Gå til innhold

NorgesPatriotene saksøker Vigrid film


Anbefalte innlegg

Finnes da mange som sprer propeganda. Rasister kan folk få lov å være i fred. Det handler om et livsyn, og det er da ikke ulovlig?

Og pedofil, det står jo at han bare prøvde å oppnå, så der kan han ha en riktig god sak om han overbeviser dommeren om at han tullet bare. Og da tenker eg myrbostad protesterer høyt i retten :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Da er vi to. Kan ikke drive med slike løgner og trakkasering uten at det får konsekvenser for han senere i livet. Trakkasering er straffbart i følge Norsk lov.

Du forutsetter at det er løgn da. Hvis ikke må vel NP som alle andre finne seg i at noen går dem etter i sømmene...?

 

Edit: Jeg ser etter litt Googling at de beskylder Heian for et forhold han er frikjent for i lagmannsretten. Det er selvsagt ikke greit. Og personlig synes jeg ikke noe om at de trekker fram personlige forhold, slik de gjør med familien til Tvedt på slutten. Selv drittsekker har krav på privatlivets fred...

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar
Da er vi to. Kan ikke drive med slike løgner og trakkasering uten at det får konsekvenser for han senere i livet. Trakkasering er straffbart i følge Norsk lov.

Du forutsetter at det er løgn da. Hvis ikke må vel NP som alle andre finne seg i at noen går dem etter i sømmene...?

 

Edit: Jeg ser etter litt Googling at de beskylder Heian for et forhold han er frikjent for i lagmannsretten. Det er selvsagt ikke greit. Og personlig synes jeg ikke noe om at de trekker fram personlige forhold, slik de gjør med familien til Tvedt på slutten. Selv drittsekker har krav på privatlivets fred...

 

Geir :)

 

Nå var det vel mer Myrbostad sine andre filmer som er de aller verste.

Lenke til kommentar
Nå var det vel mer Myrbostad sine andre filmer som er de aller verste.

Det kan tenkes, men det er denne filmen har er anmeldt for, så da tok jeg utgangspunkt i den.

 

Myrbostad har godt av å verte sett litt på plass. Håper han lærer at han ikkje kan halde fram med å slengje so kraftig med kjeften som han har gjort i mange av filmane sine.

Nøyaktig hvordan er det han "slenger med kjeften"? Bare nysjerrig, jeg setter ytringsfriheten ganske høyt, så jeg er interessert i å høre hva han sier som er så galt i folks øyne...

 

Det er vel ellers erfaringsmessig ikke annet enn folk i den alderen gjør her på forumet, eller ville gjort om man ikke hadde moderatorer som passet på. ;)

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Det som gjør Norgespatriotene til nazister er deres svært tette bånd til Vigrid. Så vidt jeg kan bedømme så har NP sprunget direkte ut fra miljøet rundt Tore Tvedt, Heian bodde også hos Tvedt i en periode.

Er disse tette båndene påvist i videoen? Hvor?

 

Jeg leste kjapt på hjemmesidene til NP. Jeg fant ingenting i det hele tatt som kom i nærheten av å ligne på nazisme engang. Kan noen vise til noe på NPs sider som viser at det er nazisme?

 

Nå var det vel mer Myrbostad sine andre filmer som er de aller verste.

Eksempler?

Lenke til kommentar
Men går vi i riktig retning når SOS rasisme sponser mennesker som driver med trakkasering? Heian mener han er blitt trakkasert, men dette skal ikke gjelde bare fordi han er den han er? Synes dette er feil!

 

Hvordan er det trakassering? Det er ikke noe mer trakassering enn det han ønsker å gjøre mot muslimer, det er faktisk laaangt mindre. Skal man hindre SOS Rasisme i å sponse noen som vil bruke ytringsfriheten sin?

 

 

Er forsåvidt enig med deg når det gjelder Heian og dobbeltmoral angående ytringsfrihet. Men SOS Rasisme er også dobbeltmoralske i denne sammenhengen. Se bare på denne linken:

 

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/po...icle1982371.ece

 

Nå skal det sies at jeg ikke stemmer Demokratene, men jeg respekterer ihvertfall andres meninger såpass at jeg lar dem snakke uforstyrret slik at de kan få sagt det de mener, i motsetning til SOS-rasisme. Blitz og mange andre venstre-radikale.

Lenke til kommentar
Eksempler?

 

Fjortis the movie 1

Fjortis the movie 2: Fjortis-gangstere

Fjortis the movie 3: Fjortis-gothere

Fjortis the movie 4: Sosser

Fjortis the movie 5: Fjortisfylla

Fjortis the movie 6: Emoer

 

Høres sikkert greit ut, men her henger han ut enkeltpersoner, latterliggjør folk, generaliserer, drar andre under en kam de ikke hører til, osv osv osv.

Det er ikke noen gode argumenter, han "bare synes folk er stygge" - for å bruke hans egne ord.

 

Er disse tette båndene påvist i videoen? Hvor?

 

Jeg leste kjapt på hjemmesidene til NP. Jeg fant ingenting i det hele tatt som kom i nærheten av å ligne på nazisme engang. Kan noen vise til noe på NPs sider som viser at det er nazisme?

Jeg kan ikke komme med digitale kilder, men jeg hadde en samtale flere "norgespatrioter" som gjorde det klart at flertallet av de personene de kjente i NP er for etnisk rensing på et eller annet nivå.

Det trenger ikke å være nazisme, men det er ikke rett.

Endret av Zaran
Lenke til kommentar
Høres sikkert greit ut, men her henger han ut enkeltpersoner, latterliggjør folk, generaliserer, drar andre under en kam de ikke hører til, osv osv osv.

Det er ikke noen gode argumenter, han "bare synes folk er stygge" - for å bruke hans egne ord.

Virker for meg som en guttunge som er i ferd med å bli moden. Det er en prosess vil alle skal gjennom. Inklusive - forhåpentlig - mange forumbrukere, det er nok av "jeg hater emoer"-poster her på forumet.

 

Det er positivt at han nå retter sin kritikk mot folk som fortjener kritisk søkelys. At det fortsatt ikke er helt på nivå med Edward R. Murrow er så, men det får være måte på hva man skal forlange av en guttunge.

 

Og at han ikke var der han er nå for et år siden synes jeg definitivt ikke skal brukes mot ham. Jeg husker med gru hvor lite moden jeg var på hans alder. Heldigvis fantes ikke internett på den tiden, så ingen kan grave fram gamle pinligheter fra min fortid...

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Er disse tette båndene påvist i videoen? Hvor?

 

Jeg leste kjapt på hjemmesidene til NP. Jeg fant ingenting i det hele tatt som kom i nærheten av å ligne på nazisme engang. Kan noen vise til noe på NPs sider som viser at det er nazisme?

 

 

På NP sine hjemmesider har Heian det rimelig stuerent for _nazisme_. Ellers skal jeg si at jeg sitter på nok av dokumentasjon til rettsaken som kommer til å bli brukt på rettsaken som muligens foregår på tirsdag som kan stemple Heian som nazist. Men dette kan jeg av naturlige årsaker ikke legge ut her på forumet.

 

Heian er en ekstremist, rasist og nazist som har laget mye kvalm mot undertegnede og andre. Synes denne artikkelen taler nok for at Heian provoserer og skremmer; http://www.vl.no/samfunn/article3266608.ece

Faller ikke dobbeltmoralen på plass når Heian påberoper seg ytringsfrihet mot en film når han selv har brukt 2 år av sitt liv på å personhetse og skremme andre mennesker? Dette blir i mine øyne galt.

 

Og ja, Tommy Myrbostad slenger med leppa i filmene han lager. Jeg mener mitt rundt akkurat det punktet, men for å poengtere en viktig ting; Myrbostad mener ikke hva han sier i de andre filmene sine - i motsetning til Heians ytringer, uten at jeg vil forsvare han ytterligere.

 

Er det noen som har spørsmål eller kommentarer direkte til meg om filmen og synspunkt er jeg interessert i å høre det. Skriv gjerne til meg enten privat eller i denne tråden så skal jeg svare så godt jeg kan.

Lenke til kommentar
Egentlig håper jeg han får saksøkt herr. Myrbostads skinnende bakdel så jævlig at han blir gjeldsslave for resten av livet. For den karen har VIRKELIG provosert med alle filmene sine.

Da er vi to. Kan ikke drive med slike løgner og trakkasering uten at det får konsekvenser for han senere i livet. Trakkasering er straffbart i følge Norsk lov.

 

Hvilken dokumentasjon kan du fremvise som viser at påstandene i filmen er løgner?

Lenke til kommentar
Høres sikkert greit ut, men her henger han ut enkeltpersoner, latterliggjør folk, generaliserer, drar andre under en kam de ikke hører til, osv osv osv.

Det er ikke noen gode argumenter, han "bare synes folk er stygge" - for å bruke hans egne ord.

Ok, så generelt sett er han bare en attention-whore som liker å lage løgnfilmer om andre? :)

 

Jeg kan ikke komme med digitale kilder, men jeg hadde en samtale flere "norgespatrioter" som gjorde det klart at flertallet av de personene de kjente i NP er for etnisk rensing på et eller annet nivå.

Vel, nå forholder jeg meg til hva NP står for. Vi vet jo at enkelte venstreekstreme til og med synes Frp er "nazistisk", men det er bare basert på "jeg har snakket med broren til en kjenning av...".

 

På NP sine hjemmesider har Heian det rimelig stuerent for _nazisme_.

Jeg etterspurte ikke flere tomme påstander. Jeg etterspurte konkrete eksempler.

 

Synes denne artikkelen taler nok for at Heian provoserer og skremmer; http://www.vl.no/samfunn/article3266608.ece

Hva skal denne artikkelen vise?

 

Faller ikke dobbeltmoralen på plass når Heian påberoper seg ytringsfrihet mot en film når han selv har brukt 2 år av sitt liv på å personhetse og skremme andre mennesker?

Hvilke mennesker har han hetset og skremt? Har han gjort det på vegne av NP?

Lenke til kommentar
Høres sikkert greit ut, men her henger han ut enkeltpersoner, latterliggjør folk, generaliserer, drar andre under en kam de ikke hører til, osv osv osv.

Det er ikke noen gode argumenter, han "bare synes folk er stygge" - for å bruke hans egne ord.

Ok, så generelt sett er han bare en attention-whore som liker å lage løgnfilmer om andre? :)

Og hvordan var det utsagnet forskjellig fra det Zaran mener Myrbostad driver med...? ;)

 

Det interessante i denne tråden er vel budskapet i filmen: Om den lyver om NorgesPatriotene. Hvis ikke er det en helt legitim problemstilling å ta opp i den offentlige debatt. Men det vet vi kanskje ikke så mye om ennå, så derfor skyter vi på budbringeren. Vi disuterer ikke selve filmen, dens form og innhold, men filmskaperen.

 

Det er faktisk mulig at Myrbostad treffer blink, selv om motivet skulle være å få oppmerksomhet. Blind høne finner også korn, som det heter. Da er det litt på siden av poenget å kalle ham "bare en attention-whore". Det får han antagelig tåle, men det maskerer jo den debatten vi egentlig burde ha. Det er ikke nødvendigvis negativt å ville skape oppmerlsomhet, så lenge man gjør det om de riktige sakene. Det ser det ut til at fyren hadde litt problemer med i starten, men som sagt, han er ung og må kunne tilgis noen feilskjær i starten. Filmen om Vigrid og NP viser tross alt en betydelig modning fra de første fjortisfilmene.

 

Ikke dermed sagt at den ikke er subjektiv og med innslag av udokumenterte påstander, ufine spark og kreativ klipping. Det er en relevant diskusjon.

 

Og så er det gjerne sånn at de som stikker seg ut som unge er de som ender opp med å gjøre det som voksne. Så om ti år sitter kanskje den godeste Myrbostad i nyhetsredaksjonen i TV2 og produserer de nyhetene som vi sitter på forumet og diskuterer. Hvilket ikke betyr at han ikke kan være "attention-whore", de finnes det nok av på TV, men da er det ikke lenger snakk om "bare"...

 

Jeg synes emnet bestemmer om han fortjener å bli tatt på alvor. Denne filmen har et slikt emne, de første hadde det ikke. Hva man så konkluderer med er en helt annen sak. Det kan fortsatt ende med slakt...

 

Geir :)

Lenke til kommentar
På NP sine hjemmesider har Heian det rimelig stuerent for _nazisme_.

Jeg etterspurte ikke flere tomme påstander. Jeg etterspurte konkrete eksempler.

Du greide ikke engang lese hele setningen min??? Av naturlige årsaker kan jeg ikke legge dette ut på forumet

 

 

Hva skal denne artikkelen vise?

Leste du hva jeg skrev? At Heian bruker sin ytringsfrihet på å skremme og terrorisere andre.

 

Hvilke mennesker har han hetset og skremt? Har han gjort det på vegne av NP?

Viser igjen til artikkelen, han har også gjort dette med undertegnede og flere politikere som "ettersøkes for voldtekt". Igjen vil jeg ikke legge ut noe konkret her på forumet. Og ja, han har hver eneste gang gjort det på vegne av Norgespatriotene.

 

 

Ellers synes jeg det er synd at du bare kverulerer og ikke leser hva jeg skriver om hvorfor jeg ikke kan legge det ut.

Endret av andeik
Lenke til kommentar

Jeg tror vi skjønner hvorfor du ikke kan legge det ut, men det er strengt tatt ikke vårt problem, andeik. Kommer du med en påstand i all offentlighet så må du regne med at folk ber om dokumentasjon. Du kan selvsagt nekte å svare, men da må du finne deg i at folk vurderer påstandene deretter. "Jeg har beviset, men det får dere ikke se" betyr bare at folk enten må tro deg på ditt ord, eller la være. Da er det naturlig at mange gjør det siste.

 

Når du av forståelige grunner ikke kan si B, så må du rett og slett vurdere om du skal si A. Eventuelt vente til du kan, hvor vanskelig det enn er å sitte på sidelinjen mens debatten pågår. Jeg hadde nok valgt å vente, og så heller komme sterkere tilbake når (hvis) dere fikk medhold i saken...

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Det er ikke vist å fremme en påstand, selv om man har belegg for den, om man ikke kan legge frem grunnlaget for påstanden. Vi må strebe etter et sivilisert samfunn, vi må strebe etter å opptre sivilisert. Alle kan fremme påstander og hevde de kan bevise dem. Men slikt gjør man i utgangspunktet kun om man også er beredt til å fremlegge beviset. Dette gjelder også når vi skal hanskes med nazisme.

 

Vi vil aldri seire over den ondskapen ved bruk av sverting. Vi må tale med dem fremfor om dem. Vi kan ikke tillate oss å bli hverken nedlatende eller benytte oss av deres virkemidler. Denne videoen er et steg tilbake, ikke frem. Det er unge sjeler involvert, så håpet er der om at man vil lære og i fremtiden kan bidra på mer siviliserte måter.

 

Selv de vi ikke liker fortjener like mye rettssikkerhet som de vi liker. Det er ikke noe formildende å legge ned påstander om noen uten å kunne dokumentere dem, bare fordi det dreier seg om en påstått nazist.

 

Vi driver ikke med forhåndsdømming i et sivilisert samfunn. La det være opp til domstolene å dømme folk.

Lenke til kommentar
Hvilke mennesker har han hetset og skremt? Har han gjort det på vegne av NP?

 

Viser igjen til artikkelen, han har også gjort dette med undertegnede og flere politikere som "ettersøkes for voldtekt". Igjen vil jeg ikke legge ut noe konkret her på forumet. Og ja, han har hver eneste gang gjort det på vegne av Norgespatriotene.

 

Men er ikke dette akkuratt det myrbostad driver med da? Han tar frem en msn logg, og noe han ikke er dømt for og bruker det mot han?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...