Gå til innhold

Hvor ofte bør man slå av maskinen?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg anbefaler å slå av PC-en når du ikke bruker den, PC-en min har stått på i 1 år nå og den pleier å bråke som bare f! så jeg tror det sliter ut vifta eller noe ved å ha den på hele tia.

det hjelper litt å vaske inni pcn hvis det skjer

og det skal ikke ta skade av å slå av og på :thumbup:

Lenke til kommentar

Kommer ann på maskina. Om man sitter på en windows, og ikke driver med registeropprydding, vil den etterhvert gå tregere. Om man sitter på en osx skal den ikke gå noe tregere etter å ha hatt den på kontinuerlig over lang tid (fordi det er ikke register). Linux skal jeg ikke uttale meg om, for det har jeg ingen erfaring med.

Det er selvfølgelig andre ting som spiller inn her og.

Vet ikke om det der med støvsuging og vasking har så mye å si når man sitter på en bærbar, men det har ihvertfall en del å si på en stasjonær.

Lenke til kommentar
Ikke ta det for bokstavlig det han sa med å vaske pcen btw :p

Husk å bruke støvsuger :innocent:

Ikke noe problem å bruke støvsuger.. Leser at mange anbefaler trykkluft, men støvsuger har aldri vært noe problem så lenge du stiller ned styrken så bare støvet blir dratt opp :)

Lenke til kommentar

Om den ikke brukes særlig ofte, eller du vet den ikke skal brukes på en stund; slå den av. Det er nok en fin vane å slå den av når du legger deg, og vente med å slå den på igjen til du er tilbake fra skole/jobb, da bruker en ikke så mye strøm bare på å varme opp et tomt hus, og samtidig sliter du ikke så mye på komponentene av stadig oppstart/shutdown. :)

Personlig liker jeg å la maskinen(e) stå på 24/7. Kjører Ubuntu, så jeg har ingen problem med langtidsstabilitet (ikke uvanlig med rundt en måned oppetid), og så har jeg vent meg til å bare kunne vifte litt med musen, så er maskinen klar til bruk. Hater å vente på oppstart. :)

Støvsuger i PC er forresten en ganske dårlig idé. Munnstykket blir nemlig statisk ladet, og det slår veldig dårlig ut om du kommer for nærme noen komponenter. Trykkluft er mye tryggere, og du får ofte med en fin, tynn blåsetupp som gjør at du kommer skikkelig til i vanskelige plasser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...