Gå til innhold

NorgesPatriotene saksøker Vigrid film


Anbefalte innlegg

Men er ikke dette akkuratt det myrbostad driver med da? Han tar frem en msn logg, og noe han ikke er dømt for og bruker det mot han?

 

Loggen Myrbostad tok frem var aldri vist fram. Hvordan kan man bli dømt for noe som tidligere ikke var offentlig kjent?

Loggen var en av avsløringene man hadde med i filmen.

 

Det er et problem med denne loggen; det er juridisk sett ikke ulovlig å forsøke å skaffe seg seksuell omgang med mindreårige, men det er moralsk forkastelig. Mange her begynner sikkert å hause opp når jeg sier dette, men dere kan stille dere selv samme spørsmålet på hvorfor det ble så mye oppstyr rundt Terje Søviknes - og her var til og med jenta lovlig. En person som ønsker plass i Stortinget har ingenting å gjøre der om han skal forsøke å skaffe seg seksuell omgang med 14-åringer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

SOS Rasisme kan man sikkert mene mye om, dersom man så ønsker. Men hva så? Gjør det kritikken av NP og Vigrid noe mindre relevant om deres meningsmotstandere har sine egne svin på skogen?

 

Det er noe litt bibelsk skinnhellig over det å måle budskapet på budbringeren, eller på budbringerens støttespillere. Vi er ikke syndfrie noen av oss, og da blir det meningsløst å rope "Den der selv er ren, kaste den første sten." (Eller som det langt mindre poetisk heter i modernisert språkdrakt: "Den av dere som er uten synd, kan kaste den første steinen på henne.")

 

Skulle det være et kriterium for å kunne ytre seg i samfunnsdebatten kunne vi lagt den ned. Nå er jeg absolutt for å påpeke dobbeltmoral i nettopp samfunnsdebatten, men en synd oppveier ikke en annen i denne sammenheng.

 

SOS Rasisme har selvsagt en agenda som alle aktører i denne debatten, og skal absolutt ikke være unntatt kritikk for sin rolle i dette filmprosjektet. Men den kritikken kommer dere jo ikke med. Om bruker A sier at NorgesPatriotene er rasister, og bruker B svarer at SOS Rasisme er rasister også, har vi så bevist noe som helst om NP og rasisme? Selvsagt ikke. Det tjener i denne sammenheng bare som en avledningsmanøvre. Spesielt siden påstandene backes opp av enda mindre dokumentasjon enn Myrbostads påstander om NP.

 

Det interessante i denne tråden er om Myrbostad kan dokumentere påstandene han fremmer. Dersom han ikke kan det, er det relevant å spørre om påstandene er hans eget produkt eller om noen - for eksempel SOS Rasisme - har brukt ham til å spre falske påstander om NP. Men nå vet vi jo ikke om de er falske ennå. Det synes jeg er en interessant diskusjon, selv om andre synes det er mer interessant å diskutere budbringeren. Og NPs forhold til rasisme og nazisme blir altså ikke noe mindre relevant fordi om SOS Rasisme eventuelt er rasister også.

 

SOS Rasisme er etter min mening relevante for tråden i den grad de har vært aktivt involvert i filmen og dermed er medansvarlig for budskapet. Utover det fortjener kanskje SOS Rasisme sin egen tråd om deres egne påståtte synder, der folk kan "kaste stein". (Enten de nå er uten synd eller ikke...)

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Haha...

Han representere iallfall ikke den ariske rasen... Han ser ut som et misfoster.

 

edit:

Ligg merk til det høyre eyelokket til Heian. Dette er noe som vi kaller for Ophtalmic palsy.

Han passer nok ikke inn til Hitlers definisjon av Raserenhet.

Endret av Vaio
Lenke til kommentar

Fordi, vi legestudenter, er også mennesker. Vi har følser, synspunkter og meninger.

I tillegg, har jeg ikke lyst å være politisk korrekt mot en person som spre hat.

 

Hvorfor kan ikke vi, legestudenter, sier at personen er et misforster?

Endret av Vaio
Lenke til kommentar
SOS Rasisme kan man sikkert mene mye om, dersom man så ønsker. Men hva så? Gjør det kritikken av NP og Vigrid noe mindre relevant om deres meningsmotstandere har sine egne svin på skogen?

Det gjør den i alle fall mer spennede. Selvom SOS rasisme slipper litt for billig unna med det meste!

 

Herregud. Hvorfor ta sånn på vei for en film som ligger på youtube? I tillegg er det en 18-åring som har laget den, og sees vel for det meste kun av personer på den alderen og!

Tvliler på om du hadde sagt det samme hvis det var deg som det her var laget en uriktig og løgnaktig film om?! Dette er ikke noe annet en SOS Rasisme på sitt aller værste.

 

EDIT: Kode

Endret av roberteh
Lenke til kommentar
Herregud. Hvorfor ta sånn på vei for en film som ligger på youtube? I tillegg er det en 18-åring som har laget den, og sees vel for det meste kun av personer på den alderen og!

Tvliler på om du hadde sagt det samme hvis det var deg som det her var laget en uriktig og løgnaktig film om?! Dette er ikke noe annet en SOS Rasisme på sitt aller værste.

 

EDIT: Kode

 

 

Det kommer vel allt ann på om den faktisk er løgnaktig eller ei. Kan han dokumentere det så er det slikt Heian må forvente når han blir en offentlig person.

Lenke til kommentar
Fordi, vi legestudenter, er også mennesker. Vi har følser, synspunkter og meninger.

I tillegg, har jeg ikke lyst å være politisk korrekt mot en person som spre hat.

 

Hvorfor kan ikke vi, legestudenter, sier at personen er et misforster?

Hva er galt med å spre hat? Øyvind Heian har aldri ønsket å passe inn i noe definisjon av den ariske rase. Fordomsfull?

Lenke til kommentar
Haha...

Han representere iallfall ikke den ariske rasen... Han ser ut som et misfoster.

 

edit:

Ligg merk til det høyre eyelokket til Heian. Dette er noe som vi kaller for Ophtalmic palsy.

Han passer nok ikke inn til Hitlers definisjon av Raserenhet.

Hvorfor sier du det? Ikke alle mennesker her i verden ser så perfekte ut som du åpenbart vil de skal være. Det er ikke sånn at du må se sånn og sånn ut for å ha den og den meningen. Jeg kan være for bedre kvinnerettigheter uten å være kvinne, jeg kan være for bedre innvandringspolitikk uten å være innvandrer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...