Gå til innhold

Innkjøp av ny tuner... Dreambox, eller? Trenger forslag...

Anbefalte innlegg

Skal gjøre innkjøp av ny tuner, men vet ikke helt hva jeg skal gå for da det er så mye å velge mellom.

Er på utkikk etter en tuner som er lik Dreambox 7xxx-serien, men liker å ha øynene åpne for andre kandidater også da. Så ja, jeg vet ikke helt hva man skal gå for...

Har "bare" disse kravene til den nye tuneren jeg:

* Støtte for digital lyd / optisk-tilkobling

* Trenger IKKE å ha HDD-muligheter (opptaksmuligheter og sånt trenger jeg ikke)

* Hadde vært kjekt om tuneren hadde HD-støtte

* Hadde vært bra om den hadde HDMI-tilkoblingsmulighet(er)

* Støtte for både Viasat og CD (har lyst å bruke samme tuner til begge to, altså)

* Pris: Helst ikke så mye over 3000,-

Finnes det tuner som oppfyller de her kravene..?

Ser at Dreambox 800 HD PVR kan jo være en alternativ. 3500,- for den og den har jo ganske bra med tilkoblinger, såe... Hva har folket å si om den? Er det verdt pengene? Har nettopp kjøpt meg nytt anlegg og sånt, så ville gjerne likt å koble surroundsystemet til den nye tuneren.

PS: Har pr. i dag en Force-tuner inne på rommet som tar inn kun CD, en CD-tuner (fulgte med når jeg bestilte familie-pakken til halv pris) i stua som tar inn CD og en Viasat-tuner som tar inn Viasat (også i stua)... Hvordan blir det med oppsett og sånt dersom jeg skal ha Viasat + CD i både rommet og i stua? Må jeg ha 2x Dreambox og 4x abbonnementer? (2x CD og 2x Viasat) + 4x hoder på parabolen, eller?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skal gjøre innkjøp av ny tuner, men vet ikke helt hva jeg skal gå for da det er så mye å velge mellom.

Er på utkikk etter en tuner som er lik Dreambox 7xxx-serien, men liker å ha øynene åpne for andre kandidater også da. Så ja, jeg vet ikke helt hva man skal gå for...

Har "bare" disse kravene til den nye tuneren jeg:

* Støtte for digital lyd / optisk-tilkobling

* Trenger IKKE å ha HDD-muligheter (opptaksmuligheter og sånt trenger jeg ikke)

* Hadde vært kjekt om tuneren hadde HD-støtte

* Hadde vært bra om den hadde HDMI-tilkoblingsmulighet(er)

* Støtte for både Viasat og CD (har lyst å bruke samme tuner til begge to, altså)

* Pris: Helst ikke så mye over 3000,-

Finnes det tuner som oppfyller de her kravene..?

Ser at Dreambox 800 HD PVR kan jo være en alternativ. 3500,- for den og den har jo ganske bra med tilkoblinger, såe... Hva har folket å si om den? Er det verdt pengene? Har nettopp kjøpt meg nytt anlegg og sånt, så ville gjerne likt å koble surroundsystemet til den nye tuneren.

PS: Har pr. i dag en Force-tuner inne på rommet som tar inn kun CD, en CD-tuner (fulgte med når jeg bestilte familie-pakken til halv pris) i stua som tar inn CD og en Viasat-tuner som tar inn Viasat (også i stua)... Hvordan blir det med oppsett og sånt dersom jeg skal ha Viasat + CD i både rommet og i stua? Må jeg ha 2x Dreambox og 4x abbonnementer? (2x CD og 2x Viasat) + 4x hoder på parabolen, eller?

skal du ha 2 abbo, så er vell dm7020si eller hyro 9000ST mest prisgunstig. (siden den har 2 kortuttak)

da klarer du deg med 2 abbo med tvilling kort, 2x twin lnb, 2x diceq 2-1 switch, 2x hyro 9000ST (eller DM7020).

De gamle tunerene kaster du bare ;)

Når det gjelder DM800 så er den absolutt verd pengene.

HD kanalene til VIA fungerer pr. dags dato ikke, men HD kanalene til CD er glitrende!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...