Gå til innhold

Svart skjerm når jeg starter opp etter update på bios

Anbefalte innlegg

Hei.

tenkte jeg skulle være så lur å oppdatere min bios igjen, men noe gikk galt. Brukte Asus Update og alt gikk fint, men når den skulle "verify bios", så fikk jeg feil meld. Lukket prgrammet å fortsatte som vanlig å surfe litt rundt. Skulle så starte maskinen på nytt og etter dette har jeg ikke fått noe bildet på skjermen. Alt er svart som natten og får ikke gjort noe.

Det jeg har prøvd uten hell er å resette cmos ved å nappe ut batteriet og har prøvd å boote med bios fila på en minnepenn, men null respons. Er som om den er død, men alt av vifter og hdd og gpu går.

Har nå gått tom for ideer og trenger hjelp! Er det biosen som er korrupt og må skiftes eller finnes det en mer lettvint løsning? Er redd jeg må bytte hovedkort.

Mitt oppsett kan sees i profilen min.

På forhånd takk.

mvh,

Robert

Endret av hyped
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Endte opp med samme problem selv, kjøpte meg q9450 og skulle oppdatere bios ved hjelp av asus sitt program, alt gikk fint helt til den siste baren med verifying fortalte meg "failed", jeg prøvde å starte maskina på nytt, ende opp med svart skjerm, leverte inn hovedkortet til teknikkeren, som fikk fiksa et nytt hk.

tror det er noe feil med oppdateringa til asus, da det har hendt oss begge, jeg har forøvrig et p5b-vista premium hovedkort

men dette burde bli dekt av garanti for din del.

du har vel muligheten mellom å få din forhandler til å resette bios manuelt med ny chip eller å sende det inn som garantisak.

Endret av nirosan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...