artoffiction Skrevet 8. mars 2003 Del Skrevet 8. mars 2003 Vet ikke om dette er rette forum for denne, men jeg håper på noen svar likevel. Har nettopp fått meg et nytt hk av nevnte type, og en AX2500+ med en glacialtech igloo silent breeze. Den kjøleren er svært stille, og kjøler også ganske bra, men har lav rpm. Det godtar ikke HK'et, og gir melding om at "cpu fan failed", og nekter å starte opp. Derfor har jeg koblet til en annan vifte til CPU viftens strømuttak slik at den registreres som raskere enn den er. Det jeg lurer på er om noen her vet om det lar seg gjøre å slå av den funksjonen som krever en rask vifte på cpu? Er det noe i bios man kan endre på som løser dette? Lenke til kommentar
Akise Skrevet 8. mars 2003 Del Skrevet 8. mars 2003 det er bare til å skru av CPU-fan i biosen... Lenke til kommentar
artoffiction Skrevet 8. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2003 det er bare til å skru av CPU-fan i biosen... Finner ikke noen slik mulighet i Bios... Lenke til kommentar
Akise Skrevet 8. mars 2003 Del Skrevet 8. mars 2003 trur d ligge på Pc health, faktisk. (rett meg visst feil noen) men du har vell sikkert sett der.., d e hvertfall lett på mitt hk.. og alle andre andre eg har vore borti Lenke til kommentar
artoffiction Skrevet 9. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2003 Ordnet seg etter en bios oppgradering 8) Så til dere som lot dette skremme dere fra å kjøpe samme HK, frykt ikke. har nå cpu kjøler med 19 db og ca 40 grader på en xp2500 uklokket. Lenke til kommentar
airguard Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 samme her er meget fornøyd med den igloo breezen og nforce hket. maskina høres knapt nok i gang nå og tempen ligger også på ca 40c cpu. har en t-bird2200 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå