Bellanca Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Skal kjøpe en Imac 24" 3.06 nå, og vurderer samtidig å oppgradere en tidlig FCP versjon til siste studio versjon. Dette vil koste meg sanut 6k. Jeg har sittet og studert programmet på nettet og i butikk lenge nå, og er veldig imponert. Spesielt syns jeg Color og motion virker fantastisk bra, og selvfølgelig FCP og DVD studio. Problemet mitt er vel at jeg ikke på noen måte kan si jeg trenger det, men lysten er der veldig. Jeg kunne sikkert ha valgt Final cut express og blitt godt fornøyd, men jeg har spesielt lyst på Color for å kunne bruke de mulighetene dette programmet har for å gi filmene det særpreg jeg ønsker. Jeg må jo innrømme at dette er kun til hobbybruk, men syns det er gøy å sitte å fikle med, og har i en liten mannsalder vært veldig aktiv innen foto. En annen grunn til at jeg tenker på en oppgradering nå er at min lisens er fra FCP 1, og denne kan jeg oppgradere nå. Om dette blir mulig senere har jeg ingen anelse om. Pr i dag bruker jeg SD, men kommer til å investere i HD kamera når det kommer et jeg virkelig har lyst på. (For å illustrere hva jeg mener: man trenger ikke en motorsykkel med 170 HK, men gud så morsomt det er...) Setter pris på alle vurderinger frem og tilbake. Lenke til kommentar
Sanchez_ Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Hvilken versjon har du nå da? Selv bruker jeg nyeste versjonen og er storfornøyd. Har ikke prøvd noen av de andre Men hvis du har tenkt å gå over til HD, anbefaler jeg deg å oppgradere. Lenke til kommentar
Bellanca Skrevet 28. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2008 Jeg har nå FCP 1.0. En versjon jeg kjøpte for noen år siden brukt, utelukkende for å ha muligheten til å oppgradere til nyere versjoner, fikk den for noen hundrelapper. Bruker den faktisk ikke engang nå... Hva syns du om Color og Motion? Er spesielt disse to jeg ser som den store bonusen i denne pakken og som virkelig interesserer meg. Ser for meg at f.eks. motion kan brukes i det uendelige, stort sett bare fantasien som setter grensene. Og Color virker veldig braog i tillegg ser det intuitivt og ganske lettlært ut. Lenke til kommentar
Sanchez_ Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 Color har jeg brukt lite. Men Motion er helt genialt... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå