Kvinnorna Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 (endret) Har en 2år gammel PC, med følgende spesifikasjoner: MSI P15/G Neo2 hovedkort Pentium 4 (3.0ghz?) seagate hdd windows xp 32bit 1GB DDR ram Det som skjer er at når bios er ferdig, og skal boote fra hdd forblir bildet helt svart. Jeg får altså bildet av BIOS, kan endre i BIOS osv. Har forøvrig kjørt "feil safe defaults" i BIOS. Har testet opp mot andre skjermer, tastatur mus. Forsøkt å koblet ut diverse PCI enheter, men feilen vedvarer. Hadde en reinstallasjon for noen dager siden, men fungerte smertefritt frem til idag. Noen som har tips? Endret 27. mai 2008 av lokalen Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Du sier for lite om kor langt maskinen kommer til at det er mulig å gi deg ett fornuftig svar. Kommer den ikkje videre etter BIOS-skjermen? Finner den harddisk med operativsystem? Begynner den å laste operativsystem? Lenke til kommentar
Kvinnorna Skrevet 27. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2008 Beklager, du har helt rett. Den kommer ikke forbi BIOS, altså i det "booting fra hdd" og oppstart av XP skal skje. Harddisken finner den i BIOS. Det virker altså akkurat i det den skal begynne å laste operativsystem. Mulighet for å trykke F8 er heller ikke mulig. Det virker som den bare fryser der. Ellers har jeg tatt ut harddisk, og forsøkt starte fra CD (ny windows innstallasjon) og det fungerer, så det kan vel ikke være noen komponenter i maskinen som forårsaker dette, unntatt HDD ? Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Tror nok det er disken som lager problemer ja. Lenke til kommentar
IceDale Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 (endret) Har opplevd at failsafe bios da forsøker å boote fra feil disk. DVS booter fra en disk som ikke har OS på seg. Da henger den hvertfall hos meg på ca det samme stedet. Sjekk om bootsekvensen faktisk stemmer. Endret 27. mai 2008 av IceDale Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Da hadde han fått "DISK BOOT FAILURE". Så vidt eg skjønner så kommer han ikkje dit engang? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå