Gå til innhold

Gamer-Pc Vista 64-bit - 9800 GTX eller HD 3870 X2?


-Tord

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg skal bygge ny PC, se tråd her (scroll ned for å finne de mest relevante postene).

 

Jeg tror jeg har bestemt meg for et oppsett, men er usikker på valg av skjermkort. Det står mellom dette og dette.

PC-en skal brukes til en del spilling, og skal kjøre Vista 64-bit. Jeg har tenkt å bruke denne skjermen.

 

Hvilket skjermkort burde jeg velge?

 

På forhånd takk!

 

 

Edit: Har foreløpig ingen planer om å overklokke selv.

Endret av ﴾ρaranoid~﴿
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke noen ekspert, men det kommer jo ann på hva du skal bruke det til. etter som jeg har forstått er GeForcen bedre til gaming, mens ATI'en er bedre til bilde/video redigering o.l.

 

Håper det hjelper!

Vil bare understreke faktumet at jeg ikke er ekspet, så hvis noen som er mer kyndig har noen inspill, så er det BARE å rakke ned på meg :thumbup:

Endret av Moffe247
Lenke til kommentar
Sjekk ukens tilbud hos Komplett

 

Betalte sikkert 700 kr mer for noen få uker siden. Vel å merke for et Sapphire, men tviler på det er mye til forskjell.

 

Yep, var det jeg linket til i førsteposten.

 

Er det bedre enn 9800 GTX for spilling? Vil den ekstra RAM'en komme godt med? I den andre tråden var det en som skrev at 3870 X2 bare klarte å utnytte halvparten av RAM'en, er det sant?

Lenke til kommentar
HD 3870X2 er en smule bedre enn 9800GTX og koster i tillegg like mye med komplett sitt tilbud på 1995,-

 

Er det flere på lager så ville jeg ikke vært i tvil. Prisen ellers på HD 3870X2 er 2500kr så her sparer du mye!

 

9800GTX test med HD3870X2 opp mot

 

 

 

"In this context, the 9800 GTX again came out looking very good!"

 

 

kjøp msi 9800 gtx bare overcloked https://prisguiden.no/product.php?productId=94720

 

koster ca 65 kroner mer ;)

Lenke til kommentar
HD 3870X2 er en smule bedre enn 9800GTX og koster i tillegg like mye med komplett sitt tilbud på 1995,-

 

Er det flere på lager så ville jeg ikke vært i tvil. Prisen ellers på HD 3870X2 er 2500kr så her sparer du mye!

 

9800GTX test med HD3870X2 opp mot

 

 

 

"In this context, the 9800 GTX again came out looking very good!"

 

 

kjøp msi 9800 gtx bare overcloked https://prisguiden.no/product.php?productId=94720

 

koster ca 65 kroner mer ;)

Samme kort klokket 10 MHz høyere koster 500 kroner mindre.

Endret av haalo
Lenke til kommentar

hvorfor?får en god del mer ytelse til samme pris som kan kjøres på bedre og billigere hk om han ønsker crossfire kontra sli,blir mye om og men her da.

men anbefaler ikke 3870x2 da jeg har dette selv og er ikke fornøyd,mye knot og støy med dette kortet er min mening++ :hrm:

Lenke til kommentar
HD 3870X2 er en smule bedre enn 9800GTX og koster i tillegg like mye med komplett sitt tilbud på 1995,-

 

Er det flere på lager så ville jeg ikke vært i tvil. Prisen ellers på HD 3870X2 er 2500kr så her sparer du mye!

 

9800GTX test med HD3870X2 opp mot

 

 

 

"In this context, the 9800 GTX again came out looking very good!"

 

 

kjøp msi 9800 gtx bare overcloked https://prisguiden.no/product.php?productId=94720

 

koster ca 65 kroner mer ;)

Samme kort klokket 10 MHz høyere koster 500 kroner mindre.

 

 

Noen som vet om en test?

 

Vil gjerne vite om gts er nøyaktig samme som gtx (9800) når størrelsen er helt anneerledes? Må være noen forskjell?

Lenke til kommentar
anbefaler på det sterkeste og vente på nye ati 4800 serien..

 

Det gjør ikke jeg, vi vet jo ikke hvordan det yter ennå, men mye tyder på at det ikke blir high-end kort. Gå heller for 9800GTX, istedenfor en kostbar og upraktisk SLI/CF løsning.

 

Vent til etter 16 juni og kjøp GX2 da har prisen falt til 2500kr

 

Det er umulig å vite. High-end kort har en typisk tendens til ikke å falle i pris når det kommer noe bedre. Grunnene er dyr innkjøps pris og at det er mange som fremdeles kjøper dem og ikke vet bedre. Så jeg tviler på noen store forandringer der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...