presjes Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 (endret) Jeg liker faktisk bilde 1, 3 og 4. 1 og 3 er noe like, men syns disse fungerer fint i en serie sammen. 4 er litt annerledes og syns ikke det passer inn i samme serien i b/w. 1: Jeg er ikke så gammel i gamet at denne typen perspektiv er oppbrukt, og syns derfor det er gir en kul vri på portrett bilder. 2: Idéen er god og jeg liker bakgrunnen og plassering av modellen, men får en følelse av at modellen ikke er komfortabel med å bli tatt bilde av. Enten fordi hun ikke liker det, ikke klarer få et ansiktsuttrykk på kommando eller sitter for ukomfortabelt, siste tviler jeg dog på siden hun sitter vanlig på rompa. 3: Artig "ramme" på modellen i DOF (uskarp forgrunn) her. Et fint portrett, men litt mindre fokus på modellen enn bilde 1. Ellers syns jeg modellen klarer det å være foran kamera bedre, kanskje litt mer fotogen og får følelsen av at han er en selvsikker person som gir utstråling i bilde. 4: Fint familieportrett, som jeg syns er interessant. Den skjeve linjen er stilig, b/w ypperlig (fin uskarp bakgrunn og skygger). Litt av samme perspektiv som de to første bildene. Moren plassert foran liker jeg, som en liten sjef i familien eller lignende. Disse 4 bildene som en serie kan kanskje fungere, selvom jeg hittil ikke ser blandingen av b/w bilder og fyldige kontrast bilder hengende side om side på veggen min. Dog bare noen personlige meninger fra en amatør som finner portrettfotografering veldig interessant. Endret 5. juni 2008 av presjes Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 5. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2008 Det er jo i utgangspunket en serie på 30 bilder :=) Så de skal ikke henge på veggen alle nei. Kundene får slike produkter levert i ett album(med evt. bokser irundt). Evt. da de skal ha bilde på vegg velger de noen, og kan da gå for bare BW eller bare farge feks. Selv om det godt kan funke med en blanding i feks en collage(feks stortfamilie bilde i farge, og nære portretter i SH i rundt). 1. =) 2. Tror ikke noen av dine forslag her stemmer, egentlig? Er ganske vant med kamera(var ihvertfall), vet hun har vært på modell kurs til Trend eller noe sånt for ett par år siden. Men mulig uttrykket ikke passer helt =) Tror kanskje blikket jeg fikk på den litt nærmere versjonen er bedre (ligger på photobucketen), men jeg likte veggen sinnsykt bra her. 3. Dette er ironisk :=) det er fint du sier det, men konnotasjonen din stemmer ikke heeelt. ihvertfall ikke selsikker delen, men han er nok ganske fotogen ja. men han var definitivt den som var mest negativ til hele opplegget gjennom hele shooten..gutter altså.. 4. Det var menningen også, skilt med faren osv, så det er jo hun som er overhodet Så ble å spille litt på det på gruppebildene. takk for tanker rundt ting og tang =) morsomt og nyttig å lese. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 Historien bak bildene gir mer forståelse for valgene. Dette er jo kommersielt arbeid, ikke "privat" kunst. I så måte har du gjort en god jobb, selv om også andre studioer leverer slike freshe album. Tipper kundene ble fornøyd. Du bor jo oppe i barteland, stemmer ikke det? Lenke til kommentar
presjes Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 Det er jo i utgangspunket en serie på 30 bilder :=)Så de skal ikke henge på veggen alle nei. Kundene får slike produkter levert i ett album(med evt. bokser irundt). Evt. da de skal ha bilde på vegg velger de noen, og kan da gå for bare BW eller bare farge feks. Selv om det godt kan funke med en blanding i feks en collage(feks stortfamilie bilde i farge, og nære portretter i SH i rundt). Det hadde nok gjort seg fint, en idé jeg ikke tenkte på som den amatøren jeg er bare. Takk for tipset 2. Tror ikke noen av dine forslag her stemmer, egentlig? Er ganske vant med kamera(var ihvertfall), vet hun har vært på modell kurs til Trend eller noe sånt for ett par år siden. Men mulig uttrykket ikke passer helt =) Tror kanskje blikket jeg fikk på den litt nærmere versjonen er bedre (ligger på photobucketen), men jeg likte veggen sinnsykt bra her. Jeg kjenner jo ikke jenta som du gjør og var ikke der under fotoshooten, men er enig i at hun er kanskje ikke så fotogen. Men f.eks på dette bilde: http://s115.photobucket.com/albums/n320/cr...nt=_U1C4136.jpg Så syns jeg hun poserer veldig fint. Og dette: http://s115.photobucket.com/albums/n320/cr...nt=_U1C4190.jpg Syns jeg var en veldig fin posering, men den over hadde prikken over i'en. Men f.eks på dette bilde: http://s115.photobucket.com/albums/n320/cr...nt=_U1C4142.jpg Så syns jeg det bommes litt på poseringen hennes. Det er jo klart ikke et gladbilde, men heller en blanding av en seriøs posering og at hun prøver å gi en ut en følelse. Men føler det ikke blir helt vellykket. Men det er bedre enn bilde postet først her. 3. Dette er ironisk :=) det er fint du sier det, men konnotasjonen din stemmer ikke heeelt. ihvertfall ikke selsikker delen, men han er nok ganske fotogen ja. men han var definitivt den som var mest negativ til hele opplegget gjennom hele shooten..gutter altså.. hehe, det var litt gøy Han har nå ihvertfall klart kunsten å ikke la det gå utover bildene som kanskje moren ønsket mest? Og mens jeg er igang å kikka igjennom serien din, vil jeg trekke fram noen enkelt bilder jeg fant veldig interessante. http://s115.photobucket.com/albums/n320/cr...nt=_U1C4305.jpg Får en anelse flashback til jenter som er sinna fordi dem ikke får lov til noe, og en mor som er litt oppgitt over datteren sin. Kunne hvert litt mer i ansiktene demmes for å gi et sånt uttrykk, men tror ikke det var det du var ute etter. http://s115.photobucket.com/albums/n320/cr...nt=_U1C4316.jpg Spesielt jenta her, gir et uttrykk som jeg kjenner igjen fra cover og bilder fra skrekkfilmer. Moren har litt av det, men han har heller et lurt ansikt som tilsier at det er han som står bak det som skaper skrekken. Han er skurken i filmen Og dette vil jeg trekke fram spesielt: http://s115.photobucket.com/albums/n320/cr...nt=_U1C4368.jpg Her syns jeg jenta poserer veldig fint, vinden treffer fint i håret hennes og hun er defintivt en jente som passer den litt forskrekka poseringen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå