Sewero Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Hvor mye koster en full omlakkering av en 240 sånn ca.? Hvilke problemer er det lurt å se etter når man skal kjøpe en 240? Det finns ingen modeller av 240 som er nyere enn 91`? Flere spørsmål kommer nok senere^^, Lenke til kommentar
HValder Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 1. Kjem an på fargevalg og kven som gjer det, prisen kan variere veldig fra plass til plass. Når eg skulle lakke etter ein skade på golfen min for ei tid tilbake fekk eg tilbud alt fra 3k til 5-6k. 2. Veit ikkje, men som med alle andre biler kjør den en god tur og hør/kjenn korleis den går. 3. Jo, Polar(92) og Classic(92-93). Litt anna interiør i Classic om ikkje eg hugsar mykje feil. Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Det er mulig å få bedre priser om du tar å sliper ned den gamle lakken selv. Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 27. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2008 Jeg vil ha den svart. Er det noen problem områder spessifikk på 240 med rust? Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Full omlakkering for 3-6k kr? Noen som har drikki lakk her? Skal man gjøre det skikkelig, både innvendig og utvendig slik at den gamle fargen ikke syns, så kommer vel dette på 15-25k. Pusser man ned bilen selv, og man ikke er så nøye med å lakke innvendig (undersiden av panser etc.) så vil jeg tippe på 7-8k etter det jeg fikk høre hos lakkverksteder. Skal man ha metallic lakk så koster det jjo noe mer. Lenke til kommentar
HValder Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 (endret) Ikkje som eg kan komme på hvertfall, men du blir jo nødt å ta en grundig sjekk uansett. Ser alltid etter rust og andre smådetaljer når eg skal kjøpe bil slik at eg kan krangle ned prisen Husk å kjenne etter rust i hjulbuene. Svart som i kullstiftsvart? svart med perlemorsglans? Snakk med dei som skal gjøre jobben og kom fram til den glansen du vil ha, hør litt rundt på forskjellige plasser og hør ka tilbud dei gir. Edit: Jonas, som sagt skulle eg lakke opp etter en skade på bilen, hvis eg hadde måttet lakka opp igjen heile bilen må det ha vert en heftig skade Var bare snakk om et område over hjulbuen bake. Endret 27. mai 2008 av HValder Lenke til kommentar
eab Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 (endret) Er det noen problem områder spessifikk på 240 med rust? Tja... alt metallet Endret 27. mai 2008 av Erik Braseth Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 27. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2008 Jeg trenger bare lakk der det syns, altså på utsiden. Pussing, mener dere helt ned eller bare å "røbbe" lakken? Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 (endret) Altså å lakkere opp en så gammel bil er vel egentlig bare tull? jeg hadde iallefall ikke kommet til å kostet på en med en verdi på 10 000 -25 000, 10 000 i lakkering.. :| Endret 27. mai 2008 av vargaz Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 (endret) Jeg trenger bare lakk der det syns, altså på utsiden.Pussing, mener dere helt ned eller bare å "røbbe" lakken? Matte ned lakken der det ikke er rust, og pusse helt ned til metallet og grunne der det er rust. Dette er jo noe jobb om man vil gjøre det skikkelig. Men som sagt over, jeg hadde ikke kosta på en gammel bil med så lav verdi, så mye i lakk som en aldri vil få igjen for. Endret 27. mai 2008 av >Jonas< Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 27. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2008 For meg er det verdt det, drømt om 240 så lenge jeg husker. Funker det med sandblåsing? Lenke til kommentar
HValder Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 For å si det sånn: desto bedre du pusser, desto bedre sitter lakken. Men eg hadde aldri pussa heilt ned på metallet over heile bilen, bare dei plassane der det er rust eller skade. Lenke til kommentar
Jøtul Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 må også huske at de fleste lakkverkstedene ikke vil kun lakke bilen, og la deg gjøre grunnarbeidet selv gjør man dårlig grunnarbeid, så vil lakken få en dårlig finnish og etterhvert kan det også komme lakkrust. Dette er da meget dårlig reklame for et firma. Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 28. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2008 Men vis man sandblåser bilen fort over da? Eller skal det helst pusses for hånd? Lenke til kommentar
HValder Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Pussemaskin er vel det beste etter mi erfaring, men eg har aldri prøvd å sandblåse. Lenke til kommentar
eab Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Hvis det er drømmen din så gjør du det skikkelig (eller setter det bort, dersom du ikke har full kontroll på hva du driver med). Ellers tror jeg du vil angre om 2-3 år. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå