Vidalon Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Hei. Jeg er veldig usikker på karrierevalg. Har tenkt en del på medisin, profesjonsstudiet i psykologi, politihøgskolen, ingeniør osv.. Medisin blir for vanskelig og har ikke lyst til å studere i utlandet. Psykologi blir i det vanskeligste laget på årsstudiet, men der har jeg jo likevel en real sjans. Politi vurderer jeg. Ingeniør er ikke like spennende som de andre valgene over. Lurer på om dere har noen andre spennende utdanninger som innebærer et spennende yrke. Gjerne noe som medfører en spennende jobb og lønn fra 400.000++ Selvsagt er det absolutt viktigst at det er spennende. Snart ferdig med andre klasse på allmenn vgs, realfag. Fortsetter jeg slik som jeg har gjort nå til neste år går jeg ut med ca 50karakterpoeng. Fyr løs med forslag! Lenke til kommentar
Lovise_84 Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Hei. Jeg er veldig usikker på karrierevalg. Har tenkt en del på medisin, profesjonsstudiet i psykologi, politihøgskolen, ingeniør osv.. Medisin blir for vanskelig og har ikke lyst til å studere i utlandet. Psykologi blir i det vanskeligste laget på årsstudiet, men der har jeg jo likevel en real sjans. Politi vurderer jeg. Ingeniør er ikke like spennende som de andre valgene over. Lurer på om dere har noen andre spennende utdanninger som innebærer et spennende yrke. Gjerne noe som medfører en spennende jobb og lønn fra 400.000++ Selvsagt er det absolutt viktigst at det er spennende. Snart ferdig med andre klasse på allmenn vgs, realfag. Fortsetter jeg slik som jeg har gjort nå til neste år går jeg ut med ca 50karakterpoeng. Fyr løs med forslag! Hva med å jobbe på ambulansen? Garantert spennende Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 "Ingeniør er ikke like spennende som de andre valgene over." Om du blir sivilingeniør kan du gjøre så godt som alt. Du finner deg garantert en spennende jobb om du kommer inn og gjennom et siv.ing.-studie på NTNU. Lenke til kommentar
Vidalon Skrevet 27. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2008 "Ingeniør er ikke like spennende som de andre valgene over."Om du blir sivilingeniør kan du gjøre så godt som alt. Du finner deg garantert en spennende jobb om du kommer inn og gjennom et siv.ing.-studie på NTNU. Kan du gå litt dypere inn på hva en siv.ing har som arbeidsoppgaver? Kan skremmende lite om det. Hvor lang utdannelse og hva er primærkvoten? Lovise: Har tenkt på ambulanse faktisk! Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Jeg går tredje klasse selv. Men når du tar en universitetsutdannelse så utdanner du deg ikke til å gjøre en spesiell jobb, det er det som er så vakkert med det. Arbeidsoppgavene til en sivilingeniør kan være veldig mye forskjellig, og mange sivilingeniører får jobber som ikke nødvendigvis er så veldig tekniske. Utdannelsen er normert til 5 år (300 studiepoeng), men karakterkravene er rimelig høye. Du kommer inn på en del studier på ntnu med 5 i snitt, men ikke alle. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå