Gå til innhold

AoC: Frozen etter early access, venter på key fra play.com


Anbefalte innlegg

Jada herlig gjort av funcom, låse kontoen min selv om jeg har betalt for early access og venter på spillet i posten. Blir visst holdt igjen av tollen. Helt håpløst at en må legge inn key..selv om en har betalt prepay for account/early access og aktivert for rhino og er villig til å betale for 1 mnd subscription med en gang. Totalt idiotisk policy, en fikk jo ikke early access uten å ha betalt for spillet hos leverandør! Eneste jeg får gjort er å logge meg inn for å aktivere med key.

 

Dette er jaggu ikke bra behandling av folk som har lyst til å spille.....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes dette er rett og rimelig jeg. Ikke FunCom sin skyld at du ikke har fått spillet i posten enda.

 

Ok, du regga Early Access, og om du hadde fått lov til å subscribe normalt videre nå etter EA perioden er over så ville man i teorien kunne opprette 2 kontoer utifra 1 kjøp. (f.eks: 1 early access konto som du fortsetter å betale på, og så kan du mekke enda en fersk account når du endelig får vanlig gamekey).

 

Grunnen til at de gjør det på denne måten er vel for at folk ikke skal få 2 for 1 so to speak.

 

Og absolutt, er jo såklart teit at du ikke får spillt videre før du har fått boksen din med retail key når du sikkert gjerne ville fortsatt å spille uten stans, men skyld heller på play, posten og tollen enn FC...

Endret av Dimatarion
Lenke til kommentar
Får jeg spørre hvorfor i alle dager du bestilte fra utlandet?

 

Ville ha mounten som kom med Play.com versionen :)

 

Er det en annen mount hos Play.com da? Trodde det bare var War Mammoth og Killer Rhino (noe som det var i Norge også)

Endret av ByS0
Lenke til kommentar

Jeg er i samme båt som OP. Vanligvis tar det max 5 dager å få ting fra Play. Nå koster AoC litt over 200 så det må fortolles etc. Er litt håpløst at det skal ta så lang tid å komme gjennom tollen. Det er knapt 100-lappen som skal betales i toll og gebyr til staten/posten, så det burde vært gjennom for lenge siden, med mindre streiken forskjøv posthåndteringen litt vel mye? Glad jeg skal se Indiana Jones 4 i dag, så er ikke avhengig av å få spillet i dag.

 

Da jeg bestillte fra Play var de de eneste engelsskpråklige i europa som hadde war rhino som mount. En uke etter fikk spaceworld noen slike eksemplarer. Det er mulig at andre steder også fikk rhino etter hvert.

Lenke til kommentar

AOL

 

Men med en eksamen om to dager er det forsåvidt helt greit for min del. (Så lenge jeg får det før helga)

 

BTW: Hvordan vet dere at den ligger i tollen? Play.com gir jo ikke noen sporingskode så jeg har ikke peiling på hvor pakken befinner seg :)

Endret av fome
Lenke til kommentar

Min ble også sendt den 22. fra play.com. Jeg vet ikke men regner med at den ligger (eller i det minst har vært noen dager) i tollen. Det er en naturlig forklaring på at det tar lengre tid enn vanlig (siden det jeg vanligvis kjøper er under kr 200). Forhåpentligvis er det på vei til lokalt postkontor/postkassen min nå.

 

Privat fortolling for varer med verdi mellom kr. 200 og 1000 skal i utgangspunktet være veldig enkel og kjapp så lenge avsender dokumenterer verdi etc på en god måte. http://www.posten.no/Portal/ProdukterTjene...rtollingPrivat/

Play.com pleier å være flinke med å oppgi verdi på varen så spillet burde gå gjennom med forenklet fortolling uten noen særlig forsinkelse.

Lenke til kommentar

Nå har Funcom nettopp sendt meg en mail og fortalt at de har utvidet Early Access nettopp fordi det er folk som ikke har fått spillet enda. Må si jeg er veldig fornøyd med denne servicen!

 

(Da blir det visst litt AoC i stedet for eksamenslesing allikevel da ;)

Lenke til kommentar
Synes dette er rett og rimelig jeg. Ikke FunCom sin skyld at du ikke har fått spillet i posten enda.

 

Ok, du regga Early Access, og om du hadde fått lov til å subscribe normalt videre nå etter EA perioden er over så ville man i teorien kunne opprette 2 kontoer utifra 1 kjøp. (f.eks: 1 early access konto som du fortsetter å betale på, og så kan du mekke enda en fersk account når du endelig får vanlig gamekey).

 

Grunnen til at de gjør det på denne måten er vel for at folk ikke skal få 2 for 1 so to speak.

 

Og absolutt, er jo såklart teit at du ikke får spillt videre før du har fått boksen din med retail key når du sikkert gjerne ville fortsatt å spille uten stans, men skyld heller på play, posten og tollen enn FC...

 

?????

 

Hva snakker du om?

 

Funcom tjener ikkje penger på å selge spill, men på at folk abonnerer. Om man oppretter to kontoer og betaler to abonnementer så må vel det være helt greit?

Endret av Dragavon
Lenke til kommentar
?????

 

Hva snakker du om?

 

Funcom tjener ikkje penger på å selge spill, men på at folk abonnerer. Om man oppretter to kontoer og betaler to abonnementer så må vel det være helt greit?

 

Det er da ingenting feil med å opprette to abonnementer (eller flere) såklart, men da skal man ha kjøpt 2 utgaver også. Hvis du leser posten min om igjen så kanskje du skjønner at problemet ville vært om man kunne opprette 2 fungerende abonnementer bare fordi man kjøpte Early Access på forhåndsbestillingen sin. Da ville man forsåvidt ha fått en ekstra konto for 5$ (det EA kostet). Skjønte du noe mer nå...?

 

Og FC tjener absolutt endel penger på salget av spillet (350ish kr er det nå i shop?), det ville vært dumt å si at de ikke tjener penger på selve salget..

 

Skjønner forsåvidt ikke hvordan du klarer å mistolke det jeg skrev i henhold til hva threadstarter sa ang. EA etc., men oh well, er vel en grunn til at det blir krig i verden.

 

------

 

Og back on-topic sånn som det har utvikla seg. Det er jo superbra av FC faktisk å bry seg når retailers sliter med å få ut spillet til kjøperne i tide. Kudos til dem.

Endret av Dimatarion
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...