Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei

Ok, jeg er travelt opptatt med å lære python(kjøpt en glimrende bok kalt "Beginning Python, from novice to professional" av Magnus Lie Hetland), men kunne trenge innspill til noe mer spesifikt å programmere, slik at jeg kan bruke kunnskapene jeg får der mer i praksis. Noen som har noen ideer til enkle applikasjoner jeg kan prøve å forme? :)

Endret av fredrikba
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Python og eller generell annen scripting er veldig mye brukt av administrotorer til å forenkle oppgaver av ymse art. Men i mange tilfeller også brukt i fullverdige applikasjoner. Jeg startet med å lage masse små søte programmer som forenkler hverdagen. Spesielt kan jeg nevne python's mechanize biblotek (det er et tredjeparts biblotek og ikke inkl. i pythons orginal pakke) som gjør ting veldig enkle i forhold til hppt.

Lenke til kommentar
Python blir mye brukt til webapplikasjoner også. Det finnes drøssevis av webrammeverk for Python. Det kan jo være enklere å forestille seg en webapp man vil lage, enn en selvstendig applikasjon, kanskje?

Hmm, jo, er vel kanskje det. Tenker jeg går for en form for webapp.

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Python blir mye brukt til webapplikasjoner også. Det finnes drøssevis av webrammeverk for Python. Det kan jo være enklere å forestille seg en webapp man vil lage, enn en selvstendig applikasjon, kanskje?

Hmm, jo, er vel kanskje det. Tenker jeg går for en form for webapp.

Takker for svar.

Leter du etter et web-rammeverk m.m, søk om om access til google app engne. Ekstrekt kult! Veldig Django-aktig.

http://appengine.google.com/

Og glemte jeg å si: 100% python!

Endret av zeitgeist
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...