Gå til innhold

Djevle utdrivere, trenger norge disse?

Anbefalte innlegg

Kom over denne linken...

Trodde dette var noe fra den mørke middelalder, (les Polen, de har utdannet 2500 stykker...) men her har de, katolikene, ansatt en prest som er djevle utdriver i vår kjære hovedstad...... Vet neimen ikke om jeg skal le eller gråte jeg! ? Hvor ignorante ER det mulig å bli i forholdsvis opplyste norge??? Fytti katta, sånne folk gir meg gåsehud! Tenk hva annet av galskap disse kan finne på!?`Utrolig at de får lov til å gå løse syntes jeg...

Jeg mener, er dette noe for voksne, opplyste (?) mennesker anno 2008? Virkelig?!

:no:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du kommer med et banalt utsagn er det DU som har ansvaret for å bevise påstandens validitet. Kan det ikke bevises/motbevises er det ikke en naturvitenskaplig teori.

Skader det meg? Nei, men det gjør meg kvalm at jeg lever i en så opplyst verden, samtidig som at flesteparten er trangsynte, naive idioter.

Det var til Mynotir FYI

Endret av Cyberpunk
Lenke til kommentar
Hvordan vet du at de ikke har rett? Noen velger å tro andre ting enn deg, det har de rett til. Om du ikke liker det så drit i det. Skader det deg?

Det er da ikke snakk om å tvinge dem til å slutte med denne galskapen, bare kritisere dem for det. Dessuten er eksorsisme en super måte å forverre tilstanden til noen som har psykiske problemer, altså direkte farlig.

Endret av haalo
Lenke til kommentar
Hvordan vet du at de ikke har rett? Noen velger å tro andre ting enn deg, det har de rett til. Om du ikke liker det så drit i det. Skader det deg?

Han må finansiere dette tullet gjennom skatteseddelen, så det skader ham.

De får vel like mye uavhengig av hva de bruker det på? Om de tror at eksorsister er det de trenger, bruker de pengene på det.

Det er da ikke snakk om å tvinge dem til å slutte med denne galskapen, bare kritisere dem for det. Dessuten er eksorsisme en super måte å forverre tilstanden til noen som har psykiske problemer, altså direkte farlig.

Hvorfor skal du kritisere noen fordi de nekter å være opplyst? Tror du de bestemmer seg for å bruke pengene på noe annet? Det er det de har bestemt seg for å tro på.

Hvis du kommer med et banalt utsagn er det DU som har ansvaret for å bevise påstandens validitet. Kan det ikke bevises/motbevises er det ikke en naturvitenskaplig teori.

Skader det meg? Nei, men det gjør meg kvalm at jeg lever i en så opplyst verden, samtidig som at flesteparten er trangsynte, naive idioter.

Det var til Mynotir FYI

Noen velger å ikke tro på naturvitenskapen og logikk. Det gjør dem ikke nødvendigvis til idioter men mennesker som liker tanken på et perfekt liv etter døden.

Vi trenger ikke kirker heller. Ikke moskeer, ikke synagoger, ikke religiøse. Skal vi brenne dem ned? Fordi vi mener at vi har rett like mye som de mener at de har rett?

Endret av Mynotir
Lenke til kommentar

Vel jeg har hørt mange onde historier om foreldre som tror barna sine er besatt av djevlen. Den mest kjente er vel Anneliese Michel som var schizofren og trodde hun var besatt av seks forskjellige djevler. Hun kom fra en ekstremt religiøs familie som leide inn djevelutrivere istedet for å gi henne medisiner. I nesten et år prøvde disse prestene å drive djevelene ut av kroppen hennes, men til slutt døde hun av dehydrering og sult mens hun sov i sengen sin fordi dem sulteforet henne igjennom et år, mens eksorsismen pågikk.

Heldigvis ble menneskene som sto bak dette uaktsome drapet dømt i retten.

Har også vært mange tilfeller av kristene foreldre som torturerer ungene sine på det groveste fordi dem tror barnet er besatt av djevlen...

Skal vi i Norge betale våre skattepenger for at fanatiske hjernvaska mennesker skal utføre slike barbariske skikker? NEI! Vi har ærlig talt kommet ut av middelalderen for lenge siden.

Endret av Myagos
Lenke til kommentar

Det at noen tror på djevelutdrivelser, tannfeen osv. er skadelig for hele menneskehetens utvikling, det virker kanskje uskyødig at mennesker tror på idioti som dette, men når mange nok faktisk lar livet sitt sentrere rundt tull som dette, så er det faktisk blitt et stort problem, og en last for samfunnet.

Lenke til kommentar

Han må finansiere dette tullet gjennom skatteseddelen, så det skader ham.

Dette er vel den katolske kirken, ikke statskirken derimot. Så han betaler nok ikke en krone til de.

Lenke til kommentar

Nå har ikke jeg tallene tilgjengelig, men du hevdet at vi skattebetalere ikke betalte for dette. Selv om det er mindre til denne kirken enn statskirken så får de fremdeles støtte og dermed er det "vi" som betaler i prinsippet.

Lenke til kommentar
Nå har ikke jeg tallene tilgjengelig, men du hevdet at vi skattebetalere ikke betalte for dette. Selv om det er mindre til denne kirken enn statskirken så får de fremdeles støtte og dermed er det "vi" som betaler i prinsippet.

Ja, vi betaler - men mikroskopisk iforhold til andre religiøse kostnader som statskirken. På samme måte som vi sikkert betaler penger til Scientologikirken(?). Uheldigvis kan vi ikke måle religioner i "hvor sterk overtro" de har, eller "latterlighet" før vi gir dem de svarte pengene deres. Det er en selvfølge at også disse får penger når vi gir penger til andre elendige kirker/trossamfunn.

Endret av Syvertsen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...