Gå til innhold

Ukjent anrop, men navnet vistes!

Anbefalte innlegg

Mulig en eller annen feature har gått meg hus forbi, men har nå søkt litt på forumet uten å finne noen referanser til det samme...

Det som skjedde, var altså at jeg nettopp fikk en innkommende samtale på min Palm Centro (AT&T-modellen) fra et svensk nummmer som jeg ikke kjente igjen, men det som (for meg) var veldig rart var at over nummeret så stod firmanavnet på firmaet som ringte, omtrent som om de allerede lå inne i min kontaktbase i telefonen.

Men svensken spurte etter en eller annen ukjent, så dette var en feiloppringing og jeg aner ikke hvem disse var, og når jeg la på spurte min Centro om jeg ville legge inn denne ukjente kontakten i min kontaktliste, så den bekreftet da selv at den ikke hadde disse fra før av i kontaktlisten.

Men navnet på firmaet stod altså og lyste mot meg når de ringte.

Jeg har firmaabonnement fra Ventelo på Telenor sitt nett.

Er dette en kjent feature?

Er det noe jeg kan slå på selv slik at de jeg ringer får opp mitt navn selvom de ikke har meg lagret på sin telefon?

Har noen en link til mer info om dette "fenomenet"?

(jeg skal lete mer selv, finner jeg noe skal jeg poste det her)

Mvh

Christopher

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var det et GSM eller et SIP annrop? Det er nemlig mulig å sende tekst og tall i SIP protokollen. Telio har vell implementert dette slik at når telio kunde ringer telio kunde kommer navnet opp.

Selv kjører jeg en asterisk server som jeg har scriptet til å slå opp innkommende annrop i telefonkatalogen og videresende både navn og nummer til telefonen.

Dersom det var et GSM anrop er jeg mer usikker, men det er mulig at Ventelo kjører firmaabb. som et sentralbord og mottar og videresender tekst i CID.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...