Gå til innhold

Ekstrabladet avslører pedofile

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ingen lovlydige borgere har noe å frykte.Men det er kanskje et dårlig argument?

Det blir noe ala "Veien til helvete er brolagt med gode intensjoner."

Før du vet ordet av det blir du arrestert du også for å snakke med en på nettet som du ikke visste var en 13 år gammel jente. Vi kan ikke blindt stole på at alle politifolk og dommere til enhver tid utviser så mye skjønn at de kan unngå å straffeforfølge uskyldige.

Lenke til kommentar
Ekte rettferdighet for offeret for i pedofilisaker hadde vært å slippe dem ned i et mørkt hull og torturere dem resten av livet.

Jeg støtter verken dødsstraff eller tortur, men pedofile som utnytter barn bør få livstid. Og kastrering som du sier. Det bør være en selvfølge at pedofile kastreres. Her er jeg enig med de kristne: ikke alle seksuelle legninger er like gode.

Lenke til kommentar
Vi kan ikke blindt stole på at alle politifolk og dommere til enhver tid utviser så mye skjønn at de kan unngå å straffeforfølge uskyldige.

Godt poeng. Tragisk at flertallet av VG-leserne synes dette er helt greit.

Lenke til kommentar
Disse er ikke pedofile, da ville de ikke vært ute etter 13 år gamle jenter. At de er overgripere er rimelig klart, men ikke pedofile. Man bruker vel uttrykket hebefile om de som tenner på det pubertale.

Same shit, different wrapping. Hebefile bør også kastreres og sperres inne på livstid.

Lenke til kommentar
Disse er ikke pedofile, da ville de ikke vært ute etter 13 år gamle jenter. At de er overgripere er rimelig klart, men ikke pedofile. Man bruker vel uttrykket hebefile om de som tenner på det pubertale.

Same shit, different wrapping. Hebefile bør også kastreres og sperres inne på livstid.

Nei det er det ikke. Å bruke ordet pedofil er missvisende og er med på å skape ekstra hysteri.

Og jeg håper virkelig at vi er kommet såpass langt her i landet at vi ikke innfører tvungen kastrering av overgripere.

Lenke til kommentar

Hva skjer med forumet!!?? :cry:

Og jeg håper virkelig at vi er kommet såpass langt her i landet at vi ikke innfører tvungen kastrering av overgripere.

Å? Hva godt kommer det ut av at det går befruktningsdyktige overgripere rundt i landet vårt?

Lenke til kommentar

Jeg syntes dette er tåpelig skal jeg være helt ærlig. Journalistene hadde et mål for øye, og det var å forsøke å lokke til seg noen som var interesserte i en 13-åring. Rett å slett provoserer for å få til et møte. For så å henge de ut.

Greit nok, jeg er i mot pedofile, men jeg syntes denne metoden er forkastelig, i hvert fall når det ikke er politiet som gjennomfører den.

Lenke til kommentar

Gråsone er det nok, men jeg mener det er greit så lenge de ikke inviterer til sex men blir forepurt. Ikke legger sjul på at de er mindreårig og sladder infoen om mannen som presser treffet.

Avtaler man sextreff med mindreårige så begår man noe straffbart, og det at noen gjør slikt er verdt medias søkelys.

Lenke til kommentar
Dem balanserer i en moralsk gråsone her.

Men det er samtidig greit å få det frem,

flere her vet jo hva som skjer om man logger seg inn på en chattekanal med mye folk i, med et nick som tilsier "ung jente". Har vært et par tråder om det opp gjennom årene, så et problem er det uten tvil.

Lenke til kommentar

Blir mye mer effektfullt med enkelthistorier enn om man bare omtaler det. De fleste vet jo at dette er ett problem men det er først når vi ser at slike ting kan gjennomføres av helt "normale" mennesker det blir virkelig.

Synest derfor at avsløringen og bildene, med sladding er akseptabelt i slike tilfeller.

Lenke til kommentar
Eg har lært oppgjennom heile ungdomsskuletida og her på vidaregåande at media har ei oppgåve som vaktbikkje i samfunnet. Det sto klart og tydeleg i lærebøkene òg.

De har en "vakthund" rolle, men det er ikke rollen å leke politi - domstol og bøddel noe de gjør ved å henge ut folk på denne måten. Det er også en annen ting å faktisk vise refleksjon over det en leser, hva som står i lærebøkene kan ha vært greit da, men mennesket opplever en livslang læring, du kan ikke si at fordi lærebøkene sier ditt og datt så skal ikke du tenke lengre enn nesen din?

de dømte kan ende opp med å bli sosialt avstraffet resten av livet.

Fortjener de bedre?

Uansett, jeg har endret mitt standpunkt nå. Han har jo ikke gjort noe galt. Han har diskutert på nettet med en voksen dame og avtalt å møte henne. Ikke forgrepet seg på noen, altså. Media har utpekt en potensiell barneovergriper, men så lenge han holder fingra av fatet bør han ikke straffes.

Vel, nå er straffesystemet bygget slik at man straffes en gang, gjør seg ferdig med straffen og så er normal. Hvis en skal diskriminere en gruppe, slik du nå antyder, så hvorfor ikke gjøre det med mordere,narkotika misbrukere, alkoholiserte personer, fildelere,hackere, folk som kjører for fort osv. Du kan ikke bare si at noen er det greit å hakke på for resten av livet for en feil de gjorde (jeg tar dette generelt, det finnes alltid noen som er ekstreme og som burde forvares for livsstid). Uansett er det ikke ditt sted å leke domstol og bøddel etter at samfunnet har straffet personen, det er ikke din rett.

Det har de neppe lov til. Privatpersoner har større handlingsfrihet enn politiet i slike saker.

Synes politiet må få mer makt og friere midler. Enig?

Så de kan gjøre hva de vil, uten hensyn til personvern,individets integritet ovs?

Ingen lovlydige borgere har noe å frykte.Men det er kanskje et dårlig argument?

Se ovenfor du :)

Hva skjer med forumet!!?? :cry:

Å? Hva godt kommer det ut av at det går befruktningsdyktige overgripere rundt i landet vårt?

Vel, det er ikke gitt at de vil gjenta det, så hvorfor kan en ikke i det minste prøve terapi først, fremfor å frarøve noen muligheten til å danne en normal familie i fremtiden?

En annen ting er stigmaet du setter på dem, som igjen gjør at samfunnet mye lengre enn de burde fordømmer personen.

Lenke til kommentar

Det er kanskje ikke noe i veien med isolert sett å kappe stellet av seksualforbrytere, men man kan ikke se på systemet på den måten. I dag er ikke tvangssterilisering noe man driver med, og hvis man åpner for det i ett tilfelle er det plutselig ikke like selvsagt at det er uakseptabelt overalt ellers heller. Alt henger sammen, og ingenting er så enkelt som det ser ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...