Gå til innhold

Nvidia bekrefter spesifikasjonener


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kommer ann på defenisjonen det.

Når du kommer med et "high-end" kort, to generasjoner senere som ikke er særlig bedre enn forrige toppkort (les 8800GTX/Ultra), så kan man jo begynne å tenke om det går under High-end eller mid-end.

 

Hva er 9800GX2, om HD 3870 er High-end. Super, ultra high-end?

Ser man det fra et annet perspektiv, så er det AMD sitt nest beste skjermkort. (men igjen, så yter det en 60-70% dårligere enn nest best)

Lenke til kommentar
Kommer ann på defenisjonen det.

Når du kommer med et "high-end" kort, to generasjoner senere som ikke er særlig bedre enn forrige toppkort (les 8800GTX/Ultra), så kan man jo begynne å tenke om det går under High-end eller mid-end.

 

Hva er 9800GX2, om HD 3870 er High-end. Super, ultra high-end?

Ser man det fra et annet perspektiv, så er det AMD sitt nest beste skjermkort. (men igjen, så yter det en 60-70% dårligere enn nest best)

Man må se det i forhold til sine brødre.

HD3850 - Mid-end

HD3870 - High-end

HD3870X2 - Entusiast(-end)

Lenke til kommentar
Kommer ann på defenisjonen det.

Når du kommer med et "high-end" kort, to generasjoner senere som ikke er særlig bedre enn forrige toppkort (les 8800GTX/Ultra), så kan man jo begynne å tenke om det går under High-end eller mid-end.

 

Hva er 9800GX2, om HD 3870 er High-end. Super, ultra high-end?

Ser man det fra et annet perspektiv, så er det AMD sitt nest beste skjermkort. (men igjen, så yter det en 60-70% dårligere enn nest best)

Man må se det i forhold til sine brødre.

HD3850 - Mid-end

HD3870 - High-end

HD3870X2 - Entusiast(-end)

Eller skal man se i forhold til markedet?

Og vanligvis så refererer man til low-end (budsjettmodeller), Mid-end og High-end (entusiast)

Men i din rekkefølge så er entusiast sitt eget nivå.

Det er denne defineringen som er forskjellig og litt knotete.

 

Men sammenlignet med Nvidia så er korte Mid-end kort. (Mener nå i hvert fall jeg )

Ja. Nvidia sitt mid-end kort, 9600GT yter så å si helt likt med HD3870.

Lenke til kommentar
HD3850 - Mid-end

HD3870 - High-end

HD3870X2 - Entusiast(-end)

Jeg har lenge irritert meg over dårlig engelsk og dårlig norwenglish.

 

Er det noen ende på midten av skalaen? Er den høyeste enden av skalaen virkelig den høyeste enden av skalaen når skalaen fortsetter oppover til noe ennå høyere? Er entusiastnivået enden på skalaen? Eller fortsetter det ennå videre? Hva er det man egentlig er så entusiastisk over hvis man velger et entusiast-produkt? Kan man ikke være entusiast uten å vrenge lønnskontoen? Er penger et mål på entusiasme? Er de med slunkne lønnskontoer, eller ennå verre tynnslitte studielånsutbetalinger, slappe og uengasjerte mennesker? Er det riktig av produsentene å bruke psykiske triks som å hinte om at man er en uengasjert slappfisk om man ikke tømmer kontoen sin i fanget på de?

 

Disse uttrykkene er så elendig på engelsk at de over hodet ikke fortjener å bli låneord på norsk. Vekk med søppelspråket, frem med norsken. :thumbup:

Lenke til kommentar
HD3850 - Mid-end

HD3870 - High-end

HD3870X2 - Entusiast(-end)

Jeg har lenge irritert meg over dårlig engelsk og dårlig norwenglish.

 

Er det noen ende på midten av skalaen? Er den høyeste enden av skalaen virkelig den høyeste enden av skalaen når skalaen fortsetter oppover til noe ennå høyere? Er entusiastnivået enden på skalaen? Eller fortsetter det ennå videre? Hva er det man egentlig er så entusiastisk over hvis man velger et entusiast-produkt? Kan man ikke være entusiast uten å vrenge lønnskontoen? Er penger et mål på entusiasme? Er de med slunkne lønnskontoer, eller ennå verre tynnslitte studielånsutbetalinger, slappe og uengasjerte mennesker? Er det riktig av produsentene å bruke psykiske triks som å hinte om at man er en uengasjert slappfisk om man ikke tømmer kontoen sin i fanget på de?

 

Disse uttrykkene er så elendig på engelsk at de over hodet ikke fortjener å bli låneord på norsk. Vekk med søppelspråket, frem med norsken. :thumbup:

Entusiast-end var bare en spøk da, og ellers måj eg si meg helt enig :p

Det er litt rot med klassene ja, men jeg vil ikke påstå at 3870 er et middelsendekort :p

Lenke til kommentar

Middelklassen er ganske så stor ja, og det er stor forskjell på dårligste og beste i middelklassen. Det drar alle spill, men det skal også alle middelklassekort gjøre (for de som ønsker god ytelse, og god grafikk men som ikke trenger det beste av grafikk og Eye-candy)

 

Budsjettklassen er for de som driter i grafikk, og enten ikke spiller, eller så ønsker de bare å spille på lowest.

 

Entusiast. Her skal alt aller helst på max og så mye eye-Candy som det går ann å prakke på spillet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...