Folles Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Satte opp vannkjøling på to 3870 kort i dag og gjorde to tabber: 1) koblet feil slik at vannet fikk fri vei tvers gjennom første kjøler (bilde her) 2) skulle være kjapp og skru uten å tømme ut vannet først.... Så det kom litt H2O m/antikoroderingsveske inn mellom kjøler og skjermkort. Hvilket har gitt grønne kolonner med streker - - - - - - bortover skjermen i oppstart og BIOS. Og et stykke ut i Windows oppstart kommer det en melding fra skjermen om feil på frekvens. Starter fint i safe mode, men det er liksom ikke helt det samme. Spørsmålet er: holder det å la ting tørke over natten, eller bør jeg vaske/rense (i tilfelle med hva), eller er dette skjermkortet vandret heden? Lenke til kommentar
Spook Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Jeg har selv gjort noe tilsvarende, hadde ikke kontakt mellom selve GPUen og vannblokka på to stk 8800GTX kort. Symptomene var omtrent som det du beskriver og *begge* kortene var ødelagte. Jeg fikk heldigvis byttet begge mine to kort hos en meget velvillig leverandør, til tross for at jeg var helt erlig og fortalte eksakt hva som hadde skjedd. Lenke til kommentar
MoDzoNa Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 (endret) Har også gjort omentrent det samme. Bare at det var en slange som ikke var strammet heilt til på radiatroen plasert i tippen av kabinettet slik at RAM slottene var fulle, RAMen var full, mosfet på skjermkortet og Nordbrikken var helt full av vann btw det var stortsett hele maskeinen og det var med påsatt spenning. Tok ut alt tørket det jeg kunne få opp(skru av alt som kan skrues av og bruk q-tips der du har vanskligheter for og kommet til). Så lot jeg det tørke et par dager. Og det funker enda. Jeg prøvde å starte når alt fra fult av vann og fikk disko på skjermen slik som du. (var ikke klar overproblemet) Men har også hat en bigwater blokk som har sprukket og tatt livet av et hovedkort og et skjermkort slik at hvis vannet kommer på feil plass så kan du være riktiguheldig. Og hvis du leser på produkter som du kan ha i vannet som gjør dem ikke ledende. Så er det som regel for godt til å være sant. Har et par kompiser som prøved dette ved å helde det i en gammel PSU. Gnistet som et helvette^^ Tror det var fluid xp eller noe lignede de brukte. Endret 27. mai 2008 av MoDzoNa Lenke til kommentar
Folles Skrevet 28. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2008 Da har ting fått tørke over natten... det så enda verre ut på skjermen i morges Så full demontering (takk, hurtigkoblinger) og synet som møter meg under kjøleren er ikke hyggelig. I kobberet på kjøleren er det på begge sider av en minnebrikke runde, overlappende svimerker. Ved selve minnebrikken er det ikke stort å se, bortsett fra en liten, irrgrønn flekk på en side. Forresten, åpenbart fukt ved denne og to andre minnebrikker. Håpet er irrgrønt, så full tørke, rense, pusse, tørke og AC5 omgang. På med kabler og strøm - samme. Ettersom systemet tar kvelden når ATI-driverne lastes (Vista er konsekvent der), men går greit i VGA-modus, er vel konklusjonen at minnebrikken for alle praktiske formål er gåen Så nå er nytt kort bestilt. Min feil, min regning Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå