Gjest gutt27 Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 hvordan få psykolog? MÅ man få henvisning fra legen eller kan man ta kontakt direkte? om man får henvisning, må man betale fullpris da? Lenke til kommentar
Timeo Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Prat med fastlegen din. De trenger jo vel å sortere ut pasienter etter alvorlighetsgraden på lidelsen, sånn at de som er alvorlig syke får komme til først. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 NAV sier følgende: Du trenger henvisning fra lege eller barnevernesleder for å få dekket utgifter. Uten henvisning kan du få dekket utgifter til opptil tre utredende samtaler. For at du skal få dekket utgifter, må psykologen ha avtale om driftstilskudd med et regionalt helseforetak. For å finne ut om psykologen har driftstilskudd, kan du enten spørre psykologen direkte, eller gå inn på nettsiden til det regionale helseforetaket du tilhører. Hvis du går til psykolog uten driftstilskudd, må du betale alle kostnader selv. Mer info: http://www.nav.no/page?id=371 Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Du trenger overhodet ikke gå via fastlegen din. Du kan søke privat hos de psykologene som står oppført i telefonkatalogen. Legen din skal også ha en liste med telefonnummer til forskjellige psykologer/psykiatere. Det går som oftest mye kjappere å komme inn hvis du tar kontakt selv. Hvis legen søker kan det ta over seks måneder før du kommer inn. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Nei du må ikke men du sitter med store deler av regningen selv. Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 Nei du må ikke men du sitter med store deler av regningen selv. Det stemmer ikke. Du kan ta kontakt med legen etter at du har kontaktet psykologen. Frikort-grensen gjelder like fullt ut. Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 Du TRENGER som de sier ikke henvisning. Du kan så klart få dekket en del om du går gjennom fastlegen din. Jeg foreslår at du sjekker opp litt selv. Det finnes mange former for samtaleterapi, man må ikke gå til en psykolog. Anbefaler deg å sjekke litt rundt jeg, for å se hva som kunne være interessant for deg. Går ut i fra at det er kjekt å få tilbake penger og alt det, men din mentale helse er vel viktigere enn de stakkars kronene du får refundert om det er det det står på. Jeg har benyttet meg av en side med mye nyttig informasjon innenfor i alle fall noen samtaleformer. Du kan jo ta en titt, www.feelings.no Ikke vent på at leger eller noen andre skal fikse opp. Få deg en å prate med :-) Lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå