Thag Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Er oppe i en litt kinkig sak: Hvem har skyld i kollisjonen når begge rygget? For ordens skyld var det jeg som ble rygget på, dersom det betyr noe som helst.. Det var inne på privat område,og det var en gaffeltruck som rygget på meg, mens jeg var i bevegelse bakover. .Thag Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Vill tro det er delt skyld. Lenke til kommentar
Thag Skrevet 27. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2008 Vill tro det er delt skyld. Dersom jeg legger til at den som rygget på meg overhodet ikke så seg bakover før manøveren ble utført? Hadde vedkommende gjort det, hadde ikke dette skjedd. Kjører en stor rød kassebil.. Ville kalle det uaktsom kjøring jeg da... .Thag Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Det blir jo bare ord mot ord. Hva med deg? Så du bakover? Hvorfor rygget du bakover hvis du så han? Lenke til kommentar
Thag Skrevet 27. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2008 Det blir jo bare ord mot ord. Hva med deg? Så du bakover? Hvorfor rygget du bakover hvis du så han? Han stoppet opp over lengre tid, jeg trodde han ville jeg skulle kjøre da jeg stod kinkig til. Hadde han i speilet hele tiden, men avstanden fra min bil til trucken var for kort da den ble satt i bevegelse til at jeg fikk gjort noe som helst. Men ja, det blir påstand mot påstand. Føler likevel det ikke er riktig hvis jeg skal måtte blø fornoe jeg ikke mener er min skyld. Hvordan er det med evnt. tap av bonus ved delt ansvar? .Thag Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Er det nødvendig å ta saken videre til forsikringsselskapet? Det er vell ikke forsikring på en gaffeltruck heller? Lenke til kommentar
Thag Skrevet 27. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2008 Er det nødvendig å ta saken videre til forsikringsselskapet? Det er vell ikke forsikring på en gaffeltruck heller? Tja, akkurat den biten fikk jeg ikke noe utsagn på fra forsikringselskapet.Var bare det vanlige om at jeg skulle sette bilen på verksted,og at de ville ha mer info om situasjonen etc. Ville vel tro at bedriften som eier og disponerer truckene har en eller annen form for annenmans skade-forsikring på dem,sånn som de ser ut var det neppe første gangen de har truffet på noe hardt.. heh.. Thag Lenke til kommentar
ohaah Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 Høres ut som en typisk sak hvor det blir skylddeling. Med tanke på bonustap, så får du det ved skylddeling, hvor mye, avhenger av hvor stor bonus/antall år med opparbeidet bonus du har, samt hvor mange skader du har hatt siste forsikringsår. Videre kan jeg gi deg et godt tips; de fleste forsikringsselskap kan gi deg tilbake opprinnelig bonus om du betaler dem tilbake de utlegg de har hatt på skaden. Dette må som regel gjøres innen 12 månder. Slik at hvis dette er en skade som du først tar på forsikringen, og du senere finner ut at du har råd til å betale denne selv, så kan du i de fleste tilfeller gjøre dette. Bare husk å spørre saksbehandleren din nå, og ikke om 11 måneder, da setter du ivertfall døren litt på gløtt, og de kan registrere det i systemet at dere har snakket om det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå