LarsLarsLars Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Jeg fikk den fantastiske ideen om at jeg skulle slå mobilen min av og på igjen idag. Problemet er bare det at når jeg slå den av så døde den. Jeg får den ikke på igjen. Har prøvd å byttet batteri, tatt simkortet ut og inn, ladet telefonen osv osv. Men den er bare død. Eneste reaksjonen jeg får er at hvis jeg prøver å slå den på så kommer det litt rødt lys der det er infrarød mottakk på den. Er en Sony Ericsson K800i. Noen som har noe tips til hva det kan være? den funket jo tross alt helt fin til jeg selv slo den av. Noen som eventuelt vet om noe verksted i Trondheimsområdet (eller andre steder) som kan fikse den eller eventuelt berge telefonboka mi så jeg ikke mister alle nr. mine?? Er jo det viktigste å berge det på den syns jeg. En ny telefon får jeg jo alltids kjøpt. takker for alle svar. Hilsen Lars Lenke til kommentar
Douglas Quaid Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Det same har hendt med meg to gonger. Ikkje nøl med å levere den tilbake der du kjøpte den. Påstår dei at det er din feil at den er øydelagd, skal dei kunne dokumentere det. Lenke til kommentar
LarsLarsLars Skrevet 27. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2008 Jo men det er snart 2 år siden jeg kjøpte den. så får det jo ikke på garantien. Uansett så når jeg lever inn mobilen så sletter de jo alt på den? Lenke til kommentar
havfal Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Det er to års garanti på Sony Ericsson. Et verksted sletter alt på telefonen, så det kan være lurt å ha en backup. Ser jo at det siste kan være et problem. Lenke til kommentar
Douglas Quaid Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 (endret) Kjøpslova seier at du har 5 års returrett dersom det er feil på vara, noko som er svært sansynleg i dette tilfellet. Endret 27. mai 2008 av Kalvegodt Lenke til kommentar
LarsLarsLars Skrevet 27. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2008 Dritt. Er det ikke noen plass de fikser det uten å slette alt da? Lenke til kommentar
havfal Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Alle verksted må oppdatere programvare for at de skal få betaling for reprasjonen. Hvis du ikke vil ha oppdatert software må du nok betale selv. Kalvegodt: Det er feil. Man kan reklamere på en telefon i fem år, men reklamasjon gjelder kun produksjonsfeil, ikke slitasje etc. som garantien delvis gjør. Da dette var oppe i høyesterett mente retten at en mobil har 3-4 års levetid, så etter 4 år er det neppe noen vits i å reklamere uansett. Lenke til kommentar
Douglas Quaid Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Mobilar inneheld OFTE produksjonsfeil sjølv om dei ikkje dukkar opp før lenge etter ein kjøpte den. Lenke til kommentar
LarsLarsLars Skrevet 28. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2008 Jeg kan godt betale for å få mobilen fiksa. Har jo hatt den en del år så er mye innpå den. Men er det noen plass i trondheimsområdet jeg kan få fiksa den da? Lenke til kommentar
jevel Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Ring SE og spør dem om autorisert serviceverksted i Trondheim. -KJ Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Det du kan be et verksted om å gjøre er å KUN legge inn preconfig-sw. Hvis du er heldig så blir det liv i apparatet ditt og du kan hente ut tlf-listen din. Men det er best at det blir lagt inn fabrikk-software (content-sw). Men gjør også oppmerksom på at det trenger nødvendigvis ikke være feil i software som er grunnen til at apparatet ditt nå er dødt, men sjansen er absolutt tilstede ja. Alle verksted må oppdatere programvare for at de skal få betaling for reprasjonen. Dette stemmer ikke Kjelkeskrekk Lenke til kommentar
havfal Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 (endret) Kalvegodt: Det er sant, men det er vanskelig å bevise etter noen år. Det er ikke 5 års returrett. Det heter reklamasjon. Alle verksted må oppdatere programvare for at de skal få betaling for reprasjonen. Dette stemmer ikke Kjelkeskrekk Der kom du ja:) Da har jeg blitt feilinformert av min tekniker i alle fall. Jeg trekker selvfølgelig påstanden. Er det slik fra alleprodusentene, at verkstedene ikke er pliktige til å oppdatere SW, eller bare noen? Endret 28. mai 2008 av Kjelkeskrekk Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Da har jeg blitt feilinformert av min tekniker i alle fall. Jeg trekker selvfølgelig påstanden. Er det slik fra alleprodusentene, at verkstedene ikke er pliktige til å oppdatere SW, eller bare noen? Jeg personlig reparerer kun SE. Så hva de som reparerer de andre merkene må forholde seg til har jeg ikke idé om. Nå har det seg slik at man egentlig etter boka skal først prøve å oppgradere telefonen for å se om det fikser problemet. Men når man har skrudd en stund så vet man hvilke feil som ikke har noe med software å gjøre. F.eks treg joystick, skurr i høyttaler, kameraluke åpner seg ikke o.l. Men ja man skal altså egentlig oppdatere sw. Som første forsøk på å reparere kundens feil, luke ut eventuelle software-bugs, og for å renske opp i telefonen. Er jo ofte jeg ser feilmelding som går f.eks "Treg joystick, ikke slett/oppgrader". Får jo fortsatt betalt av SE selv om jeg kun bytter joystick-switchen. Lenke til kommentar
havfal Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Ok, sånn å forstå. Jeg jobber i butikk med nær tilknytning til et Nokia-verksted, og de er veldig nøye på det med SW-oppdatering. Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 (endret) Burde jo egentlig oppdateres når de er på service, da det som regel kommer nye firmware versjoner for å fikse problemer med telefonen. Ellers levert jo verkstedet ut en telefon med en firmware som de vet kan ha en feil i seg? Noe som igjen kan ende med ny service, og muligens reklamasjon. Endret 29. mai 2008 av Dain Bramaged Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 Enig Dain Bramaged. Men gjett om man får sinte kunder på telefon da som klager over at man har slettet hele "livet" deres bare fordi de skulle skifte ut den defekte høyttaleren. Men klart om man vet at telefonen har en software brukeren vil få problemer med, så oppgraderer man. Lenke til kommentar
Athikez Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Du får beskjed før du sender inn til service at du må ta backup av mobilen før du sender den inn. En rutinert mobilbruker bør alltids bruke ca. 15min på å innstalere mobilprogramvare til PC og ta backup på noen få min. Hvertfall telefonboken med kontakter! Er det noe viktig som du har lagret digitalt, så er det ditt ansvar for å backup. Jaja, man lære av sine feil Regner med at du husker å ta backup nå.. Du kan jo prøve å sjekk om du kan få koblet den til PC med medfølgte software(eller last ned). Lenke til kommentar
korky Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 De fleste verksteder henter ut infoen som ligger der mot et gebyr. Bare si fra til forhandleren når du leverer den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå