Gå til innhold

FN reduserer ytringsfriheten - vil det få konsekvenser for forumet?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I så tilfelle får vi avvente og se om Great Aftabeh blir bøtelagt eller fengslet for sin ytring her. Jeg tviler. Og slenger inn en søknad om fengsling selv også: Kristne bør brennes. Så får vi se hvor lenge vi får være på frifot :)

Lenke til kommentar

Vi har vel ikke hatt ytringsfrihet i norge så lenge jeg har levd(22 år) så det her er vel ikke noe å begynne å bekymre seg for nå.(Viser til Rasisme og Blasfemi paragrafene i den norske lov). Selvom ingen har blitt dømt for blasfemi på veldig lenge i norge så er det ikke så lenge siden Tore Tvedt eller hva han heter ble dømt for ytringer mot jøder.

Så det at FN har vedtatt dette forandrer vel lite i norge.

http://www.sos-rasisme.no/Sentralt/view/11834

Endret av Hoel
Lenke til kommentar
Vi har vel ikke hatt ytringsfrihet i norge så lenge jeg har levd(22 år) så det her er vel ikke noe å begynne å bekymre seg for nå.(Viser til Rasisme og Blasfemi paragrafene i den norske lov). Selvom ingen har blitt dømt for blasfemi på veldig lenge i norge så er det ikke så lenge siden Tore Tvedt eller hva han heter ble dømt for ytringer mot jøder.

Så det at FN har vedtatt dette forandrer vel lite i norge.

http://www.sos-rasisme.no/Sentralt/view/11834

Det mer prinsippet at de har gitt etter for relgion som plager meg mest.
Lenke til kommentar
Many of us saw religion as harmless nonsense. Beliefs might lack all supporting evidence but, we thought, if people needed a crutch for consolation, where's the harm? September 11th changed all that. Revealed faith is not harmless nonsense, it can be lethally dangerous nonsense. Dangerous because it gives people unshakeable confidence in their own righteousness. Dangerous because it gives them false courage to kill themselves, which automatically removes normal barriers to killing others. Dangerous because it teaches enmity to others labelled only by a difference of inherited tradition. And dangerous because we have all bought into a weird respect, which uniquely protects religion from normal criticism. Let's now stop being so damned respectful!
Lenke til kommentar

Betyr ikke så mye for oss småfolk, men det utgjør en svært stor forskjell for folk som Richard Dawkins og Christopher Hitchens om dette vedtaket blir tatt seriøst. Det siste er en ganske annen sak ettersom dette rådet og dets forgjenger ikke akkurat er beryktet for å være handlekraftig.

Lenke til kommentar

Men er det bare meg som ikke har sett NOE om dette i media?

Dette er da virkelig noe som burde blitt slått stort opp!

edit: så det var noe om det på førstesiden i tråden, men allikevel!

Endret av daruu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...