Gå til innhold

Hvorfor virker ikke internett når noen snakker i telefonen?

Anbefalte innlegg

Jeg har telenorabbonement med ADSL, og hver gang noen snakker i telefonen slutter internett å virke. Det står signalstyrke:veldig bra eller utmerket, men jeg får hverken surfet på internett eller lastet ned noe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det stemmer hva gutta skriver her også ang splitter.

Det jeg tipper og jeg opplever med kundene våre er at de har flere uttak i huset.

(et i kjeller, og andre i stue/loft).

Typisk at modem og trådløs router er i kjelleren og fast tlf (PSTN) er i stuen.

Det som skjer er at; Når noen ringer inn så kommer det PSTN signaler inn i modemet, siden det ikke er koblet på en splitter. Uten splitter vil spredernettet bli forstyrret og internett forsvinner når innkommende/utgående samtaler blir brukt.

Jeg vil tro at en type splitter som denne fulgte med.

303507.jpg

Enkelt og greit.

Telefonkabelen som kommer fra uttaket skal inn på line.

Modem til ADSL modem, og tlf til tlf. :)

Endret av Shibiz
Lenke til kommentar

Tror vi fikk en sånn som ikke passet, eller noe.

Vi har en klump som vi setter inn i kontakten med tre hull, og så den runde greia til telefonen inn i den igjen. Litt merkelig forklart, men jeg håper dere forstår. Er det en splitter eller ikke?Eller bare lot han være å sette inn en splitter når den første ikke passa?

Lenke til kommentar
Vi har en klump som vi setter inn i kontakten med tre hull, og så den runde greia til telefonen inn i den igjen.

Legg ut et bilde. Har litt problemer med å identifisere "en klump".

Slik jeg forsto det er det en telefonkontakt (usikker på navnet) Ser ut som vanlig stikk-kontakt, Bare med tre flate pinner. Sånn som brukes til standard telefon. Så sikkert overgang fra sånn til rj-11

edit: Denne bare norsk versjon

sweplugpp.jpg

Tror vi fikk en sånn som ikke passet, eller noe.

Vi har en klump som vi setter inn i kontakten med tre hull, og så den runde greia til telefonen inn i den igjen. Litt merkelig forklart, men jeg håper dere forstår. Er det en splitter eller ikke?Eller bare lot han være å sette inn en splitter når den første ikke passa?

Det er ingen splitter. Når du følger ledningen fra veggen, skal den første boksen du kommer til være en splitter (Se bildet til Shibiz)

Endret av PepsiCo
Lenke til kommentar

Den ytterste "klompen" går til telefonen, mens den innerste "klompen" går til modemet?

I så fall så er dette så feilkoblet som man kan få det.

Røsk bort den innerste "klompen" og koble den ytterste rett i veggen.

Koble en kabel fra uttaket på kontakten til "line" på splitter

Koble kabel fra "phone" til telefonen, og dra dsl til modem

Så burde det funke.

Lenke til kommentar
lol så sugen netkobling!

KJøb bredbånd og du kan sankke i telfonen også.

Det der er laget sån

Det er sikkert bredbånd da. Har sett fler steder som det kobles sånn. Hvor ellers i veggen skulle det endt opp?

Nå skal omkopling fra gammel til ny kontakt være inkludert i prisen da. Hvis dere har flere kontakter vil normalt montøren kople bort de andre kontaktene, sette opp splitter og kople 1 stk telefon inn i splitteren. Ønsker dere videre omkopling av internt spredenett så er det noe dere må betale tillegg for, men montøren bør informere om det, selv om han ikke har tid til å utføre det på inst. dato.

Har dere derimot sagt nei... og ønsker at alle kontakter skal virke, blir det som du har det. Med de problemer det medfører.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...