Gå til innhold

Release i Visual c++ 2008 express

Anbefalte innlegg

Hei.

Har et problem med at når jeg bygger en release så fungerer den kun på min egen pc.

Hvis noen andre da prøver å starte exe filen jeg har lagd får de følgende beskjed:

"Dette programmet kunne ikke starte fordi programkofigurasjonen er feil. Hvis du installerer programmet på nytt, kan dette løse problemet."

Noen som har en ide om hva jeg kan ha gjort ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.

Har et problem med at når jeg bygger en release så fungerer den kun på min egen pc.

Hvis noen andre da prøver å starte exe filen jeg har lagd får de følgende beskjed:

"Dette programmet kunne ikke starte fordi programkofigurasjonen er feil. Hvis du installerer programmet på nytt, kan dette løse problemet."

Noen som har en ide om hva jeg kan ha gjort ?

Det mangler sikkert noen .DLL-filer(kanskje .NET) på den andre maskina.

Lenke til kommentar
Nei, må være noe annet. For den andre maskinen det har blitt testet på har alt jeg har brukt i prosjektet. Ble forresten samme resultatet forrige prosjekt jeg prøvde å release også.

Har du installert Visual c++ 2008 express på den andre maskina?

Lenke til kommentar

Da jeg brukte Visual C# express for noen år siden, ble .NET 2.0 automatisk installert. Den gang var ikke .NET 2.0 forhåndsinstallert på windows maskiner, så for å kjøre programmer laget med dette IDEet på andre maskiner måtte man installere det manuellt.

Det kan være at den andre maskinen ikke har installert riktig versjon av et eller annet bibliotek programmet ditt bruker(som f.eks. .NET).

Man trenger ikke installere Visual C++ 2008, men en IDE-installasjon installerer naturlig nok alle biblioteker det kompilerer for.

Endret av JeffK
Lenke til kommentar

Vel, har prøvd på flere pcer. Kan ikke si sikkert om alle, men vet at 2 av dem har de samme bibliotekene som meg. Personene som ville se om mitt funket skrev på samme oppgaven. Så derfor tror jeg det har noe med instillinger en plass i visual studio å gjøre. Hvis det på noen måte har med at jeg har gått over til 2008 fra 2005 så hopper jeg glatt tilbake.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...