Gå til innhold

Finnes det en switch eller noe som gjør at man kan bruke samme skjerm,samme mus og tastatur på to pc,er?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, det finnes mange slike. De heter KVM switcher og det finens som regel en egen kategori for dem på de felste store nettbutikker som hercules linket til som eksempel på Komplett.no

 

Det er også et alternativ jeg vil nevne for de tilfelle der du har skjermer koblet til begge maskinene, men bare et set med mus/tastatur. I slike tilfeller så kan du bruke en helt software basert løsning som i tillegg er helt gratis --> Synergy (google it). Programmet er vanvittig bra og jeg kan knapt leve uten det nå siden jeg gjerne bruker 3-4 maskiner samtidig i noen tilfeller og dete lar meg gjøre det like enkelt som om jeg kontrollerte en enkelt maskin. Alle maskinene må dog ha sin egen skjerm, og det kan være en fordel eller ufordel avhengig om du har flere skjermer og om du VIL ha oversikten over alle maskinene samtidig.

 

En annen løsning dersom du bare har èn skjerm som også er gratis og rent software basert er å rett go lsett bruke Remote desktop, RealVNC eller et av disse lignende programmene. om du ikek har brukt dette før så baserer de seg på at du bare overfører innholdet av skjermen på ene maskinene over nettverket til skjermen der du sitter og dermed lar deg fjernstyre en maskin uansett hvor du egentlig sitter. Det er EN betydelig ufordel med dette, og det er at visse ting som video eller spill rett og slett ikke kan overføres bra fordi det tar for mye båndbredde på nettverket, men det fungerer for å fjernstyre så og si alt annet, så om det er primært en server du skal bruke det til så er nok dette den beste løsningen i grunn. Du sparer penger, og det er like enkelt som en KVM switch.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...