Gå til innhold

Mobilen døde etter avslåing av telefonen


Anbefalte innlegg

Jeg fikk den fantastiske ideen om at jeg skulle slå mobilen min av og på igjen idag. Problemet er bare det at når jeg slå den av så døde den. Jeg får den ikke på igjen. Har prøvd å byttet batteri, tatt simkortet ut og inn, ladet telefonen osv osv. Men den er bare død. Eneste reaksjonen jeg får er at hvis jeg prøver å slå den på så kommer det litt rødt lys der det er infrarød mottakk på den. Er en Sony Ericsson K800i. Noen som har noe tips til hva det kan være? den funket jo tross alt helt fin til jeg selv slo den av. Noen som eventuelt vet om noe verksted i Trondheimsområdet (eller andre steder) som kan fikse den eller eventuelt berge telefonboka mi så jeg ikke mister alle nr. mine?? Er jo det viktigste å berge det på den syns jeg. En ny telefon får jeg jo alltids kjøpt.

 

takker for alle svar.

Hilsen Lars

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alle verksted må oppdatere programvare for at de skal få betaling for reprasjonen. Hvis du ikke vil ha oppdatert software må du nok betale selv.

 

Kalvegodt: Det er feil. Man kan reklamere på en telefon i fem år, men reklamasjon gjelder kun produksjonsfeil, ikke slitasje etc. som garantien delvis gjør. Da dette var oppe i høyesterett mente retten at en mobil har 3-4 års levetid, så etter 4 år er det neppe noen vits i å reklamere uansett.

Lenke til kommentar

Det du kan be et verksted om å gjøre er å KUN legge inn preconfig-sw. Hvis du er heldig så blir det liv i apparatet ditt og du kan hente ut tlf-listen din. Men det er best at det blir lagt inn fabrikk-software (content-sw).

Men gjør også oppmerksom på at det trenger nødvendigvis ikke være feil i software som er grunnen til at apparatet ditt nå er dødt, men sjansen er absolutt tilstede ja.

 

Alle verksted må oppdatere programvare for at de skal få betaling for reprasjonen.

Dette stemmer ikke Kjelkeskrekk

Lenke til kommentar

Kalvegodt: Det er sant, men det er vanskelig å bevise etter noen år. Det er ikke 5 års returrett. Det heter reklamasjon.

 

Alle verksted må oppdatere programvare for at de skal få betaling for reprasjonen.

Dette stemmer ikke Kjelkeskrekk

Der kom du ja:)

Da har jeg blitt feilinformert av min tekniker i alle fall. Jeg trekker selvfølgelig påstanden. Er det slik fra alleprodusentene, at verkstedene ikke er pliktige til å oppdatere SW, eller bare noen?

Endret av Kjelkeskrekk
Lenke til kommentar
Da har jeg blitt feilinformert av min tekniker i alle fall. Jeg trekker selvfølgelig påstanden. Er det slik fra alleprodusentene, at verkstedene ikke er pliktige til å oppdatere SW, eller bare noen?

 

Jeg personlig reparerer kun SE. Så hva de som reparerer de andre merkene må forholde seg til har jeg ikke idé om. Nå har det seg slik at man egentlig etter boka skal først prøve å oppgradere telefonen for å se om det fikser problemet. Men når man har skrudd en stund så vet man hvilke feil som ikke har noe med software å gjøre. F.eks treg joystick, skurr i høyttaler, kameraluke åpner seg ikke o.l. Men ja man skal altså egentlig oppdatere sw. Som første forsøk på å reparere kundens feil, luke ut eventuelle software-bugs, og for å renske opp i telefonen. Er jo ofte jeg ser feilmelding som går f.eks "Treg joystick, ikke slett/oppgrader". Får jo fortsatt betalt av SE selv om jeg kun bytter joystick-switchen.

Lenke til kommentar

Burde jo egentlig oppdateres når de er på service, da det som regel kommer nye firmware versjoner for å fikse problemer med telefonen.

 

Ellers levert jo verkstedet ut en telefon med en firmware som de vet kan ha en feil i seg?

 

Noe som igjen kan ende med ny service, og muligens reklamasjon.

Endret av Dain Bramaged
Lenke til kommentar

Enig Dain Bramaged. Men gjett om man får sinte kunder på telefon da som klager over at man har slettet hele "livet" deres bare fordi de skulle skifte ut den defekte høyttaleren. Men klart om man vet at telefonen har en software brukeren vil få problemer med, så oppgraderer man.

Lenke til kommentar

Du får beskjed før du sender inn til service at du må ta backup av mobilen før du sender den inn. En rutinert mobilbruker bør alltids bruke ca. 15min på å innstalere mobilprogramvare til PC og ta backup på noen få min. Hvertfall telefonboken med kontakter!

Er det noe viktig som du har lagret digitalt, så er det ditt ansvar for å backup. Jaja, man lære av sine feil ;) Regner med at du husker å ta backup nå..

 

Du kan jo prøve å sjekk om du kan få koblet den til PC med medfølgte software(eller last ned).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...