Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sliter med å gi slipp på eksen

Gjest Trådstarter

Anbefalte innlegg

Gjest Trådstarter

Er anonym fordi jeg ikke vil ha dette knyttet mot brukeren.

For en uke siden ble det slutt med kjæresten. Vi hadde vært sammen i 3 måneder og det har vært fantastisk. Bruddet kom overraskende på oss begge. Jeg var hos henne helga og vi hadde det kjempegodt. Så på tirsdag sa hu at hu var litt usikker og at det kom helt brått. Vi bestemte oss for å ta en ukes pause, men allerede på torsdag så sa hu at det ikke kom til å gå. Jeg hadde allerede på tirsdag bestemt meg for at jeg ikke skulle forvente noe for å ikke bli skuffa.

Men jeg ble knust. Jeg spiste ikke noe fordi jeg ikke klarte. Tro meg jeg prøvde. Mamma trodde jeg var sjuk fordi jeg hadde feber og var helt slapp. Så på torsdag så snakka vi og ble enige om at vi skal være venner. Gode venner :) Jeg kom til hu og sov over til dagen etterpå. Vi hadde sex fordi som hu sier selv. "Du er god i senga og jeg er god i senga. Det blir gode venner det".

Og vi er enige at vi kan ha et sånn sett åpent forhold. Ikke basert på sex, men når vi er hos hverandre kan vi sove sammen og holde rundt hverandre og hvis det blir aktuelt og begge vil. Sex. Jeg har sagt klart at jeg har følelser for hu og har ikke noe imot å bli sammen igjen, men vil heller være venn enn ikke noe. Og dette har gått greit. Iallefall de første dagene. Men nå så savner jeg hu mer og mer.

Jeg ser et håp i å bli sammen igjen. For hu har sagt siden starten av pausen at hu savner meg ekstremt mye på kvelden. Bare at det ikke er så mye på dagen. Men hvorfor skal det hindre noe? I få forhold savner man hverandre 24/7. Jeg ville selvfølgelig ikke hatt noe håp hvis hu ikke har noe savn, men nå vil jeg heller overbevise henne om at det kan være nok når hu savner meg så mye på kvelden. Stemmer ikke det?

Så det jeg spør om her er; Jeg har avtalt at jeg skal komme til hu i morra. Hu tror det bare er et vanlig vennebesøk, men jeg vil si de rette ordene. Som at hu betyr utrolig mye for meg og jeg vil ha en sjanse til. Noen som har noen gode argumener her? Hu har også sagt at hu hadde likt at jeg hadde kommet spontant og gjort noe for at hu skal føle noe tilbake, men at det ikke er sikkert at det hadde hjulpet.

Hu har følelser for meg. Følelser over vennskap. Men hvordan kan jeg overbevise henne om at det er nok? Vil seriøst være med hu. Hadde planlagt å være med hu resten av sommeren. Nå blir det kanskje litt. Tror ikke jeg hadde klart å se hu sammen med noen andre. Og det ville knust meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den berømte 3mnds kneika. Virker som forhold etter erfaringer fra eget liv, og andres enten ryker rundt 3mnd, eller varer en god stund lenger.

Jeg tror dette om dama: Hun vil ha deg når hun er ensom, ikke når hun er med andre, med andre ord kan hun like godt finne på å bytte deg ut hvis sjansen byr seg. Hun er egoistisk, og du ødelegger for deg selv, siden du godtar det. Det hjelper heller ikke at du har sex med hu.

Men for all del, jeg er negativ. Kjør på i morgen, men blir det ikke noe forhold dropper du hele greia, og kutter kontakt med henne til du blir normal igjen.

Lenke til kommentar
Den berømte 3mnds kneika. Virker som forhold etter erfaringer fra eget liv, og andres enten ryker rundt 3mnd, eller varer en god stund lenger.

Jeg tror dette om dama: Hun vil ha deg når hun er ensom, ikke når hun er med andre, med andre ord kan hun like godt finne på å bytte deg ut hvis sjansen byr seg. Hun er egoistisk, og du ødelegger for deg selv, siden du godtar det. Det hjelper heller ikke at du har sex med hu.

Men for all del, jeg er negativ. Kjør på i morgen, men blir det ikke noe forhold dropper du hele greia, og kutter kontakt med henne til du blir normal igjen.

Du er ikke negativ i det hele tatt. Mye av det du skriver stemmer. Trådstarter, du kan prøve deg frem, men ikke forvent noe som helst. Denne damen høres ut som ei som ikke vet hva hun vil følelsesmessig. Og du sier at dere er gode venner. Dere har vært tross alt sammen i kun 3 måneder ergo det er ikke mye historie, så mye kommer til å bli glemt veldig fort. Gode venner skriver du, hvor lenge tror du det kommer til å være, når hun finner seg en annen hvor god venn tror du du kommer til å føle deg da? Tror du har det bedre med å kutte henen helt ut, så slipper du å gå på smellen. Det funker ikke om den ene parten har følelser for den andre og ikke omvendt. Er devserre ikke som på flmer at man sier jeg elsker deg og kun deg og man blir sammen igjen (bare et utrolig dårligt eksempel).

Lenke til kommentar
Så det jeg spør om her er; Jeg har avtalt at jeg skal komme til hu i morra. Hu tror det bare er et vanlig vennebesøk, men jeg vil si de rette ordene. Som at hu betyr utrolig mye for meg og jeg vil ha en sjanse til.

Du har avtalt? ;P Tviler på at det kommer til å hjelpe, selv ville jeg heller forblitt singel enn å måtte synke til der man må prate i evigheter om hvor mye jenta betyr for meg, for så å kanskje vinne ho tilbake fordi du ber om det. Face the reality, jenta vil åpenbart bare ha et seksuellt forhold til deg, og så lenge hun får det så er hun nok veldig tilfredsstilt nok. En ting du kan prøve er å ikke gi henne det, for så å se om ho blir mer interessert i deg. Likevel er faren for at hun finner en ny pulevenn, og det trenger nok du også

Lenke til kommentar
Gjest Trådstarter

Dropper alt det der med (dere kjenner henne ikke, men det gjør jeg) for det veit jeg selv ser tåpelig ut når jeg skal komme med svar selv til andre.

Har snakka med hu nå. Ble telefon siden det passa dårlig for begge å møtes i dag. Mens jeg gikk og trodde at hu hadde følelser for meg, men syns ikke var riktig så hadde hu sagt noe mer direkte som jeg ikke fikk med meg/hu sa annerledes. Hu syns er feil å være sammen med meg. Når jeg da skjønner hele greia så kan jeg lettere gi slipp på henne føler jeg. For som jeg før sa "Jeg har kanskje mista den beste kjæresten i verden, men jeg har fått den beste venninna" Men det var før hu begynte å si ting som jeg tok som hint til at hu var mer usikker igjen. Nå er hu sikker og jeg sikker.

Så da satser jeg på et langt gått venneforhold også håper jeg og tror nok at jeg har kommet godt over hu når hu finner seg en annen en. Hu lovte det kom til å ta flere måneder, men som vi vet så er jo kjærligheten uforutsigbar. Da er det bare med å starte opp med hard core gaming i sommmer med blanding av trening og soling blanda inn så jeg ikke ser så helt forjævlig ut for evt. ei annen ei :cool:

Takk for tips. Selv om jeg KANSKJE ikke kommer til å følge dem så er jeg takknemlig for tilbakemeldinger fra andre synspunkt :)

Lenke til kommentar
Gjest bob23oslo

Vet du hva trådstarter? Jeg er i nøyaktig samme situasjon som deg nå. Bare min slo opp for ca en mnd siden. Hun var fortsatt glad i meg, men ville bare være "venner". Piss!

Jeg har litt selvrespekt, og har kuttet all kontakt med henne. Slettet henne på facebook og msn. Orker ikke vite at hun finner seg ny type, og jeg sitter igjen som taperen.

Ikke noe kritikk til dine valg egentlig, jeg vet bare hva som funket best for meg. Det er å glømme hele greia, og se fremover. Så i framtiden når du sitter med en jente som er ti ganger diggere enn eksen din, så kan hun angre og se hva slags sjanse hun forspilte ;)

Lenke til kommentar
Gjest Trådstarter
Vet du hva trådstarter? Jeg er i nøyaktig samme situasjon som deg nå. Bare min slo opp for ca en mnd siden. Hun var fortsatt glad i meg, men ville bare være "venner". Piss!

Jeg har litt selvrespekt, og har kuttet all kontakt med henne. Slettet henne på facebook og msn. Orker ikke vite at hun finner seg ny type, og jeg sitter igjen som taperen.

Ikke noe kritikk til dine valg egentlig, jeg vet bare hva som funket best for meg. Det er å glømme hele greia, og se fremover. Så i framtiden når du sitter med en jente som er ti ganger diggere enn eksen din, så kan hun angre og se hva slags sjanse hun forspilte ;)

Har vært borti det før med en eks. "Vi kan jo være venner da." Også nekter hu å snakke med meg i 1 måned før vi kan begynne å snakke sammen. Men det var et 2 års forhold som slutta. Dette er 3 måneder derfor ligger ikke følelsene så dypt. Det starta med at vi var venner og grunnen til at jeg ville mer var fordi hu er så god å snakke med. Og derfor syns jeg at jeg kan fortsette å være venn med hu siden det var bare 3 måneder.

Vet ikke hvor lenge du var sammen med din Bob, men jeg tror det har litt å si på lengden av forholdet og hvor dypt følelsene ligger. Har en liten teori om at korte forhold har mange små følelser liggende på overflaten, mens langvarige forhold har mindre, men dypere følelser. Tolk det som dere vil :tease:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...