Den forklaringen holder dårlig når minnekortslot på storebror Touch Pro er sjult under bakdekslet. Lenke til kommentar
Zyren Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 Dessverre har ikke HTC gitt Touch Diamond plass til minnekort. Skulle vel forklart denne litt mer nøye. Det finnes adapter til mini usb som gjør at du kan sette inn helt vanlige usb-enheter. Her tenkte jeg da altså microSD-leseren som følger med sandisk kortene. Det ville selvfølgelig se styggere ut enn en innebygd microSD-leser, og det er heller ikke sikkert det ville fungere. Fikk idén da jeg så noen som gjorde dette med en nokia. Da brukte de riktignok en 8GB minnepenn, men det skulle jo ikke være noen forskjell. Det er synd HTC bestemte seg for å fjerne microSD ingangen, særlig med et så dårlig grunnlag. Jeg skjønner heller ikke hvordan de har klart å få HTC Touch Pro 18,05 mm tykk når det eneste de har gjort er å gi den et fysisk tastatur, mer ram og rom, fotolys, en microSD-leser og støtte for TV-ut/inn. Vel, vel 4GB er jo noe det også, men det hadde vært fint med mer plass når man bruker Windows Mobile. Får se om jeg skal teste adapteret når jeg får min Diamond. Lenke til kommentar
Zyren Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 Bare glem det jeg sa om microSD/andre lagrings enheter gjennom mini USB porten til Diamond. Det ser dessverre ut til at ingen av HTC telefonene har "USB host" som vil si at de ikke kan gjenkjenne enheter som blir sotte i USB porten. Veldig irriterende å ha en grense på 4GB. Diamond hadde vært den perfekte telefonen om den bare hadde hatt microSD, fotolys og TV ut/inn. Storebroren Touch Pro er alt for tykk. Lenke til kommentar
Sigmund_Freud Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 (endret) Jeg skjønner heller ikke hvordan de har klart å få HTC Touch Pro 18,05 mm tykk når det eneste de har gjort er å gi den et fysisk tastatur, mer ram og rom, fotolys, en microSD-leser og støtte for TV-ut/inn.Batteriet på Touch Pro er på 1340 mAh. En HTC-ansatt fortalte meg Touch Diamond ville bli ca 1/3 tykkere med det store batteriet (tilbehør), så det utgjør nok den største forskjellen rent størrelsemessig. Selv tror jeg dette med innebygd minne kontra minnekort ligger mer i at man ønsker å lage en business-telefon som passer bedre til kvinner, og min erfaring tilsier at de ofte setter pris på at ting er enkelt og ferdig (innebygd minne) fremfor utvidtbart og billig (minnekort). Denne koblingen med miniUSB til USB og videre til en microSD-adapter virket jalla. Endret 14. juni 2008 av Sigmund_Freud Lenke til kommentar
peace2 Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Hadde jeg hatt penger nok så er iphone mitt første valg, jeg har nemlig hatt iphone 1 i ca 1 år, solgte den ikke for lenge siden for å få tak i den nye versjonen pga savnede GPS, det var helt utrolig hva man kunne bruke den til!, alt fra grafisk fjernkontroll til ordbøker og spill,man blir bare mer og mer avhengig av telefonen hver dag som går (en kjelden opplevelse når jeg hadde htc telefon) . brukergrensesnittet og skjermen er helt fantastisk,alt er klart , sjapt og enkelt,. hva med negative sider? MMS: Det trengte jeg aldri for jeg brukte E-post og trådløsnett (wifi) som gratis løsning. for å motta mms installerer man et ekstra program ( om det er behov for det) 3G: koster penger uansett... så hvorfor ikke gratis wifi ? Bluetooth: her er det litt vansklig når iphone bluetooth er kun laget til handsfree løsning,jeg hadde ikke behov for å overføre filer via bluetooth, kunne bare bruke gps ( Det finnes også ekstra programmer til overføring via Wifi ) GPS: Her er noe jeg virklig savner!! defor solgte jeg min gamle... Kamera: tar greie bilder for bruk på internett, bildene er klare nok. men ikke noe å skryte av. har jeg behov for kamera så er det bare å bruke en digicam! (har 2 stk) =P ... Video-kamera: Finnes ikke! , jeg brukte et tillegsprogram , som tok greie video-klipp , programmet var litt upraktisk med hensynn til ventetiden i konverteringsprosessen. jeg hadde heller ikke virklig behov for å ta video med iphone... en Digitalkamera ordner det noe negativt jeg ikke har sagt noe om? Ting jeg hadde bruk for? (Typisk iphone) Multi touch screen (Ripefri)- det beste jeg har opplevd på en mobilskjerm... Synknosering - veldig enkelt... Mail!! : alt går sjapt her... veldig praktisk, erstartet SMS og mms for meg. Youtube: høykvalitetsvideo i full krystalklar skjerm var et pluss! kan se video i flere timer... Safari (Internett) - noe av det beste man kan oppleve på mobil , sidene vises som på pc. Bilder- praktisk å zoome inn og ut, morsomt å bla mellom bilder. samma gjelder surfing på nett med safari. ordbøker , Ipod- alle vet hva den er god for .. Google maps: morsomt i blant ( mangler GPS desverre...) iphone 3g er svaret på det.. MSN: (tillegsprogram) gratis med wifi;) går litt treigere enn pc, men praktisk nok mer stoff får man alltid ,, det er noe av hemligheten bak iphone.. For meg er iphone mer brukervennlig enn htc , når det gjelder HTC har jeg opplevd mye av "siden kan ikke vises" musikk som ikke stopper , volumkontroll som henger seg fast, mobilen fryser, batteriet måtte ut og inn. upraktisk trykking på skjermen, osv.. ( kan jo hende at det var bare min HTC som var dårlig ) jeg holdte meg unna!.. Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Og hvorfor er ikke OpenMoko FIC FreeRunner nevnt? Fordi FreeRunner faktisk ikke er så altfor mye bedre enn iPhone på HW siden Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 (endret) Og hvorfor er ikke OpenMoko FIC FreeRunner nevnt? Fordi FreeRunner faktisk ikke er så altfor mye bedre enn iPhone på HW siden Mener du på hardware-siden eller på Hardware.no-siden? På hardware-siden er den ikke så veldig mye dårligere vel, uansett har den aGPS noe som ikke kom før 3G av pHone. EDIT: Og Neonode N2 er ikke akkuratt en tekno-bombe den heller. Vil si at FR er en konkurrent til IpHøne pga. prisen. Dog kun for de litt mer avanserte brukerene. Endret 9. juli 2008 av todda7 -2rst1- Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 IpHøne? jaja mente hardware. Og med hardware så er det ikke bare hva som er i den, men også størrelse. Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 IpHøne?jaja mente hardware. Og med hardware så er det ikke bare hva som er i den, men også størrelse. iPhone Størrelsen er da grei nok, man får jo 8gb minnekort til 200kr.. Vis man tar prisdifferansen mellom iPhone og FR og kjøper minnekort for, får man jo knappe hundre gigabyte.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg