brusher11 Skrevet 8. mars 2003 Del Skrevet 8. mars 2003 Har en gammel TV (fra '91) som ikke takler signaler fra PC-en (blir svart-hvitt). Det er helt greit, men det jeg lurer på er om det ikke finnes noen "gadgets" som fikser dette ?!?!" Mener at jeg har hørt om en slags adapter som ordner farger?!?!? Lenke til kommentar
hageby1 Skrevet 8. mars 2003 Del Skrevet 8. mars 2003 Jeg har en helt ny tv, og der blir det og svart/hvitt Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 8. mars 2003 Del Skrevet 8. mars 2003 Sett TV-utgangen på skjermkortet til Composite, og bildeformat til PAL. Da skal det bli farge. Eller kjøp en slik en: http://www.psdata.no/product.asp?id=&sku=1...mkort+%2F+Annet Lenke til kommentar
brusher11 Skrevet 9. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2003 Takk for tipset! Men hvordan får jeg satt TV-utgangen på skjermkortet til Composite?? Har prøvd alle mulige slags innstillinger i alle tenkelige menyer. Er det noe som må gjøres på selve kortet?? Hvis jeg da har slikt i det hele tatt!?!?! Har et NVIDEA GeForce4 Ti 4200, 64MB DDR, Tv-out skjermkort. Takker! Lenke til kommentar
striky Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 Antar at du overfører bildet gjennom en s-video-kabel? Du trenger da en omformer som gjør om signalet til kompositt. Fåes kjøpt hos blant annet www.svideo.com Lenke til kommentar
BigWhig Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 Antar at du overfører bildet gjennom en s-video-kabel?Du trenger da en omformer som gjør om signalet til kompositt. Fåes kjøpt hos blant annet www.svideo.com Finner også på Biltema, koster 30 kr ca. Lenke til kommentar
striky Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 Vær obs på at enkelte omformere ikke omformer selve signalet, kun overføringstypen. For å kunne koble et skjermkort til en TV med s-videokabel, uten at TVen støtter s-video, trenger man disse komplette omformerne som du får blant annet hos ovenfornevnte nettsted. (Ellers blir bildet svart/hvitt) Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 det er irriterende at dataskjermer skal vere så gode i forhold til TVen...hadde vert fint med ein 32" til PCen...funker til DVDfilmer da...men har jo dvd-spiller så... Lenke til kommentar
brusher11 Skrevet 10. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2003 Jaja...kan vel bare konkludere med at jeg trenger en mer "up-to-date" TV. Blir ikke rare kassa på et usselt studielån...hmm, still....... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå