Gå til innhold

Nytt pc oppsett?

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe nye deler til pcen og har blitt litt grønn på sånt siden sist jeg holdte på.

Hovedkort:ASUS P5N-E SLI, nForce-650i SLI, ATX, Socket-775, GbLAN, DDR2, 2xPCI-Ex16 (P5N-E SLI)

Prossessor:INTEL Core 2 Duo E6850 3.0GHz 1333Mhz Socket LGA775, 4MB, BOXED m/vifte (BX80557E6850)

Ram:KINGSTON DDR2 HyperX PC6400 2048MB CL4, Kit w/two matched HyperX 1024MB LL (KHX6400D2LLK2/2G)

Skjermkort:ASUS GeForce 8800GT 512MB GDDR3, PCI-Express 2.0, 2xDVI-I/ HDCP, 600MHz (EN8800GT/G/HTDP/512M)

Planen min er å kjøre Age of Conan greit, hvordan tror dere AoC vil kjøre med dette oppsettet? Når jeg sier "greit" så mener jeg at fpsen burde ligge på 40+

Ps. Noe mer jeg burde hiv med på kjøpet av dette?

Har ikke noe særlige planer om å overklokke og rammen burde helst ha vært 2gb mer men det haster ikke.

Endret av Neonrush
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Usikker på om jeg skal gå for, ASUS GeForce 8800GT 512MB GDDR3, PCI-Express 2.0, 2xDVI-I/ HDCP, 600MHz (EN8800GT/G/HTDP/512M)

Eller, SAPPHIRE Radeon HD 3870 512MB GDDR4, PCI-Express 2.0, "Ultimate Edition"

Endret av Neonrush
Lenke til kommentar
Usikker på om jeg skal gå for, ASUS GeForce 8800GT 512MB GDDR3, PCI-Express 2.0, 2xDVI-I/ HDCP, 600MHz (EN8800GT/G/HTDP/512M)

Eller, SAPPHIRE Radeon HD 3870 512MB GDDR4, PCI-Express 2.0, "Ultimate Edition"

Usikker på hva som er best, men hvis du har planer om å gå for Radeon-kortet bør du finne et annet hovedkort som støtter Crossfire i stedet hvis du har planer om to skjermkort :)

Har du ikke planer om to skjermkort kan det være like lurt å gå for et rent intel-chipset, feks P35 er forholdsvis rimelige..

Endret av Bardis
Lenke til kommentar

Hadde helt glemt av crossfire og sli, visst jeg går for ati kortet skal jeg finne et greit hovedkort med crossfire. Hadde vært litt teit å kjøpt sli også hatt crossfire skjermkort.

Har lest mye om begge kortene men har ikke klart å bestemme helt for hvilket jeg skal kjøpe.

Bekker meg litt mer mot 8800gt, har bare hatt gode erfaring med geforce kort i forhold til ati.

Akkurat nå har jeg Radeon x1600 pro, 512mb. Det kortet er ikke mye å skryte av..

Men takk for at du minte meg på SLi og Crossfire :)

Endret av Neonrush
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...