tkorsvold Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Hallo, Skal bygge meg en HTPC. Tenker på å plugge i et grafikkort med component ut til den gamle og fortsatt svært gode 32" Finlux CRT-tven min (årets tv i Lyd og Bilde i 2000, 2001, og 2002). Men blir et slikt bilde bra nok? Tenkte på å kjøre 800x600 og Windows Vista Media Center. Vil dette fungere noe særlig? HDTV skal jeg jo kjøpe, men tenkte å vente så lenge som mulig. TV-sendinger i HD er det jo fortsatt fint lite av. mvh Thorstein K Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Ja og nei... Om du kjører en DVD-rip film over til TVen så vil det bildet bli tilsvarende som om du spillte av en DVD på vanlig måte via en DVD-spiller. Med andre ord så blir det så bra som man kan forvente. Gamle typer CRT TVer har dog to problemer: De har lav oppløsning (ca 576x480) og også pixler som flyter sammen mye mye mer enn på en LCD skjerm. Dette merker du ikke i video der man ser alt i en helhet uansett, men på tekst så gjør kombinasjonene av dise to faktorene at den blir nesten ulesbar. Du kan til en viss grad motvirke dette ved å pumpe opp skriftstørrelsen, men selv da er det dårlig, og dessuten har du jo allerede liten plass på skjermen, og du vil da spise opp enda mer plass. Kort sagt: tradisjonelle CRT-skjermer er bra til video, men tilnrmet ubrukelig for tekst, og dermed også generellt data-bruk som surfing osv. -Stigma Lenke til kommentar
camxer Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Stigma har egentlig sagt det som skal sies, så jeg skal ikke kommentere så veldig mye. Hvis du har problemer med at bildet vises svart/hvitt, så må du skaffe deg en s-vid til scart adapter og modifisere den litt. Alt finnes på google, du må bare flytte over noen kabler i adapteret. Lenke til kommentar
tkorsvold Skrevet 27. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2008 Men er det ikke veldig stor forskjell på s-video og component??? T Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå