Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Litt spørsmål om 240.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

1. Kjem an på fargevalg og kven som gjer det, prisen kan variere veldig fra plass til plass. Når eg skulle lakke etter ein skade på golfen min for ei tid tilbake fekk eg tilbud alt fra 3k til 5-6k.

2. Veit ikkje, men som med alle andre biler kjør den en god tur og hør/kjenn korleis den går.

3. Jo, Polar(92) og Classic(92-93). Litt anna interiør i Classic om ikkje eg hugsar mykje feil.

Lenke til kommentar

Full omlakkering for 3-6k kr? Noen som har drikki lakk her? :p

Skal man gjøre det skikkelig, både innvendig og utvendig slik at den gamle fargen ikke syns, så kommer vel dette på 15-25k. Pusser man ned bilen selv, og man ikke er så nøye med å lakke innvendig (undersiden av panser etc.) så vil jeg tippe på 7-8k etter det jeg fikk høre hos lakkverksteder. Skal man ha metallic lakk så koster det jjo noe mer.

Lenke til kommentar

Ikkje som eg kan komme på hvertfall, men du blir jo nødt å ta en grundig sjekk uansett.

Ser alltid etter rust og andre smådetaljer når eg skal kjøpe bil slik at eg kan krangle ned prisen :p

Husk å kjenne etter rust i hjulbuene.

Svart som i kullstiftsvart? svart med perlemorsglans?

Snakk med dei som skal gjøre jobben og kom fram til den glansen du vil ha, hør litt rundt på forskjellige plasser og hør ka tilbud dei gir.

Edit: Jonas, som sagt skulle eg lakke opp etter en skade på bilen, hvis eg hadde måttet lakka opp igjen heile bilen må det ha vert en heftig skade :p Var bare snakk om et område over hjulbuen bake.

Endret av HValder
Lenke til kommentar
Jeg trenger bare lakk der det syns, altså på utsiden.

Pussing, mener dere helt ned eller bare å "røbbe" lakken?

Matte ned lakken der det ikke er rust, og pusse helt ned til metallet og grunne der det er rust. Dette er jo noe jobb om man vil gjøre det skikkelig.

Men som sagt over, jeg hadde ikke kosta på en gammel bil med så lav verdi, så mye i lakk som en aldri vil få igjen for.

Endret av >Jonas<
Lenke til kommentar

må også huske at de fleste lakkverkstedene ikke vil kun lakke bilen, og la deg gjøre grunnarbeidet selv ;) gjør man dårlig grunnarbeid, så vil lakken få en dårlig finnish og etterhvert kan det også komme lakkrust. Dette er da meget dårlig reklame for et firma.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...