Gå til innhold

NI Audio Kontrol 1: Problemer med flere outputs samtidig


Anbefalte innlegg

Heisann, trenger litt hjelp her. Har problemer med mitt Native Instruments Audio Kontrol 1 eksterne lydkort. Har i en god tid kjørt to studiomonitorer ut fra denne og gikk for ikke så lenge siden til innkjøp av en subwoofer. Det var da jeg fikk problemer. AK1 har fire outputs men er delt opp slik at output 1/2 og 3/4 er separert hver for seg slik at jeg ikke kan få lyd ut på alle kanalene samtidig i windows. Sånn som det er nå får jeg kun lyd ut av enten studiomonitorene (output 1/2) eller subwooferen (output 3) Sjekk vedlagte bilder, så forstår du:

 

post-61480-1211925853_thumb.jpgpost-61480-1211926287_thumb.jpg

 

Så spørsmålet mitt er hvordan jeg får lyd ut av alle kanalene samtidig når de er separert hver for seg? Jeg har kommet ett lite steg videre, lastet ned en "multiple output plugin" til winamp som gjorde at jeg kunne bruke både output 1/2 & 3/4 samtidig, da får jeg lyd fra både monitorene og subwooferen, men dette fungerer selvfølgelig bare på filer som blir spillt gjennom winamp og ikke andre windows programmer.

 

Setter virkelig pris på all hjelp jeg kan få her! Er litt kjipt at det ikke virker som det skal :(

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Har funnet ut av problemet nå, var jeg som hadde kobla det opp feil. Output 1/2 skal kobles til Left og Right input på subwooferen og så kobles studiomonitorene til utgangene på subwooferen ved hjelp av to xlr kabler.

 

post-61480-1214384349_thumb.jpg

 

Så du må skaffe deg to jack-kabler som går fra lydkort til sub og to xlr kabler fra sub til studiomonitorene.

Lenke til kommentar

Er storfornøyd nå som jeg har fått det til å virke. Kjempegod lyd! Får heller ingen merkbar tidsforsinkelse når jeg plugger i gitaren, kan fint spille med 4-6ms delay. Har ikke noe negativt å si om kortet sålangt, passer veldig bra til mitt bruk. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...