Chiobe Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Jeg har 2 pcer satt opp med samme windows lincens, og det ser ut til at de oppdateringene som lastes ned på den ene pcen ikke vil gjøre det på den andre. Altså kommer det helt ann på hvilken pc som registrerer oppdateringen først, og uansett hva så vil ikke den andre finne samme oppdatering. Noen som vet hvordan jeg fikser det, eller vet om jeg kan manuelt innstallere oppdateringene på den andre pcen? Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Nei det er ikke lovlig med samme lisens på 2 PC-er såfremt det ikke er snakk om en såkalt 1-2 Pc lisens noe jeg tviler på er tilfellet her og da får du ikke hjelp her. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Løsningen er banalt enkel. Skaff deg egen lisens på maskin nr 2. (Windows-lisenser gjelder for kun en maskin. Dermed er din installasjon på maskin 2 ulovlig.) Lenke til kommentar
Chiobe Skrevet 28. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2008 Mener å huske at du har lov å bruke samme linsens på 5 pcer uten problem. Men kan vel hende at det ikke er meningen at alle skal ha det innstallert samtidig. Lenke til kommentar
maN1C Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 En OEM-lisens (lisens som følger med ved kjøp av PC/komponenter) er bundet til hovedkortet den først ble installert sammen med. Iflg Microsoft er eneste tilfelle det er lovlig å flytte OEM-lisens, hvis hovedkortet ditt ryker, da under forutsetning at du skaffer et likt hovedkort, evt samme produsent sitt tilsvarende hovedkort hvis det du hadde ikke produseres lengre. En Retail (full) lisens kan du installere på så mange maskiner du bare vil, men aldri på mer enn en om gangen. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Jeg har ikke lisensavtalen foran meg men tror det var å installere 5 ganger før du måtte ringe kundeservice for en ny installasjonskode. Lenke til kommentar
Chiobe Skrevet 28. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2008 Hvordan ser jeg hvilken type lisens jeg har? Lenke til kommentar
Chiobe Skrevet 28. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2008 Ser ut som det er OEM jeg har, men er det noen måte jeg kan skaffe meg en ny nøkkel billig (xp home for under 1000kr) og helst skifte den uten å måtte formatere? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 https://prisguiden.no/product.php?productId=21457 her Lenke til kommentar
Chiobe Skrevet 28. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2008 Er det mulig å bytte lisens uten å måtte formatere? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå