Gå til innhold

BK: Lifestyle portretter av en liten familie


Anbefalte innlegg

Fra søndagen forrige helg. Oppgaven min var mor + 2 barn lifestyle. Gruppetre, gruppeto og enkelt portretter.

Alt er tatt med 1d mk ii + 24-70L.

Her er HELE serien, på 33 bilder.

http://s115.photobucket.com/albums/n320/cr...l/anikkenogfam/

 

All redigering er ifra ACR, og litt støvfjerning fra PS.

 

Mine favoritter fra serien:

_U1C4226.jpg

_U1C4141.jpg

_U1C4354.jpg

_U1C4152.jpg

 

Vurder gjerne hele serien sammen, eller enkelt bilder.

 

www.cruelphotography.com

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Synes bildene gav litt lite familiefølelse og litt mye CD Cover følelse...

 

Men utrolig bra bilder!

ThaKladd satte ord på det jeg følte men ikke helt skjønte.

 

I det siste bildet får jeg skillmissefamiliefølelse fordi ingen ser på hverandre eller har oppmeksomheten på det samme.

Kanskje det skyldes stigen du bruker, eller at du ikke har jobba nok med å skape den gode avslappa gruppefølelsen.

Lenke til kommentar

Tror jeg må ta ett lite øyeblikk til å forklare lifestyle delen. Blir litt teit av meg og gå ut ifra at akam folk vet hva det er når jeg tenker meg om :p

 

Det er ett produkt vi tilbyr der jeg jobber (derfor jeg fikk det somm oppgave, som trening). Og det er ca det motsatte av det klassiske, så problemet er nok ikke det at jeg ikke har klart å skape familie følelsen, men heller det at det ikke var det jeg ville ha, for det er definitivt ikke en del av oppgaven min her.

Mao er oppgaven her bare og ta kule og moderne bilder. Men hadde det vært det klassiske familie bilde jeg hadde gått etter hadde jeg vært veldig enig, og i det lyset ville jo disse bildene vært latterlig dårlige.

 

@Itw, litt blast? +100 kontrast i ACR :p Tror det svarte kjapt gror inn om jeg adder mere kontrast nå? Og highlightsa i ansiktet er ganske borderline utbrent til meg ihvertfall, så tror ikke jeg skal hente opp noe mye mere der heller før det går galt. Men mulig det er LITT mere å gå på. Glemte CF'en med PSDene og RAWene på en annen jobb avdeling, så får ikke sjekke før på fredagen, though.

 

Ifht det på treern, så er det tingen han holder i som er der oppe + hånden. Mulig det fortstyrrer litt, men føler det blir feil og croppe det bort / fjerne, og mye av impacten / linjen / rammen forsvinner da?

 

Ikke for å snike seg bort fra all kritikk, altså. Bare for å forsvare / begrunne mitt eget syn / mening her.

Lenke til kommentar
Tror jeg må ta ett lite øyeblikk til å forklare lifestyle delen. Blir litt teit av meg og gå ut ifra at akam folk vet hva det er når jeg tenker meg om

 

Tenkte meg det var noe mer i det enn vanlige familieportretter :p

 

Tror du i såfal har truffet godt på de fleste av bildene. Liker stilen.

 

Men er fortsatt noen av de som av en eller annen grunn ikke passer helt føler jeg. Likner litt på bilder til TV-serier, eller som sagt CD cover. Kanskje særlig der de ikke smiler, men ser litt alvorlige ut. Men en del av "Lifestyle" det også kanskje?

Lenke til kommentar

@dev, haha blir mye tilting ja, sist jeg gjorde lifestyle gjorde jeg for lite tilting, og så safer litt så jeg ikke stryker oppgaven på det. heller for mye enn for lite.

 

@TheKladd, er endel av konseptet at det ikke nødvendigvis er smile bilder, men det KAN jo være smile bilder. Bildene kan jo være litt edgy selv om det smil der. Så derfor prøver jeg å balansere det litt. Men personlig er jeg ikke stor fan av smile bilder, så derfor blir ofte så lite som mulig av det. Men overall hadde nok serien kanskje tatt seg opp litt med ett par flere smile bilder.

Lenke til kommentar

@Itw, haha :) pen assosiasjon.

blir litt sånn med vidvinkel bruk.. :=) ser litt feilproposjonert ut :)

men tror bildet hadde mista litt av sjarmen uten vidvinkelen. mulig jeg tar feil, though. er ett par av samme sted med litt mere moderat vidvinkel i serien (though med flere folk i bildet, men der ser du iaf mere av det i rundt, og proposjonene er mere naturlig)

Lenke til kommentar

Hvor har du tatt bildene? Ser ut som det ikke var så mye å posere på/rundt/i der.

Teknisk er det jo ikke noe å si hvertfall!

 

Poseringer er jo teit, jeg syns TO var vanskelig. Så du skal ha cred for dette, Ole :p

 

Edit: Dine poseringer er ikke teit, men poseringer generelt er vanskelig.

Endret av Juliess
Lenke til kommentar

Dette er helt ok bilder, men ikke noe grensesprengende. Nummer 2 og 3 er best. Nummer en er for mye flørting med et lite erfarent publikum i mine øyne, og veldig datert. Det siste er ikke noe særlig i mine øyne.

 

Du skal være litt forsiktig med ovenfra og ned. Det er som sagt datert, selv om vi på et svært ungdommelig forum ikke helt oppfatter det. For meg er det litt ute av mote allerede, og ikke så effektivt lenger. Det må litt mer til for å tenne meg, og det er du litt inne på i bilde 3.

Lenke til kommentar

Vet såklart at vidvinkel ovenfra bilder er litt oppbrukt her på akam osv, med mange som kjører i vei med ultravidvinkel og kommer seg opp i trynet på folk. Men mener selv at dette blir litt annerledes, med bevist bruk av perspektiv, og ikke minst pose for å skape en kurvete linje.

(Har mao ikke bare bedt han holde hendene slik og se opp)

Kanskje du liker nr 2 og 3 bedre pga all rusten? ;D

 

Slenger opp en croppa versjon her i løpet av morgen dagen, sikkert etter jeg har redigert ferdig shooten fra i dag ;=)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...